◄ تناقض صنعت هوایی ایران با دنیا: کمبود ناوگان؛ تورم خلبان
یکی از مدیران آموزشی هوانوردی اعلام کرد: درحالحاضر موضوع کمبود خلبان در دنیا به یکی از چالشهای صنعت هوانوردی در جهان تبدیل شده این در حالی است که با توجه به وضعیت فعلی ناوگان هوایی کشور ما «تورم خلبان» داریم.
یکی از مدیران آموزشی هوانوردی اعلام کرد: درحالحاضر موضوع کمبود خلبان در دنیا به یکی از چالشهای صنعت هوانوردی در جهان تبدیل شده این در حالی است که با توجه به وضعیت فعلی ناوگان هوایی کشور ما «تورم خلبان» داریم.
کاپیتان جواد عرب در گفتگو با خبرنگار ما عنوان میکند: بیشتر بحث آموزش در صنعت هوایی به هزینههای آموزش برمیگردد؛ این صنعت، صنعتی است که مستقیماً به ارز ارتباط پیدا میکند و مواردی ازجمله تعمیرات هواپیما، قطعات، آموزش، سوخت و... ارزبر است، از همین رو این هزینهای سنگین به روی مراکز آموزشی و درنهایت کسانی که میخواهند در این مراکز آموزش ببیند فشار وارد میکند.
او در ادامه سخنان خود با بیان اینکه استقبال بیشتر جوانان در صنعت هوایی برای آموزش خلبانی است؛ اضافه میکند: درحالحاضر موضوع کمبود خلبان در دنیا به یکی از چالشهای صنعت هوانوردی در جهان تبدیل شده این در حالی است که با توجه به وضعیت فعلی ناوگان هوایی کشور ما «تورم خلبان» داریم اما بهمحض ورود هواپیما به کشور ما حتی دچار مشکل کمبود خلبان نیز خواهیم شد.
جواد عرب افزود: ما برای کسانی که به آموزشگاه ما به جهت آموزش خلبانی مراجعه میکنند شرایط فعلی بازار کار را برایشان تشریح میکنیم اما همچنان استقبالر بر خلبانشدن بسیار بالا است.
او با بیان اینکه در مقاطعی بوده که بازار کار بسیار خوبی در صنعت برای کسانی که آموزشدیدهاند به وجود آمده است، گفت: برای مثال حدود یکی دو سال گذشته ایرانایر اقدام به جذب ۷۰ خلبان کرد و بازار خوبی برای کسانی که در این حوزه آموزشدیده بودند به وجود آمد.