| کد خبر: 141574 |

اتصال شرق به غرب قم

شهردار قم گفت: شرق و غرب قم با اجرای پروژه‌های مختلف به یکدیگر متصل می‌شود تا ترافیک در خیابان‌های اصلی شهر کاهش یابد.

تین نیوز

سید مرتضی سقائیان نژاد، شهردار قم، با بیان اینکه قم چالش های فراوانی دارد، افزود: تلاش می کنیم تا در راستای رفع مشکلات و چالش هایی که با آن مواجه هستیم گام های مؤثری برداریم.

وی با بیان اینکه چارت سازمانی جدید شهرداری قم به تصویب رسیده است، افزود: سازمان هایی همانند سازمان فضای سبز و زیباسازی و سازمان توسعه و عمران با بهسازی و نوسازی ادغام شده است اما این مجموعه ها تا ۲ ساله دیگر فعالیت های خود را به صورت مجزا ادامه می دهند تا خللی در کار آن ها وارد نشود.

شهردار قم با بیان اینکه در قم به دنبال شریان های اصلی هستیم، افزود: این شریان ها می تواند بار ترافیکی شهر را کاهش دهد که از جمله پروژه ها می توان به پروژه مقداد، عمار یاسر و غدیر اشاره کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه درآمدهای شهرداری در مقایسه با سال گذشته کاهش داشته است، گفت: درآمد شهرداری تاکنون نسبت به سال گذشته ۷۵ میلیارد تومان کاهش داشته است و امیدواریم این مشکل در ۶ ماهه دوم سال برطرف شود.

سقائیان نژاد عنوان کرد: هر طرحی که در شهر قم قرار است اجرا شود باید در شورای عالی سیاستگذاری مطرح و تصویب شود و هیچ طرحی بدون مطالعه و انجام بررسی های لازم به مرحله اجرا نمی رسد.

افزایش سرانه فضای سبز قم

وی با بیان اینکه افزایش فضای سبز در قم از جمله برنامه های شهرداری است، عنوان کرد: سال گذشته ۳۳۰ هکتار به فضای شهری قم افزوده شد و سرانه فضای سبز قم از ۴ متر مربع به ۷ متر مربع افزایش یافت.

شهردار قم ادامه داد: امسال نیز برنامه ریزی ها بر این اساس است که بتوانیم ۳۳۰ هکتار دیگر به فضای شهری قم افزوده شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه به دنبال چند حرکت نمادین مهم در قم هستیم، گفت: برنامه ریزی شده است تا ۱۰ پل عابر مکانیزه که هر کدام از آن ها ۲ میلیارد تومان هزینه دارد و در مجموع ۲۰ میلیارد تومان برای آن سرمایه گذاری خواهد شد در قم ایجاد و راه اندازی می شود.

اطراف حرم مطهر ساماندهی می شود

سقاییان نژاد همچنین با اشاره به مشکلات هسته مرکزی شهر، گفت: بنا داریم تا اطراف حرم مطهر از نظر رفت و آمد برای زائران ساماندهی شود و در این راستا پله های مکانیزه راه اندازی خواهد شد.

وی افزود: ۱۴ مجموعه ورزشی نیز در شهر قم در سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

شهردار قم با اشاره به اجرای پروژه آکواریوم در قم با بیان اینکه با سرمایه گذاری این پروژه به نتایج مطلوبی رسیدیم بیان داشت: این پروژه می تواند در جذب توریسم به شهر قم کمک کنند و تونل ها آن ۱۶۸ متر می باشد.

وی در خصوص راه اندازی مونوریل قم نیز گفت: این پروژه را می توانیم در ماه های آینده به بهره برداری برسانیم اما مباحث حقوقی در این پروژه وجود دارد که به دنبال حل آن هستیم تا هزینه های اضافی به شهر تحمیل نشود.

مشکلات مالی همچنان وجود دارد

سقائیان نژاد اظهار داشت: تلاش کرده ایم تا در شهرداری مباحث مالی را سامان دهیم این داستان های برداشته شده است اما مشکلات مالی همچنان وجود دارد.

وی گفت: یکی از انتقادات به عملکرد شهرداری عدم استفاده از زنان متخصص در رده های مدیریتی است و امیدواریم در حوزه بانوان عملکرد مطلوبی داشته باشیم.

شهردار قم گفت: تلاش می کنیم تا زیرساخت های شهری قم فراهم شود و برنامه ریزی ها در این راستاست که بتوانیم شرق و غرب قم را با اجرای پروژه های مختلفی به یکدیگر متصل کنیم چرا که این امر می تواند تأثیر خوبی بر روی کاهش ترافیک داشته باشد.

وی گفت: ورودی های قم زیبنده این شهر نیست و ما در این زمینه چالش هایی داریم.

سقاییان نژاد همچنین عنوان کرد: ۲۰۰ تلویزیون و پنل فرهنگی در نقاط مختلف شهر راه اندازی خواهد شد و تلاش می شود تا ورودی های قم ساماندهی خوبی شوند.

 

منبع: پایگاه خبری شهردار آنلاین

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.