| کد خبر: 156682 |

◄ سهم تقاطع‌های ریل و جاده در حوادث راه‌آهن

عبدالکریم درویش زاده مدیرکل راه‌آهن جنوب گفت: تقاطع‌های غیرمجاز جاده و راه‌آهن به‌عنوان پرمخاطره‌ترین نقاط ریلی باید اصلاح شود.

تین نیوز

عبدالکریم درویش زاده مدیرکل راه‌آهن جنوب گفت: تقاطع‌های غیرمجاز جاده و راه‌آهن به‌عنوان پرمخاطره‌ترین نقاط ریلی باید اصلاح شود.

به گزارش تین‌نیوز درویش زاده گفت:در سه تا چهارساله گذشته حوادث ریلی رخ‌داده بیشتر در نقاط تقاطعی جاده و راه‌آهن و گذرگاه‌های غیرمجاز بوده  است.

به گزارش ایرنا وی افزود:  60 گذرگاه غیرمجاز در تقاطع جاده و راه‌آهن در شبکه ریلی راه‌آهن جنوب وجود دارد که از کارگروه تخصصی حمل‌ونقل و جاده‌ها می‌خواهیم که برای این تقاطع‌های غیرمجاز فکری کنند.

درویش‌زاده تأکید کرد:  بر اساس دستورالعملی که به ما ابلاغ‌شده اجازه تخریب و جمع‌آوری تقاطع‌های هم‌سطح و غیرمجاز را داریم اما برخی از این گذرگاه‌ها مسیر تردد مردم هستند و نمی‌توان آن‌ها را مسدود کرد لذا باید برای غیر هم‌سطح سازی این تقاطع‌ها کاری کرد.

درویش زاده گفت: بیش‌ترین تعداد تقاطع‌های غیرهمسطح در مسیر شهرستان خرمشهر است که در چهار نقطه آن پل احداث شده اما در برخی نقاط حتی در 500 متری این پل‌ها اقدام به ایجاد گذرگاه کرده‌اند.

او همچنین  انتقال بار از جاده‌ها به راه‌آهن را برای افزایش ایمنی جاده‌ها ضروری دانست و گفت: اکنون موضوع ایمنی جاده‌ها به‌عنوان یکی از پرمخاطره‌ترین موضوعات کشور تبدیل‌شده و افراد زیادی سالانه براثر تصادفات جاده‌ای کشته می‌شوند.

مدیرکل راه‌آهن جنوب افزود: هنوز مجوزهایی برای حمل ورق‌های عریض به‌صورت ترافیکی و جاده‌ای صادر می‌شود که باید ممنوع شود چراکه وقتی می‌توان ورق‌های عریض را باقیمتی پایین‌تر از سیستم حمل‌ونقل جاده‌ای و بدون هیچ‌گونه تهدید جانی از طریق راه‌آهن حمل کرد لزومی بر حمل نقل جاده‌ای نیست.

وی تأکید کرد: ما بر امنیت جاده‌ها و سلامت جان انسان‌ها تأکیدداریم در غیر این صورت حمل‌ونقل 50 هزار تن ورق فولاد بار قابل‌توجهی برای کسب درآمد در راه‌آهن نیست.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.