| کد خبر: 262209 |

با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی؛

۶۲۱ قطعه زمین در قالب قانون جوانی جمعیت در اردبیل واگذار شد

۶۲۱ قطعه زمین در قالب طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به خانوارهای دارای سه فرزند در اردبیل تحویل شد.

تین نیوز

 ۶۲۱ قطعه زمین در قالب طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به خانوارهای دارای سه فرزند در اردبیل تحویل شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، محمد آیینی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران روز پنجشنبه در حاشیه آیین واگذاری این زمین ها به متقاضیان گفت: این طرح در پاسخ به ندای رهبر معظم انقلاب و تدبیر ایشان برای جوان سازی جمعیت در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: در این راستا و در میانه ربیع الاول و در قالب پویش پیامبر رحمت نزدیک به ۳۲ هزار قطعه زمین به متقاضیان واجد شرایط در کشور تحویل می شود که از این تعداد یک هزار و ۷۰۰ واحد در اردبیل تحویل خواهد شد.

وی با بیان اینکه تسهیلات مورد نیاز متقاضیان در قالب نهضت ملی مسکن پرداخت می شود، گفت: خانواده هایی که از آبان ۱۴۰۰ صاحب فرزند سوم شده اند مشمول این طرح هستند.

آیینی در بخش دیگری از این گفت و گو با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی برای ساخت چهار میلیون واحد مسکونی پنج خط و برنامه منجسم را پیگیری و اجرا می کند، گفت: در حال حاضر یک میلیون و ۷۵۰ هزار واحد مسکونی در مناطق مختلف کشور در دست ساخت است.

مدیرعامل شرکت باز آفرینی شهری ادامه داد: یکی از این طرح ها بازسازی و نوسازی بافت فرسوده است که در قالب این طرح باارائه بسته های تشویقی از ظرفیت داخل شهرها استفاده کرده و مردم را به نوسازی واحدهای فرسوده ترغیب می کنیم.

وی با تاکید بر لزوم اطلاع رسانی و آگاهی مردم از بسته های تشویقی و حقوقی که شهروندان و سرمایه گذاران برخوردار هستند، گفت: روند نوسازی بافت فرسوده مطلوب است به طوری که تاکنون برای ۱۵۰ هزار واحد پروانه صادر شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآورشد: در مجموع در کشور ۱۶۷ هزار هکتار بافت فرسوده و ناکارآمد داریم که از این میزان ۷۴ هزار هکتار بافت فرسوده میانی، ۳۲ هزار هکتار بافت تاریخی و ۵۹ هزار هکتار سکونتگاه غیررسمی حاشیه شهرهاست که برای هرکدام راهبرد مشخصی پیگیری و اجرا می شود.

آیینی خاطرنشان کرد: راهبرد وزارت راه و شهرسازی در بافت های فرسوده، نوسازی است که در این راستا طی ۲ سال اخیر نوسازی۱۵۰ هزار واحد شروع شده است که سوم خردادماه امسال پنج هزار واحد و در هفته دولت هم ۱۹ هزار و ۱۸۰ واحد به بهره برداری رسید.

مدیرعامل شرکت باز آفرینی شهری با بیان اینکه راهبرد وزارت راه و شهرسازی در بافت های تاریخی روان سازی و مرمت بناها است، گفت: در سکونتگاه های غیررسمی غیر از بحث مسکن موضوع سنددار کردن واحدها در دستور کار است که تا الان حود ۱۵ هزار متقاضی برای دریافت سند مراجعه کردند.

وی ادامه داد: علاوه بر این تامین خدمات عمومی اعم از مدرسه، پارک، درمانگاه و سایر خدمات مورد نیاز از دیگر راهبردهای وزارت راه در سکونتگاه های غیررسمی است که در این راستا امروز در اردبیل سه پروژه افتتاح می شود.

آیینی گفت: در ۶۴۳ شهر کشور محدوده های بافت فرسوده، تاریخی یا حاشیه ای وجود دارد و بیشترین بافت فرسوده در استان های تهران، خراسان رضوی، اصفهان، خوزستان و سیستان و بلوچستان واقع شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.