محسن هاشمی
رئیس شورای شهر تهران
محسن هاشمی رفسنجانی معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی است. محسن هاشمی ۱۳ سال رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت متروی تهران را بر عهده داشتهاست. او با آغاز کار چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران گزینه اصلی اصلاح طلبان برای شهرداری تهران بود، که در نهایت با یک رای مغلوب محمد باقر قالیباف شد.
محسن بزرگترین پسر اکبر هاشمی رفسنجانی (بهرمانی)، رئیس جمهور اسبق و نماینده و رئیس سابق مجلس خبرگان رهبری و رئیس کنونی مجمع تشخیص مصلحت نظام است. نامبرده دارای مدرک کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک از دانشگاه پلی تکنیک مونترال کانادا میباشد. او نایب رئیس اتحادیه بینالمللی حمل و نقل عمومی در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا است در گذشته در مشاغل گوناگون مانند رئیس دفتر مجمع تشخیص مصلحت نظام، رئیس بازرسی ویژه ریاست جمهوری و عضو هیئت مدیره سازمان صنایع دفاع اشتغال داشتهاست. در زمان مدیریت وی متروی تهران راه اندازی شد و او تا ۱۳ اسفند ۱۳۸۹ بطور پیوسته عهده دار این سمت بودهاست. محسن هاشمی در طول دوسال شهرداری محمود احمدی نژاد همچنان پست خود به عنوان مدیرعامل مترو را حفظ کرد. همچنین احمدی نژاد استعفای او را نپذیرفت.
محسن هاشمی رفسنجانی همزمان یک موسسه انتشاراتی به نام دفتر نشر معارف انقلاب را اداره مینماید که ناشر کتب تخصصی تالیف وی و خانواده وی، به ویژه دوره خاطرات اکبر هاشمی رفسنجانی از قبل و بعد از انقلاب اسلامی میباشد. محسن هاشمی همچنین رئیس هیئت مدیره اتحادیه قطارهای شهری کشور بوده و ریاست هیئت مدیره انجمن مهندسی حمل و نقل ریلی ایران را هم بهعهده دارد. وی همچنین به نیابت از پدرش در هیئت مدیره بنیاد رفاه که ناصر باهنر مدیر عامل آن است عضو می باشد. او به زبانهای فرانسه و انگلیسی تسلط داشته و کتاب آنالیز رایانهای قالبهای تزریقی، توسعه پاک ،انرژی پاک و ماجرای مک فارلین از تالیفات وی میباشد.
او در تاریخ ۱۳ اسفند ۱۳۸۹ از سمت ریاست هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت متروی تهران کنارهگیری کرد و شهردار وقت تهران محمد باقر قالیباف با استعفایش موافقت نمود و او را به سمت مشاور شهردار و عضو هیئت مدیره منصوب کرد. دردولت یازدهم به ریاست جمهوری روحانی عضویت هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی حمل و نقل ریلی کشور نیز به او واگذار شده است.وی در تاریخ ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ در انتخابات شورای شهر تهران بیشترین رای را در لیست امید بدست آورد.
- آدرس ریل نقدینگی در صنعت ریلی
- مجوزهای زیست محیطی واردات خودروی برقی
- مراقب باشید! همه خودروها در تابستان سرطان زا می شوند!
- شماره گذاری این خودرو متوقف می شود! + عکس
- خدمت رسانی رایگان تاکسیرانی به بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب
- ساخت چهار خط سریع السیر جدید در ترکیه
- برگزاری گرامیداشت هفته ایمنی حمل و نقل و تقدیر از برگزیدگان ریلی
- فیلم | تصادف به خاطر لایی کشی خودروی دولتی در نیایش
- مونتاژکاران؛ وارثان بیشتر ارز کشور!
- تعطیل شدن پایانه قدیم شرق تهران تا پاییز سال جاری
- برگزاری کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و ترکیه ماه آینده
- گزارش تصویری | دیدار بذرپاش رئیس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی با رئیس گروه دوستی پارلمانی ترکیه و ایران
- سه رکن اساسی برای اجرای سیاست های توسعه دریامحور
- تسویه ۲۰ همتی شهرداری تهران با بانک ها از طریق واریز و برداشت
- سوانح ریلی به ۳.۵ سانحه در هفته کاهش یافت
- ناهماهنگی راه آهن و گمرک؛ دلیل توقف قطار ترانزیتی افغانستان
- دیدار رئیس گروه دوستی پارلمانی ترکیه و ایران با وزیر راه و شهرسازی
- فیلم| کابوس فرار سرمایه 5 هزار میلیارد تومانی از صنعت ریلی
- ۱۰۰ ماه کار کنید نیسان آبی بخرید!
- بررسی فرایندهای سامانه جدید یکپارچه عملیات بندری
- ۲۲۰۰ تاکسیران در صف انتظار خودرو
- بهسازی ساختمان ایستگاه های راه آهن جنوب
- بازگشت بنزین پتروشیمی به چرخه سوخت!
- اقدام عجیب زاکانی در مورد تابلوهای تبلیغاتی
- رشد اقتصادی چین در گروی قطارهای سریع السیر است؟
- ماجرای رسوب ۱۰۰۰ دستگاه ماشین آلات راه سازی در بندرعباس + عکس
- استخدام کارشناس برنامهریزی گروه پروازی در هواپیمایی آتا
- از سرگیری مبادلات تجاری ایران و سریلانکا
- تصمیم بنزینی جدید وزیر نفت برای دارندگان کارت سوخت
- سالن قطار ایران برای همدان سیر می کند!
-
شرایط جدیدترین ثبت نام بدون قرعه کشی ایران خودرو اعلام شد.
-
خط ۴ متروی مشهد در حالی عملیات حفاری را طی می کند که مردم مناطقی از مشهد درخواست امتداد مترو مشهد تا مهرگان را دارند.
-
ترافیک شهر تبریز به واسطه افزایش استفاده از خودروهای شخصی روز به روز افزایش می یابد و بخش زیادی از اوقات شهروندان در راهبندان ها تلف می شود و از این رو شهرداری با اجرای تقاطع های غیر همسطح درصدد باز کردن گره های ترافیکی و کاهش زمان سفرهای درون شهری است.
-
قرار بود پروژه متروی قم سال ۱۳۹۶ به بهرهبرداری برسد اما برخلاف وعده وعیده های بسیار همچنان ناکامل است.
-
عضو شورای شهر کرج در خصوص ابهامات مربوط به موفقیت پروژه خط ویژه اتوبوس کرج در خیابان شهید بهشتی، گفت که این پروژه برای تسهیل در امور شهروندانی است که از حمل و نقل عمومی استفاده می کنند.
-
ساخت شهر فرودگاهی در ایران به دلایل متعددی توجیه اقتصادی ندارد.
-
برخوردهای سلبی و قضایی علیه مبلغان و امضاکنندگان این کارزار صورت گرفته است و با تهدید کارکنان، آنها را مجبور به تکذیب امضاهای خود کرده اند!
-
این قول از ناصرالدین شاه فقط در کتاب "تاریخ بیداری ایرانیان" از ناظم الاسلام آمده است.
-
استاندار اردبیل گفت: راه آهن اردبیل – میانه مراحل پایانی خود را سپری می کند و قرار است نیمه اول امسال به بهره برداری برسد.
-
عضو شورای شهر کرج در خصوص ابهامات مربوط به موفقیت پروژه خط ویژه اتوبوس کرج در خیابان شهید بهشتی، گفت که این پروژه برای تسهیل در امور شهروندانی است که از حمل و نقل عمومی استفاده می کنند.
-
مدیرکل ایمنی و نظارت بر شبکه راه آهن گفت: پیش بینی می شود ظرف ۳ تا ۴ ماه آینده تمام لکوموتیوهای مسافری، باری و مانوری به دوربین مجهز شوند.
-
علی رغم سرمایه گذاری های صورت گرفته توسط این مجموعه در صنعت حمل و نقل ریلی، با نهایت تاسف حداقل انتظارات مدنظر این مجموعه از بخش ریلی تاکنون به هیچ وجه محقق نشده است.
-
با نگاهی کلان تر به نقش راه آهن در حمل بار کشور درمی یابیم که بر خلاف چشم اندازهای تعیین شده در اسناد بالادستی مبنی بر افزایش سهم حمل بار ریلی تا دست کم 30 درصد از کل بارهای زمینی کشور، سهم این شیوه حمل و نقلی به حدود 7 درصد از کل تناژ بار حمل شده زمینی و حدود 9 درصد از تن کیلومتر بار حمل شده زمینی رسیده که در سال های اخیر روندی کاهشی و نگران کننده بوده است.
-
برخوردهای سلبی و قضایی علیه مبلغان و امضاکنندگان این کارزار صورت گرفته است و با تهدید کارکنان، آنها را مجبور به تکذیب امضاهای خود کرده اند!
-
خط ۴ متروی مشهد در حالی عملیات حفاری را طی می کند که مردم مناطقی از مشهد درخواست امتداد مترو مشهد تا مهرگان را دارند.
-
ترافیک شهر تبریز به واسطه افزایش استفاده از خودروهای شخصی روز به روز افزایش می یابد و بخش زیادی از اوقات شهروندان در راهبندان ها تلف می شود و از این رو شهرداری با اجرای تقاطع های غیر همسطح درصدد باز کردن گره های ترافیکی و کاهش زمان سفرهای درون شهری است.
-
روابط عمومی راه آهن اعلام کرد نقل قول ذکر شده از مدیرعامل شرکت راه آهن در پیامک ارسالی به همکاران خدماتی این شرکت، کذب بوده و بصورت خودسرانه ارسال شده است.
-
ساخت شهر فرودگاهی در ایران به دلایل متعددی توجیه اقتصادی ندارد.
-
متن پیامک دعوت به جلسه به کارکنان راه آهن است ، توجه برخی فعالان این حوزه را به خود جلب کرد.