فیلم | پل تازه افتتاح شده در اصفهان از وسط ترک خورده؟!
آیا پل تازه افتتاح شده سردار سلیمانی در اصفهان دچار نشست، ترک و شکاف شده است؟
آیا پل تازه افتتاح شده سردار سلیمانی در اصفهان دچار نشست، ترک و شکاف شده است؟
مجموعه پل های شهید قاسم سلیمانی، پنج قطعه پل در چهار سطح مختلف را شامل شده و یک و نیم کیلومتر از طول حلقه رینگ حفاظتی شهر یا حلقه چهارم ترافیکی شهر اصفهان است که مجموعه های از پل ها و تقاطع های غیرهمسطح را شامل شده، از شرق اصفهان از تقاطع غیرهمسطح در کنار کارخانه قند آغاز می شود، شمال اصفهان را دور میزند و به شهرهای اطراف همچون خمینی شهر، درچه و شهر ابریشم می رسد. گفته می شود با بهره برداری از این ابرپروژه معضلات چندین ساله شهر در حوزه ترافیک، تصادفات جاده ای و آلودگی هوا مرتفع خواهد شد.
ماجرای افتتاح پل شهید سلیمانی در اصفهان و ترک خوردن آن چه بود؟
در پروژه مجموعه پل ها و تقاطع های غیر همسطح سردار شهید سلیمانی که نقش مهمی در توسعه منطقه شرق اصفهان خواهد داشت، ۸۳۰۰ تن آرماتور مصرفی، ۷۰ هزار مترمکعب بتن ریزی، ۵۰۰ هزار مترمکعب عملیات خاکی، ۶۰ هزار تن آسفالت، ۲۰۶ هزار مترمربع آزادسازی اراضی کارخانه قند و حومه، احداث هفت هکتار فضای سبز و ۱۲۰ هزار متر مکعب عملیات خاکی فضای سبز انجام شده است.
تین نیوز: لازم به توضیح است که درز مشاهده شده درز انبساط پل می باشد و اصلا بحث شکستگی و یا نشست مطرح نیست. متاسفانه این خبر و فیلم توسط رسانه های متعدد منتشر شده است و تعبیر به خطای مهندسی شده که چنین نیست و از این نظر پل مشکلی ندارد و خطری آن را تهدید نمی کند.
متاسفانه برخی رسانه ها اقدام به انتشار این فیلم (عصر ایران) و حتی برخی از این موضوع تحت عنوان "فاجعه وحشتناک" (خبرآنلاین و اقتصاد آنلاین) و یا "فاجعه مهندسی" (خرداد نیوز)، "ترک خوردگی عجیب" (شهرآرا نیوز)، و ... نام برده اند که اصلا درست نیست و هیچ فاجعه ای رخ نداده است. البته در خصوص ترک آسفالت باید دقیق تر بررسی شود.
در خصوص رعایت استانداردهای فنی و ایمنی و زلزله قطعا مهندسان مشاور و پیمانکاران رعایت استانداردها را کرده اند و دستگاه نظارت نیز بر اعمال این ضوابط دقت کرده اند که ان شاءالله چنین بوده است.
همچنین این حق را برای هریک از دستگاه های کارفرما، مشاور طرح، پیمانکار، ناظر قایل هستیم که هرگونه توضیحی در این زمینه، چه در بحث درز انبساط یا ترک و نیز نشست این پل ارایه دهند برای اعتلای دانش مهندسی و نیز بالابردن سطح آگاهی های مردم، منتشر خواهد!
پل ها غالبا در همه جای جهان اینطور هستند.موفق باشند
جایی که قاضی اش مرغ باشد،، دانه گندم شکایت پیش که برد..
چرا نمیفهمی اظهار نظر میکنی
تمام پلها تو محل اتصال به ستون جدا هستن
چند تا پل دیگه هم ببین
چرا هر چیزی رو باز نشر میکنید
عقل کل یعنی اگر ژاپن پل بزنه بعد از یکسال اینطور میشه .
که میگی همه جای دنیا اینطوره .
مثل ترکیه اپارتمان میسازن و با یک زلزله گند کار در میاد چرا ژاپن که بیشترن زلزله را داره اینقدر کشته نمیده .
عقل کل .
تو که میفهمی نشست و ترک رویی پل رو چی میگی؟نکنه اونم دزرته طبق ضوابط.
آخه مرتیکه پلا بستن میفهمی پل داغونه بعدمیگی همه جااینجوریه
ستون از پل باید جدا باشد ولی ترک عرضی پل قابل قبول نیست متاسفانه سهل انگاری ناظرین و تقلب پیمانکار
صاحبان علم نظر بدن لطفا
درز اجرایی طبق ضوابط و کاملا درسته .
اشکال در خروجی دانشگاه ها ،هست !! چون فقط جزوه و امتحان و مدرک ،بدون هیچ یادگیری و درک
صرفا جهت اطلاع این پل ۴ درز داره که برای انبساط و انقباظ ستون هیچ پل بتنی مستقیم به پل رویی وصل نیست و توسط یک جدا کننده یا ضربه گیر به سطح رویی متصل
از دانشگاه کسی نمیره سر کار. مدرک را میخرن چندتا آقا زاده میشن مسئول با رانت و ... کار جلو میره کاسبی راه میندازه بقیه هم سرگرم درس خواندن هستن
شما که جواب میدی حداقل دلیل علمی را شرح بده چرا پل ها این شکلی هست اگه نمیدانی لطفا نظر نده
درز ژوان بخاطر انقباض و انبساط و جلوگیری از شکستگی هست
بریزه هم مشکلی نیست
کسی به پیمانکارش زنگ هم نمیزنه
سلام از قوه قضاییه ودولت آقای رئیسی نظرلطفی به پول تازه تاسیس اصفهان داشته باشیدبامقصرین و مهندسین و کارشناسان پیمانکارانی که دراین پل نقش داشتندوخسارات به بیت المال و مردم زده اندبرخوردکنیدپل کیفیت برای تردودندارد
گفتند روی چشمون 😅😅😅😅😅
میلیارد ها هزینه یک پروژه و میگیرن و یک سوم اون هزینه به زحمت خرج پروژه میکنند نتیجه همین میشه
واقعا ادم بی سوادی بود که این فیلم را گرفته. یکی نیست تو که سر در نمی آوری چرا دوربین گرفتی دستت.. ـــ
پس کی سلطان دلار و سکه بشه؟ اینا میشن دیگه
به این مدل پل ها میگن اونورش پیدا😂😂😂
😁😁😁😁😁دمت گرم خیلی خندیدم
نتیجه ی اعتماد ب خودکفا شدن این میشه فقط ی چیزیو میسازن کیفیت و استاندارد و اصول کارو نمیدونن اینجاس ک جنس و کاره خارجی مشخص میشه الکی بهترین نیستن وقتی اصول کارو نمیدونیم دست نزنید اول یاد بگیرین تکنولوژی برتر خارجیو یادبگیرین بعد بسازین ک اینجور مایع خنده و فاجع نشه
به اونجا حتماً زلزله میاد
دزدی در مصالح و کاربرد مصالح قلابی
افتضاح اینچنینی ببار میاورد
وقتی زیر سازی و آسفالت جاده و خیابان به آسفالت کاران پشت بام محول میشود. وقتی پیش دبستانی اجباری با هزینه های چندین میلیونی به بخش خصوصی خلاف قانون اساسی محول میشود. وقتی اختلاس و رانت و رشوه و ربا و نزول قانونمند میشود. وقتی خودرو ملی طلائی میشود ترک خوردن یک پل خیلی مهم نیست. قصه متروپل مشت نمونه ای خروار است
وقتی یک بی سواد درز انقطاع نمی دانه چی هست، بی خود می کنه اظهار نظر الکی میکند در مورد میراگرا ها و جدا ساز های لرزه ای چیزی نمی دونی حرف نزن، اینترنت هست ،قرون وسطایی ، هنوز کامل فیلتر نشده.
ازدزدی های پیمانکار هم حرفی نزدن
گزارشگر عزیز قربون شکل ماهت برم با این اوضاع واحوال که میبینی ما خودمان ترک خوردیم چه رسد باین پل...
حالا کو یعنی چی چی....چیچی میخای بوگویی...
باسلام
بنظر میرسه پل اعتراضی مربوط ب اصفهان.
ناشی از در انبساط ور سازهای مهم ایجادمیشه که واتر استاب و مواد لازم انجام میشه البته هنوز پروژه فوق هنوز اتمام نشده و تازمان بهربرداری اینگونه امور تحت اقدام قرار می گیره
از مدیریت وزارت راه استانداری وزیر کشور و شخص رئیس جمهور سپاسگزاریم اگه غیر از این باشه باید تعجب کنیم
کدوم ارگانی با پول مالیات و عوارض سرسام آور مردم بدبخت و همیشه بدهکار اصفهان به عالم و دنیا را ساخته
به خدا اگه بتونید پشمش را هم نگاه کنید
اگر با بیل و کلنگ وفرغون می ساختن صدها سال اشکالی درش پیدا نمی شد
تا نباشد چوب تر فرمان نبرد گاو و خر
این ک چیز عجیبی نیست ..اینقد دزدی تو اینکارا میشه ک ترک ک چیزی نیست
موقعی که کار به پیمانکار لاقید و بیسواد که پول سرلوحه کارش هست و به عاقبت کار فکر نمیکند و جان مردم برایش ارزش ندارد مگر غیر از این باید بشود ..نظارت مسیول هم که مزید بر علت هست ای داد
پیمانکارو شهردار وقت باید محاکمه و به جزای عمل خود برسند و تمام هزینه را بدهند
کلیه افرادی که در کار سهیم بودند و قصور کردند باید برکنار و محاکمه شوند تا عبرت افراد فاسد شود
شهردار مقصر است و پیمانکار ناخلف
خدایا بداد مردم برس از این مسئولان فاسد
سلام.مقصر.واگه داشته باشن آزمایشگاه شرکت پیمانکار ساخت پل میباشد ودرنهایت نفر اول این پروژه باید وزن تمام شده پل را از طریق فرمولهای موجود در سه ویا در نهایت ۵ جور محاسبه و با بدست آوردن اعداد کلنگ شروع پروژه میخوردن.بگذریم دنیا را اعداد کنترل میکنن.ولی ما خلاف جهت پارو نگاه میکنیم.
از اهالی اصفهان هستم
بله
پل ترک خورده و راهشم مسودد شده
خواهشمندم قوه قضائیه و ریس جمهور پیگیری کنند
سلام.مقصر.واگه داشته باشن آزمایشگاه شرکت پیمانکار ساخت پل میباشد ودرنهایت نفر اول این پروژه باید وزن تمام شده پل را از طریق فرمولهای موجود در سه ویا در نهایت ۵ جور محاسبه و با بدست آوردن اعداد کلنگ شروع پروژه میخوردن.بگذریم دنیا را اعداد کنترل میکنن.ولی ما خلاف جهت پارو نگاه میکنیم.
آخه بیسواد این درز اجرایی برای انبساط و انقباضه که با درزگیرهای الاستومری پر میشه و باید با لایه دوم آسفالت هم تراز بشه خیلی نفهمی که همچین شایعه ای کردی
این درز اجرایی یا Construction jointهست وبرای این هست که جلو ترک در. هنگام انقباض و انبساط داشته باشه و بتونه حرکت کنه که بعداً پر میشه با درزگیر مخصوص الاستومری یه کم مطالعه کن بعد زر ر بزن بیسواد
پل تیری اجرا شده و فقط ارماتوربندی و بتن ریزی عرشه باید تصحیح گردد، واون درز انبساط و هیچ مشکلی ندارد،
والا تا اون جایی که من میدونم، اگه جلوی اساتید بی ادبی نباشه..
معمولا همچین سازه هایی رو بصورت جداساز میسازند تا دربرابر زلزله مقاوم باشه، و همینطور قسمتهای مختلف پل بصورت جداگانه دربرابر لرزش حاصل از عبور کامیونها مقاومت میکنن..
اگه جداساز نباشه لرزش تمام پل براثر عبور کامیونهای سنگین بشکل موج دریا به رقص درمیاد در درهم میریزه
ببخشید طولانی شد
اصلا نظر مردم ارزشی ندارد که بخواهی نشر بدی حالا پل بعدی را بهتر میسازند ایراد نگیرید یاد میگیرند
خود رئیسی قرارشد دلار رو بیاره پایین همین رئیس جمهور رو استیضاح کنید تا دروغ تحویل مردم نده..
به خاطر انبساط و انقباض نقطه اتصال در فصول گرم و سرد سال هستش،🤣🤣🤣🤣🤣
این شکاف را در اصطلاح مهندسی ، نفس خور سازه میگویند(ژوئن) که اگر باشد در اثر لرزش سازه و انبساط و انقباض پل خراب میشود ، و این شکاف کاملٱ طبق محاسبات و نقشه مهندسی است و اگر نبود نقص محسوب می شد
این شکاف جهت انبساط و انقباظ در همه سازه های بتونی واسکلتهای فلزی جزء الفبای مهندسی است و اجراء میشود ، و اگر نباشد سازه خراب میشود
مملکت صاحب نداره همش بفکر موشک و جنگ کسی بفکر جون مردم نیست. .زلزلهه وی. . برف و مسدودشدن راهای کوهرنگ چهارمحال . مسمومیت دانش آموزان . . این هم پل میلیاردها سرمایه کی به کیه. تاریکی
شما به فکر درختان بلوط بر سر منقل و قلیان باش که همشهری های شما نابودش کردند
حل اوللار
این آی کیو های قفل. پلها نشست و ترک خورده چی الکی نظر میدید مهنش ها
عوضش موشک نقطه زن داریم!!!
عزیزان کار درسته هیچ ایرادی نداره اون درز انبساط هستش ریل قطار هم این درز رو داره تو گرما فاصله کم وتو سرما درز بیشتر باز میشه
متاسفانه یکی از پروژه های عمرانی ما استاندارد نیست، چون فساد و رشوهخواری بیداد میکنه
باید چیزی بماند اخرش که
مسول راضی بماند
من از نزدیک شکاف پل رو دیدم ..ربطی به طراحی و سازه نداره ..شکسته مثل چینی
دوستان عزیز چهل تا حمله شد به من؛ چرا؟! چونکه شما هم مثل همون پیمانکار بودید، نه توجه و نه دقت در نوع کنایه که نوشتم، نشدید. فرق دقت ما با اون پیمانکار در چیه؟ (در عدم دقت)
خاااک بر سرشون با این ریاست کردنشون خااک بر سرشون بهتر نیست بجای گیر دادن به روسری زنان بیشتر نظارت بر شهر سازی وامور دقیق کشورتون کنید
حرف این برادر یا خواهر عزیز درسته واقعا دلیلش فقط مدرکه که پول میدن مدرک میگیرن و متاسفانه همیناهم میان سرکار آخرشم این میشه و کسی که سالها زحمت کشیده وقت گذاشته بیکارن شنیدم که تایید میکنم
درز انبساط و انقباض پل هست و مشکلی ندارد،
ازنظر نظارت همه ابنیه ها دچار نوعی خلسه شده ایم و از بابت پل سازی درز انبساط همیشه وجود دارد
اما وجود ترک از خیلی جهات نیاز به کاوش دقیق دارد.
پیمانکار خاتم بوده خودمونیم پل قشنگی بود اما که کاری کردن
یعنی هنوز ادمهایی وجود دارن که ندونن درز انقطاع چیه! برن انبساط طولی رو تو درس علوم بخونن
از مغزتون کی میخواهید استفاده کنید؟؟؟؟؟
پیمانکار اول کی هست فلات ارگان دولتی بعد آن فلا ارگان میاد دوباره طرح را وا گزار میکنه به یکی که اصلا سواد این کار را ندارم مثل پل اتوبان کاوه روبروی ملکشهر پیمانکار نقشه را بر عکس ارجاع. کرده کی جواب داد..
معمولا سازه و ابنیه فنی که طول و عرض زیادی داشته باشن به دلایل فنی در قطعات مجزا طراحی و اجرا میشن
پلها همیشه به دلایل مباحث مقابله با زلزله ، انقباض انبساط و تحمل بارهای دینامیکی در چند قطعه ساخته میشن که درزهای آن در طول پل قابل مشاهده هست ، همچنین حرکت افقی و عمودی پلها در هنگام حرکت خودروهای سنگین از روی آنها محاسبه شده و طبیعی است .
به همین دلیل ایراداتی که این آقا در مورد آن صحبت میکنه غیرکارشناسی و غیر فنی است
وقتی مملکتی که کنکور واستخدام سهمیه ی عدهای خاص شده نخبهها را میزارند کنار وی عدهای بی سواد میاند سرکار بهتر از این هم توقعی نباید داشت این از مهندسی اون از اقتصاد این از وضع مردم
بخاطر اینکه کیلویی مدرک میگیرن و مهندسی درست ندآرن ؤ جان مردم برایشان اهمیتی ندارد تروخدا مسیولین اقدام کنن و ببندن پل رو تا درستش کنن تا چند نفر رو نکشته
ماشاءالله چقدر کارشناس فنی داریم درز اجرایی داره و کاملا صحیح هست قبل شروع به کار پروژه انواع آزمایشات خاک انجام شده و مطالعات لازم آدم خنده اش میگیره هرکسی که تخصص اشم نداره نظر میده دست طراح و سازنده اش درد نکنه و خدا قوت
پل اونورش پیداس 😅😅😅
وقتی نظارت نیست فقط افتتاح و کلنگ زدن پول دادن رفت مگه مهمه کی جواب میده وقتی هرکی از راه میرسه شهر دار میشه همینه
چیزی که چینی ها بسازن بهتر از این در نمیاد آقا پولشم گرفته و رفته بس که ما خوار پسندیم نظارت کجا بود یکی تو دوتا من تقسیم می شه می ره چنتا تلفات بدیم خدا می دونه
علت اینه مهندسین که خوب هستن پروژه را بهش نمیدن اونی که ارزون تر کار را انجام میده به اون میدن طرف میاد پروژه را میگیره وسط پروژه پولش تمام میشه معلومه میاد کم کار میزاره
شرمنده لطف بفرمایید حداقل یک سرچی بفرمایید درزه انبساط پل ها تصاویر می آورد
بعدا ابراز نظر بدید
این درزهای انبساط وانقباض درتمام پل ها وجوددارد فقط زمانی که تازه تاسیس هستند مانند این پل تامدتی که هنوز با پوشش آسفالت روکش نشده اند ولاستیکهای مخصوص دراین شکافها قرارنداده اند قابل رویت هست لطفاندانسته اظهارنظر نفرمایید
آقای محترم، چرا جوسازی میکنی. این یک چیز معمول و متداول هستش. به این درزهایی که شما میبینید ژوئن یا درز انقطاع میگن که به لحاظ مهندسی هدف از ایجاد این درزها آیتم های مختلفی هست که اینجا جای بحثش نیست. ترکی را هم که نشون میده معلوم نیست از پل هست یا از آسفالت. بنظر من بهتره این را به دست اساتید فن و عزیزانی که چندین ساله در این راه خون دلها خوردند ،بگذارید و الکی یک مسأله کوچک را ،بزرگ نکنید.
سلام
من طراح سازه هستم هر سازه ای با طول بیشتر از بیست متر در اثر گرما و سرما منقبض و منبسط میشه و اگر این درز انبساط نباشه کل سازه دچار خرابی میشه این درز انبساط هست و لازم و ضروریه توی تمام سازه ها و ایراد کار نیست بلکه دقیقا بر عکس یه نکته فنی خیلی ضروریه
کسی جرات نداره حرف. بزنه چه وضعیتی آخه این همه منابع و نفت و... چی میشن آخه این حق مردم ایران
سلام. مهندسی پل درست است علت انقباض و انبساط است که حتما باید بین پل درز باشد وگرنه پل می پیچد و دچار شکستگی می شود
درمورد چیزی که علمی از ان ندارین فیلم نگیرین . اون ترک نیست درز شوئن هست که همجنور که تو فیلم نشون میده توسط میلگرد دوپل به هم اتصال ولاستیک ضربه گیر میندازن
فقط باید دعا کرد امام زمان عجل الله بیاییند تا اینکه امام زمان با این مفت خورهای کثیف برخورد بکنه.آقا بیا که ظلم وجور ظالمان و بیخیالی مسئولین از حد اعلی خودش هم بالاتر رفته.
چون مهندسین وپزشکان ووووامروزی فقط مدرک دارن ولی تجربه هیچ
این پل یکساله درست نشده. از زحمات دولت قبل تشکر کنید
درز انقطاعه همه پل ها همین طور طراحی میشه واجرا وقتی تخصص نداری قضاوت نکن
وقتی برای پروژه های شهری شهرداری مزایده برگزار میکنه غیرمستقیم داره به پیمانکار میگه که باید کم هزینه کار را انجام بدی پیمانکار را مجبور به کاری میکنه که عاقبتش میشه این
این هم نوع دیگری از اختلاس هست .پول ها را بالا کشیدند و کم کار گذاشتند.
آقای پورپکان تحویل بگیرید بیچاره اسم سردارم گذاشتن رو پول که کثافت کاریاشونا ماله بکشن ننگ برشما که درسایه اسلام و شهدا هرغلطی دلتون میخواد میکنید.
سلام اینایی که بهتون برخورد پل ازوسط دوتا شده اینا دست شهردار محترمو میبوسه که میان به جا ۴تا گونی سیمان ۲تامیریزنولی ۴تافاکتورمیکنن به جا اینکه ۸۰درصپ قیر بدندست آسفالت ۳۰درصد میدن و ازاونور پول قیر ۸۰درصدی رومیگیرن و ازاونورم پیمانکار میاد کارو میخواد زود جمع کنه اینجوری جمع میکنه
سلام
توضیح دادند که این شکست نیست درز انقطاع. است که بهترین موقع بازبینی و رسیدگی به آن در زمان سرما، است
اما مریض ها می خواهند بگویند ما ایرانی ها.... و خارجی ها....
نه مرغ همسایه غاز نیست
باید دقیقا بررسی شود احتمال دارد مربوط به فرونشست زمین باشد که در اصفهان بسیار اتفاق افتاده .
یه وقت فکر نکنید مهندس بیسواد بودند یا توهزینه ها دزدی شده یا ....
کار دشمنه🤔🤕
این ای کیویی که اینفیلم را گذاشته هیچ تخصصی نداره
این درز انبساط است که باید در فصل سرد سال بازسازی شود
لطفا نخود هر آشی نشید و اظهارنظر بدون تخصص نکنید
این خط انقباض و انبساط هست یه چیز لازم برای سازهای بتنی چرا الکی فکر مردم را خراب میکنید هوا گرم بشه بسته میشه
اشتباه منفی زدم
تواین پروژه دوسه تا پل دیگه هست چرا بقیه شو نبستن!!،،!
یه کمی فکر کنید ورو هر کلیپی سری نظر ندین یارو داره میگه من کارشناس نیستم فکر میکنید تمام پایه ها که زیر پلها هست به پل متصل هست هستند برا خودتون کارشناس نباشیدلطفا
اشکالی ندارد با چسب یک دو سه بچسبانید از اولش هم بهتر می شود نترس
دزدی به تمام سطوح رسیده است
از نظر کارشناسی .و مهندسی این پلها دارای درز های انبساطی میباشد که این درز ها مانع از فشار های ناشی از سرد شدن و گرم شدن هوا به دلیل انبساط و انقباض میشود و شما که هیچ گونه اطلاعاتی در این مورد نداری خواهشن حرف مفت زیادی نزن در حد ابتدایی هم نمیتونی نظر بدی احمق چه برسه کارشناسی
اون نمیفهمه الله یا تو پل ترک خورده کمالی خر
این پل ها پیش ساخته است و
ایکاش آخه نمیشه تو این ارتفاع بتن ریزی کرد یکم فکر کن و بعد فیلم بگیر
ی ماه دیگه منار جونبون میشه
تمام تقصیر دشمن هست که فکر مسعولین بهم میریزد اینا هم بودهه.میدزدن یکآری سرهم بندی میکنند. تحویلمردم میدن خراب شد. بشه اونا که پولش گرفتن نگهبان پل باید.. محاکمه بشه. پیمانکار گناهی نداره مگه سوادی یا تجربه ای داشت پول بهش دادن که پل بسازه کار فامیلی همینه هرکی اعتراض داره از کشور بره این بهترین جوابشان هست
از نظر کارشناسی پلها به دلیل سرما و گرما دارای پلهای انبساطی میباشد که مانع از ایجاد فشار و خرابی در سازه میشود. که معمولا بعد از افتتاح و گذشت زمان و انجام نشست خیزهای تعبیه شده در پل این درزها به واسطه ی درز گیرها پوشانده میشود. و دلیل بسته شدن پل .جنت گذاری درزهای انبساطی میباشد .و شما سواد ابتدایی نداری .چه برسه بخوای نظر کارشناسی بدی .لطفا شایعه پراکنی بیخود نکن
حتماپیمانکارش دانش لازم رانداشته وبیخودی وارد عرصه کارشده
کارشناسان محترم که بدون هیچ اطلاعی نظر میدید این هایی که میبینید ترک خوردگی نیست اینا تو همه جای دنیا میذارن واسه انقباض و انبساط پل ها در گرما و سرما تا موجب ایجاد بر آمدگی روی آسفالت نشه
پل بتنی که نباید مثل پلهای کابلی و معلق تکان داشته باشه. این پل نشست کرده و ترک خورده و از اون حالت اولیه و استاندارد خارج شده و سازه بتنی وقتی تکان خورد دیگه ایمنی و ایستایی خودش رو از دست داده و تمایل به چپ و راست پیدا خواهد کرد.
رفیق ما درست گفت این پلها را برای این که جای برای انبساط یا انقباض داشته باشه با فاصله از هم قرار میدهند و یه حالت چفت شدن تو هم داره اتفاقا اصفهان تنها استانی هست که به ای مسائل اهمیت میدن زنده باد اصفهان و زنده رود
این درزه انبساطی است عزیزم
وقتی کار روبه کاردان ومتخصص نمیدن همین میشه دیگه تمامش رانت وپارتی بازی
احمق جان این اسمش درز انقباض و انبساط هست ترک نیست
اگه اون خدابیامرز زنده بود هیکل مهندس ناظر را میذاشت و بتن را میریخت روش
وقتی پل را بدند به یک مشت بچه مهندس سازمان عمران همینه دیگه این یکی از گنده کار کارشناسان عمرانه پل اشگاوند تمام اسفالتش جمع شد کمربندی جدید تمام اسفالتش جمع شده پل فلکه دانشگاه وووو یک مشت {.....} تو سازمان عمران شهرداری هستند و دزد و از خدابی خبر
سلام
این ترک نیست
درز انبساط است که در فصل سرما باید بازبینی و اصلاح نشود
لطفآ شایعه سازی نکنید
هرچی تومملکت ساخته شه.اول فکر دزدی هستن.دلسوز نداریم که.بمیرین دیگه.خسته شدیم
دزدش بگیر این مفسد فی الارض
نه یک دختر بچه که دو تا تار موش پیداست
عن تو دین ایینتون
والا تا انجاکه من میدونم تازه یک درجه ترفیع هم به یارو میدن خودتان را خسته نکنید
دزدی بی صاحبی بی مدیریت اگه مدیری نباید تو روی زیر دستت بخندی که کارشو درست انجام نده مشکل اینه کسی احساس مسولیت نمیکند تا زور و فشار نباشد هیچ بنده ای درست کار نمیکند از ما گفتن بازم بخندید و جلسه بازی و میوه خوری دوره هم دیگر این مدیر میشه فردا میزارنش معاون پارتی بازی رو در وایسی ریا کاری افراد عادی با مدرک عادی و کیلویی شدن کاره مملکت نخبه ها با انظباط ها حکومت هنوز درست حکومت داری بلد نیست حکومت یعنی اقتدار و جنم داشتن راه درست شدن کشور و کوتاهی و بی نظمی و مشکلات اینه باید مدیران پایین دستی محازات و برخوردهای سخت تر بزارن تا از ترس هم شده کسی نتونه دزدی و... کند وقتی فردی احساس کنه در جمهوری اسلامی هر کاری کنی کسی کاریت نداره فوقش با یه سند و جریمه کم ازاد همین میشه تا شکنجه شلاق و برخورد فیزیکی مد نشود مثل قدیما کشور درست بشو نیست از ما گفتن از شما ادبیاتی و روانشناسی جلو رفتن
مملکت بی در و پیکر بهتر از این نمیشه
هیچ ترکی نداره و اتصال به ستونها توسط لاستیکهای ضربه گیر هست و اون ترک درز انقطاعه که در ابتدا و انتها و وسط پلها میگزارند جهت جلوگیری از تنشهای حرارتی
گلم این درز انبساط وانقباض هست وهمه پلها باید داشته باشه
ان پیمانکاری که ساخت این پل را با پارتی ورشوه دادن بدست گرفت، میخواست از ساخت این پل باحداقل مسالح حداکثر سود را ببرد، اما درمحاسباتش وزن پل مقاومت مسالح در برابر سرما یادش رفت، اما چه کسی این پیمانکار متخلف را پای میز محاکمه میکشاند، از این پارتی بازی ها در پروژه های ملی که با جان هم وطنان مان بازی میکنند زیادنند.
کشاورزراد با بیان اینکه این فاصله توسط درزهای انبساط الاستومری مخصوص پوشش داده می شوند، گفت: بهترین زمان برای نصب درزهای انبساط لاستیکی، به دلیل مدت زمان لازم برای برگشتن خیزهای منفی ایجاد شده در پل و همچنین ایجاد نشستهای احتمالی، در حدود یک سال پس از بهرهبرداری از پل و در فصل سرد سال میباشد.
معاون عمران شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: به جهت همخوانی تراز درز انبساط با پروفیل آسفالت نهایی پل بهتر است درزها پس از اجرای لایه آسفالت نهایی یا همزمان با آن نصب شوند. لذا به جهت اینکه در حال حاضر با توجه به فاصله زمانی مناسب نسبت به بهرهبرداری و هچنین شرایط دمایی اصفهان، شرایط جهت اجرای درزهای انبساط کاملا مساعد است.
وی افزود: ترافیک روی پل به صورت موقت متوقف شده تا پس از اجرای آسفالت نهایی و درزهای الاستومری همتراز آسفالت، مجددا پل به روی ترافیک بازگشایی شود.
کشاورزاد عنوان کرد: تصاویری که از پل گرفته شده مربوط به همین درزهای انبساط میباشد و فاصلۀ بین دو قسمت عرشه همان درز انبساط پیشبینی شده برای پل می باشد.
پایان پیام/۳۶۴۹/آ/
با عرض سلام، به اطلاع کلیه همشهریان می رسانم البته با اجازه از اساتید عمران مخصوصا مهندسین سازه و پل، هیچ وقت نمی شود عرشه یک پل را بصورت پیوسته اجرا کرد، لازم الاجراست جهت حفظ سلامت پل در سرما و گرما بایستی درزهای انبساطی در فواصل مشخص طبق اردنر دستگاه نظارت اجرا شود، در حال حاضر پل بدلیل احیای درز که اصولا با ماستیک انجام میشود در حال تعمیر است. با تشکر
متاسفانه عملکرد دولت جایی وبرای انتقاد نزاشته
الان هلال احمر کجاست
ای {.....} ما همیشه تعریف سازه های اصفهان را میدادیم اینا هم ک {.....} خخخخ
کاری به حرف ایشون ندارم ولی هر چی که هست پل مشکل داره و مسدود شده و ظاهرا یکی از پایه های پل داره نشست میکنه و جابجایی فنداسیون داشته
همه پل ها باید اینطور باشند .وگرنه یا در فصل سرد با انقباض مواد تشکیل دهنده، پل ترک میخورد یا در فصل گرم با انبساط این مواد ، با ترک و خرابی پل مواجه می شویم.
🤣 اساتید
هر به مدتی باید پل سرویس بشه.به خاطره انبساط انقباض
پل ها و ساختمان ها در اصفهان باید مقاوم در برابر فرو نشست و خشکسالی و یا سیل باشند چون هیچ وقت زلزله نمیاد. تمام پل ها همینطور است فقط باید بین دو سازه ها و فاصله ها میلگرد قوی و بتن ریزی قوی انجام بگیره
سلام اگر مقداری اندک علم و سواد داشته باشید متوجه خواهید شد این عملیات بستن درز های انبساط پل هست .
شما سرچ بزن تو گوگل درز های انبساط چندین شرکت بزرگ فقط قطعات این مورد رو میفرشند
به جای تحقیر دانشجویان و مهندس کشورتون سواد خودتون رو ببرید بالا لینک زیر مطالعه کنید
http://pslaco.ir/product-detail/product-name-2-2/
سلام مشکلی نیست پول هست یه پل دیگه
کار منار جنبون اون/ رفتنی و برگشتنی إس.
هیچی نیست پل صراط خودرو ها هست دوستان، فقط پراید چون سبک هست میتونه ازش رد بشه
یه جوری حرف میزنیم انگار اینایی که ساخت و سازهارو میکنن از مریخ میان
خوب همین خودمون ایرانیها هستیم نسبت بهم رحم نداریم. از راننده تاکسیا گرفته سر مردمو کلاه میزارن تااااااا اون بالا.
خوب بسِ. به جای ایراد گرفتن خودمونو درست کنیم.
انگار رییس جمهور اینقدر بیکاااااار که بیاد وایسه نظارت که اجر رو اجر درست چیده بشه.
در ساخت وساز درکشور تعداد مهم نیست .کارایی وکیفیت مهم است
وقتی پیمانکار با رانت کار میگیره و بودجه ای که با مالیات از جیب مردم گرفته میشه اینجوری حرومش میکنن نتیجه میشه این.
طرف پل راهاهن ساخته پنجاه سال پیش ب اسم پل ورسک برید ببینید فحش بدید ب روحش
والله ما چند سال عمان کار می کردیم از این پل ها تازه در ارتفاع بالا ساختند ما یکی از این مشکل ها رو ندیدم تازه گرمای آنجا تا 80 درجه می رسد
مهندسی عقب افتاده دستگاه ....
قابل توجه اقایونی که چرت میگن و اظهار فضل میکنن باید بگم که اولا اتصال بین ۲پل در این حد و اندازه اصلا نیست وقسمت اتصال فلزی هست و کاملا مشخصه ودوما اینکه این نشت قبل از ترک چیه پس؟!!اونم ماله انبساطه ایا؟
این وسط همه این پلها خاکند ما خودمان را گول می زنیم فقط خدا
عجب!چرا اینجور شده؟همین اول کار شکل کتلت شده
همشهری عزیز همه این پلها درز دارند برای گرما وسرما واینکه بتونند دراثرگرم شدن وسرد شدن هوا حرکت داشته باشند وباعث تخریب نشند.
سلام. مردم حق اظهار نظر ندارند. فقط مراقب باشید اگر پل ریخت مسئولین میگن می خواستیم محکم بودنش را امتحان کنیم. 🙏
هیچکدومتون نمیدونید چرا ترک خورده. چون ترکم مبارکه.
یخته اینتطرفتر ته زینبیه ک میخورد ب تاکسی رانی یه پلم اونجا دارند میسازند اون دیگه بدتر پایه ها پل ساختن بتون ریختن اونوق سقف پل نیم متر بالاتر از پایه نیمتر فاصله رو اجر ۱۰ سانتی چیدند.خدا میدونه عاقبت این پل رو
حالا خوبه نگفتین گروههای معاند فیلم گرفتن ...یکی از دوستان نظر کارشناسی گفتن که همه پلها از نظر اتصال به همین شکل هست !!!!!!به هرحال هیچ چیزی بهتر از این نمیشه که قانونی وجود نداره تو این کشور ..شما ی فاجعه به بار بیار بقیش حله برو غمیت نباشه .....
مشکل خاصی نیست هرکسی دراین کشور نمی تواند صاحب نظرشود
سلام لطفاً خبرهای دروغ تحویل مردم ندین این فیلم برای یکی از پل های آمریکاست سندش هست و همچنین چیزی نیست در اصفهان
وقتی همه چی رو میدن به یه شرکت و کسی هم جوابگو نیست و انحضار کامل وجود داره و متاسفانه همه هم فقط فکر جیب و دزدی هستن بهتر از این نمیشه
ای وای!
الان چند ساله رو پل دروازه تهران به فلکه دانشگاه اصفهان تردد میکنم،خدا به دادمون رسیده،از مهندسین نخبه ای که کامنت دادن غالبا...عاجزانه تقاضادارم،بیان شکافی که طبیعتا باید میبوده وفراموش شده را،روی این پل هم ایجاد کنن.!!!!مهندددددس
نمی دونم چرا تو ایران همه دوست دارند نظر بدن، اگه پل این جور اجرا نشه ترک می خوره، حتما ساختمان ها با درز انقطاع ساخته میشن اونا هم ترک خوردن
حتما گوشت پونصد هزار تومنی نخورده کمرش خم شده
خدا رحمتت کنه شاه کجای که ببینی
پیمانکاراهم مثله بقیه دزدن همین میشه بگاه میره
پیمانکار و ناظر و مهندساشو باید گرفت از نقطه چین دارشون زد ک اینچنین با جون مردم بازی نکردن نونی ک از درامد این سازه خوردین حرومتون
درز انبساطه خوب آدم احمق ، باید بینش با مواد لازم پرشود کاش سوادت به اندازه نفس نفس زدنهات زیاد بود
این نشانهی بیصداقتی سایت و نویسنده آن است که در تیتر سایت عنوان کند که پل تازه افتتاح شده در اصفهان ترک خورد و بعد در اصل خبر، آن را تکذیب کند. حتی اگر یک علامت سوال روی تیتر خبر در صفحه اول میگذاشتید که بیانگر پرسشی بودن جمله بود، باز جای توجیه داشت. نتیجهی آن هم، با وجود تکذیب شایعهی ترک خوردن، این اظهار نظرهای بیمایه و مغرضانه در نظرخواهی ها میشود
اینا درز انقطاع هستن برا زلزله
آنقدر.. اصفهان تو صنعت ساخت وساز نظارت میکنند.اصفهان مدیران خوبی دارند که برای پیشرفت شهرشون شبانروز تلاش میکنند.. تمام قوانین وضوابط ومقررات ملی در تمام پروژه هاشون انجام میشود... مگه یه شبه ساخته شده که زود تخریب بشه... با این همه مواد ومصالح چرا باید خراب بشه... اون از نظر فیلم گیرنده ترک است ولی خودش یه قانونه در اصل عمران ومعماری لطفا الکی دیگران را زیر سوال نبرید
این پل توسط قرار گاه خاتم ساخته شده و هیچ عیبی هم نداره. اگر هم ترک خورده تقصیر امریکا است.
این ترک محل درز انقطا است وبه دلیل سرمای زیاد که امثال به وجود اومدکمی بیشتر از حد معمول باز شده وهیچ جای نگرانی نداره اینم نظر مهندسی
اینقدر که این پل سوراخ داره آبکش نداره،خدا قوت 😆😆😆
دوستان اون قسمت مربوط به انبساط دو تکه فلز با فاصله خیلی کم میزارن که روی اکثر پلها هست ولی این ترک طولی هم خورده دقیقا ترک و نشسته
دزد بازاره حتمآ سپاه دزد پیمانکاربوده
این مدل جدیدشه
درز انقباض و انبساط .لرزش هم طبیعی میباشد. کل پل ها همینجورین .
بابا دمش گرم باید میلیارد میلیارد دزدی بشه بین چند نفر کار که بی صاحب و بی در پیکر باشه همینه هزاران اتفاق تو این چند سال افتاد این هم روش
پورفسوری که نظر میدی این پلها معمولان هر۲۰۰ الی ۳۰۰ متر باید این شکافهارا داشته باشند جهت انبساط وانقباض هستش که توی سرما وگرما دچار مشکل نشه اگر نمیدونستی ازروی پل امام خمینی که نزدیک بیست ساله احداث شده عبور کن وای دست اندازها مال همیناست البته تابستون متوجه نمیشی ولی الان که سرده دست اندازهای پل را متوجه میشی
متاسفم برای جامعه ای که هرکس همه چیز دان هست و براحتی در حوزه ای که کوچکترین علم و اطلاعاتی ندارم اظهار نظر های گمراه کننده میکنه که بنظرم منتشر کننده این کلیپ باید تعقیب قضایی بشود.
در تمامی پلها با عرشه بتنی جهت خنثی سازی تنشهای حرارتی یا انبساطی،انقباضی و تنشهای دینامیکی پرزهایی در هنگام احداث پل ایجاد میگردد و پس از چند ماه از بهره برداری از پل این درزها با مصالح الاستومری و یا فلزی پوشش داده میشوند
هرچقدر کسی پیدا شد جوابگوی فاجعه سد گتوند باشه جوابگوی این هم پیدا میشه
از نظارت کسی حرف نزنه که ممکنه کلا پل فرو بریزه. یادمه وقتی پروژه پل غدیر را خواستند شروع کنند وعده ۳۶ ماهه دادند ولی بعداز ۷سال شروع شد به ساختن. علت: سه تا پیمانکار عوض شد و هر کدوم با دریافت پیش پرداخت کلفت فلنگو میبستند و حاجی حاجی مکه. به هرحال ترک مبارکه مثل بقیه موارد لاپوشونی خواهد شد.
باید همین طور باشه این طرف جوگازش گرفته برو چهار تا پل هوایی ببین بعد چار تا کلوم حرف بزن این یارو رو باس برای بازداشتش کنن و برای تفهیمش یک سال کارگری بدون مزد تو همین پل سازی براش در نظر بگیرن خخخخ تا دیگه تو مسائلی که سر رشته نداره حرفیم نزنه
واقعا که یه مشت بیسواد خود تحقیر کن نیستید
مقدار درز برابر است بامقداررشوه ای که ناظرگرفته است
سلام
لطفا هر خبری رو که میخونید بعد از پیگیری و تحقیق راجع به مطلب نظر بدید و نسنجیده نظر ندید و نظرتون رو محترمانه ارائه بدید
صحبت های امیرعباس رحمتی مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان رو بشنوید لطفا تا از اصل جریان مطلع بشید
ممنون
خوب این طبیعی هست وقتی شهر روی آب زیر زمینی معلق باشد نمیتوان غیر از این انتظار داشت
چقدر حرف میزنید...همه نظر میدم..بسه...فقط کارشناسی وارد باید نظر بده...همه همه چیز دان هستن...بسه بابا