◄ پرسودترین راه آهن جهان که می توانستیم در ایران بسازیم
یک تحلیل گر اقتصادی با انتقاد از بی توجهی سیاست گذاران به حمل و نقل ریلی اظهار کرد: می توانستیم پر سودترین و ارزان ترین راه آهن های جهان را در ایران بسازیم اما احداث این خط آهن برای ما اولویت نداشت.
یک تحلیل گر اقتصادی با انتقاد از بی توجهی سیاست گذاران به حمل و نقل ریلی اظهار کرد: می توانستیم پر سودترین و ارزان ترین راه آهن های جهان را در ایران بسازیم ولی احداث این خط آهن برای ما اولویت نداشت.
انتقادات فراوانی به سیاست های توسعه ای کشور در حوزه حمل و نقل وارد می شود که برخی از آنها قابل تامل است. یکی از جدیدترین نقدهای وارده به این بخش را دکتر علی سعدوندی اقتصاددان بیان کرده است.
خبر مهم روز را بخوانید؛
60 درصد زیرسازی راه آهن سریع السیر اصفهان- قم - تهران- مشهد انجام شده است/ علیات روسازی توسط چینی ها انجام می شود
وی با اشاره با سابقه تمدن ایران بیان کرد: کشوری با سابقه 5 هزار سال تمدن از عقب مانده ترین کشورها در حوزه حمل و نقل به خصوص حمل و نقل ریلی است. مشخص نیست چرا ما ارزی که داریم را صرف احداث راه آهن نمی کنیم.
سعدوندی با بیان این که قطارهای پرسرعت کیفیت زندگی را به شدت بالا می برد، افزود: کشورهایی که راه آهن پرسرعت دارند در بسیاری از مسیرها دیگر نیاز به سفر هوایی ندارند و با توجه به این که ما تحریم هستیم و صنعت هوانوردی ما تحت تحریم نمی تواند توسعه لازم را داشته باشد قطارهای پرسرعت بسیار برای ما گره گشا خواهد بود.
برای دریافت سریعتر اخبار و تحلیل های مهم حوزه حمل و نقل اینستاگرام تین نیوز را دنبال کنید. برای عضویت در اینستاگرام «تین نیوز» اینجا کلیک کنید.
این اقتصاددان با بیان این که ما هنوز یک بندر اقیانوسی نداریم، افزود: چرا کسی در کشور این دغدغه را ندارد که کشور ما یک بندر اقیانوسی ندارد؟ وی تصریح کرد: بارها متذکر شدم که راه آهن چابهار سرخس پرسودترین و ارزان ترین راه آهن دنیاست اما این خط ریلی جزو اولویت ها نبود و سرانجام هم با برخی اعمال فشارها کارهایی در این زمینه آغاز شده است.
سعدوندی با انتقاد از سیاست های توسعه ای دولت قبل در حوزه ریلی بیان کرد: می دانستید هر راه آهنی که در دولت قبل ساخته شد جزو اولویت های توسعه کشور نبوده است؟ می دانستید تا رشت راه آهن کشیدیم ولی ادامه آن را تا آستارا نکشیدیم، تا کرمانشاه راه آهن کشیدیم و امتداد آن را تا خانقین نکشیدم، می دانستید تا شلمچه راه آهن کشیدیم ولی تا بصره آن را ادامه ندادیم.
انتهای پیام
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.