| کد خبر: 132704 |

شهرآفتاب؛ میزبانی شایسته برای نمایشگاه کتاب

سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب با رضایت دست‌اندرکاران بابت برگزاری موفق این نمایشگاه و نیز رضایت بازدیدکنندگان به پایان رسید.

تین نیوز
سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب با رضایت دست‌اندرکاران بابت برگزاری موفق این نمایشگاه و نیز رضایت بازدیدکنندگان به پایان رسید.
 

البته نقاط ضعفی هم وجود داشت و قطعا باید در فازهای بعدی نمایشگاه تغییراتی به‌منظور رفع اشکالات اعمال شود اما از نظر ناشران، مسئولان و دست‌اندرکاران همچنان مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب بهترین گزینه برای برگزاری نمایشگاه کتاب است.

 

تجربه برگزاری 2دوره نمایشگاه کتاب در شهر ‌آفتاب نشان می‌دهد که نه‌تنها تعداد بازدید‌کنندگان افزایش یافته بلکه میزان فروش کتاب هم از رقم خوبی برخوردار بوده است. طبق آمار ارائه‌شده از بیست و نهمین نمایشگاه کتاب که نخستین تجربه برگزاری این رویداد بزرگ فرهنگی کشور در شهرآفتاب بود، حدود 63درصد بازدیدکنندگان محل برگزاری نمایشگاه را بسیار خوب و بهتر از محل‌های قبلی عنوان کردند.

 

به گفته سیدمحمد سیدی، مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های شهرآفتاب با وجود اینکه نسبت به سال گذشته در بحث اطلاع‌رسانی، امکانات رفاهی و حمل‌ونقل اتفاق‌های بسیار خوبی رخ داده بود و خطوط مترو، اتوبوس و تاکسی شرایط بهتری برای مراجعه‌کنندگان فراهم کرده بودند، اما مشکلاتی نظیر گرم‌بودن تعدادی از سالن‌ها و آبگرفتگی برخی سالن‌های دیگر ازجمله نواقصی بود که باید برای سال آینده برطرف شود.

 

از نظر سیدی، شهرآفتاب ویژگی‌های خوبی برای پذیرش جمعیت بالا دارد و مجموعه سالن‌های دائمی آن از استانداردهای لازم برای برگزاری نمایشگاه برخوردار است. حتی سالن‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده که برای استفاده افراد معلول هم مناسب باشد. وی درباره میزان مراجعه‌کنندگان به نمایشگاه کتاب گفت: گرچه نمی‌توان آمار دقیقی ارائه داد اما بررسی‌های انجام‌شده نشان می‌دهد که جمعیت بازدید‌کننده از نمایشگاه کتاب در شهرآفتاب نسبت به سال گذشته 15درصد رشد داشته است.

 

یکی از دستگاه‌هایی که بهترین عملکرد را در جریان برگزاری نمایشگاه کتاب شهرآفتاب داشت، آتش‌نشانی بود. در این‌باره سیدی گفت: معاونت خدمات شهری شهرداری تهران عملکرد خوبی در نمایشگاه کتاب داشت و زیرمجموعه‌های آن با تمام توان پای کار آمدند که یکی از آنها سازمان آتش‌نشانی بود اما در بحث نظافت و جمع‌آوری پسماند، زیباسازی، کاشت نهال، تبلیغات و... نیز بسیار خوب ظاهر شد البته ما در بخش ترافیک و خدمات حمل‌ونقلی اتوبوس‌ها و مترو شاهد خدمات‌رسانی مناسبی برای تردد راحت شهروندان بودیم.

 

به گزارش همشهری، نمایشگاه شهرآفتاب با 32هزار مترمربع فضای نمایشگاهی روباز، 128هزار مترمربع فضای خدماتی، 126هزار مترمربع فضای سرپوشیده و درمجموع 275هکتار مساحت ازجمله استانداردترین مجموعه‌های نمایشگاهی در کشور است. هم‌اکنون نیز یکی دو روزی است که نمایشگاه شهرآفتاب میزبان نخستین نمایشگاه بین‌المللی فلزکاری در ایران است که در آن 17کشور دنیا شرکت دارند. همچنین اینطور که وزیر صنعت، معدن و تجارت گفته قرار است یک منطقه آزاد فرودگاهی جنب فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی احداث شود؛ اقدامی که می‌تواند در افزایش ظرفیت نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب کمک بسیاری کند.

 

منبع: سايت خبری همشهری آنلاین

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.