◄ تدوین طرح جامع لجستیک؛ توسط هلدینگ حمل و نقل غدیر
طرح جامع لجستیک در هلدینگ حمل و نقل غدیر تدوین شده و با همکاری مشاوران معتبر و برخی از دانشگاه ها این را دنبال می کنیم.
اکبر محققی، مدیر عامل شرکت بین المللی توسعه ساحل و فرا ساحل نگین کیش و مدیر عامل هلدینگ حمل و نقل غدیر در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار تین نیوز به فعالیت های مجموعه اشاره کرد و گفت : در حال حاضر شرکت های زیر مجموعه ما شامل شرکت حمل و نقل ریلی پارسیان ، دریابان جنوب ایران کیش و ایران مارین سرویسز است و طرح جامع لجستیک در هلدینگ حمل و نقل غدیر تدوین شده و با همکاری مشاوران معتبر و برخی از دانشگاه ها این را دنبال می کنیم.
مجموعه ما در زمینه لجستیک و حمل و نقل در داخل و خارج از ایران فعالیت دارد.
به گزارش تین نیوز ؛ وی تجربیات بدست آمده در شرکت دریایی را بسیار ارزنده دانست و افزود : مجموعه ما به عنوان یک شرکت حمل و نقل دریایی در طول سال های متمادی در انتقال فرآورده های پتروشیمی به کشور های مقصد، موفقیت های بسیاری را بدست آورده است.
مدیر عامل شرکت بین المللی توسعه ساحل و فرا ساحل نگین کیش به وضعیت تحریم ها و چالش های پیش رو برای ترانزیت دریایی اشاره کرد و گفت: قطعاً تحریم در حمل و نقل دریایی بی تاثیر نبوده اما شرایط ایجاب میکند تا با بکارگیری ترفند هایی بتوانیم از شمولیت تحریم خارج بمانیم از این رو در طول این چند سال هرگز کشتی های ما مشمول تحریم نشدند.
محققی با اشاره به اینکه قطعاً یکی از ترفندها تردد بدون پرچم ایران است، تصریح کرد : زمانیکه قصد دارید با پرچم ایران در آبهای آزاد تردد کنید ماهواره ها شما را رصد خواهند کرد و آن زمان است که متوجه می شوند که این محموله متعلق به کدام کشور است و از این موضوع سو استفاده می کنند بنابر این کشتی ها را در لیست تحریم قرار می دهند.
وی افزود : ما به رغم اینکه بسیار دوست داریم با پرچم کشور عزیزمان ایران تردد داشته باشیم اما برای حفظ منافع ملی در شرایط تحریم ناچار شده ایم از سایر پرچم ها استفاده کنیم تا کشتی های ما بتوانند به فعالیت بازرگانی خود ادامه دهند.
در طول این مدت کشتی های ما به کشورهای زیادی تردد داشتند و خوشبختانه در هیچ موردی با مشکل روبرو نشده ایم .
مدیر عامل شرکت بین المللی توسعه ساحل و فرا ساحل نگین، استفاده از شرکت های بیمه ای معتبر بین المللی برای کشتی ها نکته مهم و قابل تاملی دانست و گفت : چون کشتی های ما هویت غیر ایرانی دارند از شرکت های معتبر بیمه بین المللی برخوردار هستند و از این جهت برای ورود به پورت های مختلف در جهان با کمترین مانع و محدودیتی روبرو هستند.
وی به فعالیت هلدینگ حمل و نقل غدیر در بخش صنعت ریلی اشاره کرد و افزود : ما در زمینه ریلی شرکت حمل و نقل پارسیان را داریم که یکی از موفق ترین شرکت های ریلی کشور در بخش باربری است.
این شرکت با داشتن 1200 دستگاه واگن مخزن دار در طول سال های گذشته توانسته بهترین خدمات را به شرکت پخش و پالایش ارائه کند و نزد شرکت پخش و پالایش از خوشنامی و اعتبار بالا برخوردار است.
مدیر عامل شرکت بین المللی توسعه ساحل و فرا ساحل نگین از صدر ارتباطات و خوشنامی مجموعه خودشان با شرکت راه آهن خبر داد و گفت : ما ارتباطات و همکاری بسیار خوبی با هم داریم، همین باعث شده توفیق پیدا کنیم تا سالانه به طور میانگین بین 35 تا 40 درصد حمل فرآورده های سوختی را در کشور داشته باشیم و این درصد بالایی است که هیچ شرکتی به این میزان در سال، حمل فرآورده های سوختی نداشته است.
توانمندی در بخش تجهیزات و لجستیک همچنین استفاده از مسیر های مناسب در بخش حمل و نقل ریلی و هماهنگی بسیار خوب با مدیران دو مجموعه پخش و پالایش و راه آهن از جمله عوامل موفقیت این شرکت است.
وی درباره وضع ارتباط شرکت خصوصی با شرکت راه آهن جمهوری اسلامی به عنوان شرکت دولتی گفت : به تصور من اگر شرکت های خصوصی حدود اختیارات خود را به درستی استفاده کنند و به رعایت قوانین توجه کافی داشته باشند به خوبی می توانند از امکانات این مجموعه ها برخوردار شوند بنابر این در پیش برد اهداف خود موفق می شوند.
مدیر عامل شرکت بین المللی توسعه ساحل و فرا ساحل نگین با بیان اینکه تا الان در زمینه حمل و نقل هوایی فعالیتی نداشتیم ادامه داد : مجموعه ما تابع شرکت سرمایه گذاری غدیر است و تا الان به دلیل نداشتن استراتژی در زمینه حمل و نقل هوایی شرکت به این بخش ورود نکرده است.
محققی افزود : شاید در آینده جزء برنامه ما باشد چراکه الان طرح جامع لجستیک را در مجموعه داریم و با همکاری مشاوران معتبر و برخی از دانشگاه ها این را دنبال می کنیم.
وی با بیان اینکه در حال حاضر در مرحله مطالعه و ارزیابی فعالیت های هوایی هستیم گفت : اگر در این ارزیابی به نتیجه برسیم که زمان مناسبی برای ورود به بخش حمل و نقل هوایی است حتما این کار را انجام خواهیم داد.