| کد خبر: 268563 |

◄ همایش اقتصاد دیجیتال و چالش های تحول در صنعت حمل و نقل برگزار شد

همایش اقتصاد دیجیتال و چالش های تحول در صنعت وحمل و نقل به همت کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین المللی(ICCIran) روز سه شنبه 1 اسفندماه 1402 در محل اتاق بازرگانی ایران برگزار شد.

تین نیوز

همایش اقتصاد دیجیتال و چالش های تحول در صنعت وحمل و نقل به همت کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین المللی(ICCIran) روز سه شنبه 1 اسفندماه 1402 در محل اتاق بازرگانی ایران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، دکتر محمد خزاعی دبیرکل کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین المللی (ICCIran) در این همایش بیان کرد: اتاق بازرگانی بین المللی معظم ترین تشکیلات بخش خصوصی در جهان به شمار می رود اما این تشکل در ایران چندان شناخته شده نیست.

وی با بیان این که مشکلات حمل و نقل کالا بین کشورها بعد از جنگ جهانی اول موجب شکل گیری ICC شده است، افزود: اتاق بازرگانی ایران، اتاق بازرگانی تهران، بیمه ها و برخی دیگر از تشکل های اقتصادی عضو اتاق بازرگانی بین المللی (ICCIran) هستند.

خزاعی تصریح کرد: سرعت فزاینده مبادلات مالی در جهان با کمک فناوری های ارتباطات امروز به شکلی است که اگر کشوری از این حرکت پرشتاب عقب بماند در تجارت جهانی جایگاهی نخواهد داشت و این تحولات در بخش حمل و نقل نیز تاثیر شدیدی به جا می گذارد.

پیشنهاد برگزاری کنفرانس فناوری دیجیتال و چالش های حمل و نقل منطقه

وی افزود: پیشنهاد برگزاری کنفرانس فناوری دیجیتال و چالش های حمل و نقل منطقه را با کشورهای منطقه آسیا پاسیفیک و کشورهای منطقه منا مطرح کرده و در حال پیگیری آن هستیم.

دبیرکل کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین المللی تصریح کرد: در شرایط تحریم و فشارهای بین المللی نبای خود را از شبکه های حمل و نقل بین المللی دور کنیم و موقعیت استراتژیک ایران ایجاب می کند برای ارتقاء جایگاه خود در حمل و نقل بین المللی تلاش کنیم.

رضا رستمی رییس کمیسیون حمل و نقل، ترانزیت و لجستیک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در این همایش اظهار کرد: ورود حوزه حمل و نقل به رویکردهای فناورانه، می تواند بسیاری از فرصت ها را در اختیار این بخش قرار دهد که در حال حاضر این فرصت ها از دست می رود.

ورود فناوری نوین به حوزه حمل و نقل بدون همراهی دولت ممکن نیست

وی بیان کرد: پیش بینی می شد بعد از جنگ اوکراین و روسیه فرصت های مناسبی در عرصه ترانزیت و حمل و نقل نصیب ایران شود اما این اتفاق رخ نداد که باید درباره آن آسیب شناسی کنیم.

رستمی افزود: در بخش های جاده ای و هوایی و ریلی با فرسودگی ناوگان مواجه ایم و خصوصا در بخش هوایی فرسودگی ناوگان دستیابی به اهداف بزرگ را ناممکن می کند. علاوه بر این در بخش دریایی نیز زیرساخت ها و ناوگان ما با ملزومات اقتصاد دریامحور فاصله دارد.

رییس کمیسیون حمل و نقل، ترانزیت و لجستیک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، بیان کرد: برای رسیدن به فناوری دیجیتال امروزی نیازمند سرمایه گذاری های بزرگ هستیم که در این مسیر بخش دولتی باید به کمک بخش خصوصی بیاید.

وی با اظهار امیدواری درباره همراهی و سرمایه گذاری دولت در حوزه زیرساخت های لازم برای اقتصاد دیجیتال تصریح کرد: تحول اقتصاد دیجیتال در حوزه حمل و نقل بدون نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور نمی تواند رقم بخورد. قطعا فناوری مدرن و هوش مصنوعی لازمه شکوفایی بخش حمل و نقل است اما زیرساخت های مناسب برای استقرار فناوری روز دنیا را در بخش حمل و نقل نداریم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.