بازدید سایت : ۳۰۴۳۱

تأثیر دوربین‌های نظارتی و کنترل سرعت در کاهش تصادفات رانندگی

واژگونی کمتر از یک درصد میزان تصادفات استان یزد را به خود اختصاص داده است. محمد پورشمسی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان یزد با اعلام این خبر افزود: عدم رعایت حق تقدم و عدم توجه به جلو بیشترین علل تصادف در یزد هستند.

تأثیر دوربین‌های نظارتی و کنترل سرعت در کاهش تصادفات رانندگی
تین نیوز

 واژگونی کمتر از یک درصد میزان تصادفات استان یزد را به خود اختصاص داده است.

محمد پورشمسی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان یزد با اعلام این خبر افزود: عدم رعایت حق‌تقدم و عدم توجه به جلو بیشترین علل تصادف در یزد هستند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، سرهنگ پورشمسی در نشست خبری که به‌منظور گزارش عملکرد چهارماهه پلیس راهنمایی و رانندگی استان یزد با اعلام این‌که 57 درصد تصادفات چهارماهه امسال مربوط به موتورسیکلت و 13 درصد به برخورد وسیله نقلیه با عابر اختصاص داشته گفت: دوربین‌های نظارتی و کنترل سرعت در کاهش تصادفات رانندگی استان تأثیر زیادی دارند. هوشمندسازی و تقویت نظارت‌ها نقش بسزایی در کاهش حوادث رانندگی دارد.

او با اشاره به وجود ترافیک در محورهای مختلف شهر یزد، گفت:‌ یک‌طرفه کردن برخی از خیابان‌های شهر جهانی یزد نقش مهمی در کاهش بار ترافیکی در معابر مختلف ایفا می‌کند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی یزد شناسایی نقاط پرحادثه و اصلاح هندسی معابر را یکی دیگر از اقدامات در دستورکار فرماندهی پلیس راهنمایی و رانندگی استان دانست و تأکید کرد: شهر جهانی یزد به خیابان‌های یک‌طرفه نیاز دارد.

او ‌موتورسیکلت و موتورسوارها را معضل اصلی ترافیکی و حوادث رانندگی در یزد عنوان کرد و گفت:‌ در چهارماهه نخست امسال بیش از دو هزار موتورسیکلت در یزد توقیف و به پارکینگ منتقل شدند.

پورشمسی توقیف 900 خودرو با تخلفات مختلف را از دیگر اقدامات انجام‌شده طی چهارماهه نخست امسال در یزد دانست و بیان کرد:‌ فرماندهی انتظامی استان یزد برخورد جدی با متخلفین و مزاحمین مردم را در دستورکار جدی خود قرار داده است.

او در مورد توقف غیرقانونی در حاشیه میادین شهر یزد،‌ تصریح کرد:‌ توقف خودروها در حاشیه میادین توسط دوربین‌ها نظارتی بررسی و دو دقیقه قبل از اعمال جریمه پیامکی به راننده ارسال می‌شود که اگر رانندگان این تذکر را جدی گرفته و حرکت کنند،‌ جریمه نخواهند شد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.