بازدید سایت : ۳۴۰۸۲

◄ کاهش اقبال عمومی به اتوبوس بین شهری/ حمل و نقل عمومی مسافری به پایان خط رسیده؟

شماری از رانندگان و مالکان اتوبوس های بین شهری با اشاره به وضعیت نامناسب درآمدی از احتمال ورشکستگی خود خبر داده اند.

کاهش اقبال عمومی به اتوبوس بین شهری/ حمل و نقل عمومی مسافری به پایان خط رسیده؟
تین نیوز |

شماری از رانندگان و مالکان اتوبوس های بین شهری با اشاره به وضعیت نامناسب درآمدی از احتمال ورشکستگی خود خبر داده اند.

به گزارش تین نیوز ، آنان می گویند در حال حاضر شواهد حکایت از کاهش اقبال عمومی مردم به اتوبوس و افزایش تمایل روز افزون سفر با خودروی شخصی دارد.

به گفته فعالان بخش حمل و نقل جاده ای مسافری، مسافرت با خودروی شخصی در حال تبدیل شدن به یک فرهنگ همه گیر است به طوری که کمبود شدید مسافر در پایانه ها حتی در آستانه تعطیلات سریالی ،  کاملا هویداست.

آنان می گویند در شرایط کنونی شیوه های سنتی ناکارآمد مانند دادزنی و ... برای جذب مسافر موثر نیست و فضای خلوت ترمینال ها موید این است که دوره استقبال از ناوگان عمومی ، همانند عکاسان قدیمی دوره گرد به پایان خود بسیار نزدیک شده است.

بیشتر بخوانید:

این رانندگان و مالکان اتوبوس بین شهری همچنین خاطر نشان می کنند که با افزایش شدید ضریب نفوذ خودرو و فرهنگ خاص فردگرایی در تمامی اقشار و دهک ها ، سودآوری و پویایی در این بخش تبدیل به پیمایش با صندلی های اغلب خالی و زیان انباشته شده است.

به اعتقاد آنان نبود مسافر هم گویای آن است که نوسازی ناوگان هم هیچ گونه کمکی به حل معادله نخواهد کرد مگر اتفاق خاصی همانند کمبود تخصیص سوخت یا افزایش شدید قیمت در حوزه بنزین رقم بخورد به نحوی که مسافرت و تردد بین شهری با خودروی شخصی کاملا از حیث اقتصادی بودن و نسبت هزینه به فایده اش خارج شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • علی

    وضع بار سنگین بدتره تا زمانی که ریا گذاری دستوری انجام بشه همین آش و کاسه هست

  • ناشناس

    جای تاسفه که افرادی بخاطردرامد خودشون بخان بنزین گرون بشه. میدونن بنزین گرون بشه فاجعه میشه
    برادرمن برات نمی صرفه شغلتو عوض کن
    زمانی که مسافر بود سوارنمیکردید و بجاش بار میزدید حالا که بارها رو شوتی میبرن شاکی شدید

  • ناشناس

    بنده به عنوان راننده ناوگان مسافری و مدتی باری اعلام میکنم، که صاحبان ماشین اتفاقن درآمد بالایی دارند، فقط زیانش مال ما رانندگان هست، اتوبوس 1 میلیاردی شده 10 میلیارد بیش از 10 برابر، ولی دستمزد رانندگان افتضاحه

    • نه فدات شم دولت کریمه از زبان این عزیزان گران شدن بنزین را زمزمه می‌کند!

      یه بدبخت

  • محمد

    از بس اتوبوس و راننده های مزخرفی دارید

    • ادب

      ادب، میدونی یعنی چه،

  • ناشناس

    براساس کدوم سند ومدرک این حرف رو میزنید؟پس چرا بلیط اتوبوس به سختی گیر میاد؟
    باماهی نیم میلیارد درآمد بازم میگن درحال ورشکستگی هستیم؟

  • ناشناس

    به خاطر اینکه هیچ کس قانع نیست شکر گذاری کجا رفته تن سالم این امنیت خودش نعمته. بله زمانی شده تجملات دودمان خانواده ها را درآورده خرج های آنچنانی برای زیبایی ووو

  • ناشناس

    حالا هنوز کجایه کارید بزارید اتوبوسها وکامیونهایه وارداتی روبدن بهترم میشه فقط تند تند ماشین میدن فکر کار که نیستن برادولت نون داشته باشه

  • منوچهر سدیفی

    خدانشناسها میخواید بنزین گران کنید دیگه چرا دنبال بهانه می گردید.
    هیچ راننده یا مالک اتوبوس این حرف را نخواهد زد.
    چون میدونه با افزایش قیمت بنزین چنان تورمی جامعه را خواهد گرفت که دامنگیر خودش هم می شود.

  • میرشجاع

    سلام کرایه گران و برخورد بد اتوبوسرانان باعث این امر است گرچه قطعات و روغن گران است ولی مسافر که نرخ بالای کرایه می دهد انتظار احترام دارد نه رفتار بد باید اقایان آموزش ببینند

  • حامد

    متاسفانه با اتوبوس سفر کردن بسیار سخته چون اصلا راننده و شاگرد به فکر تمیزی داخل نیستن وحتی شبها بعضی مسافرها کف اتوبوس میخوابن واصلا نظافت داخل اتوبوس رعایت نمیشه به این دلیل مردم کمتر سفر میکنن.اتوبوسها بوی گازوییل میدان چون همشون قاچاق سوخت انجام میدن

  • حامد حدادی

    متاسفانه چون راننده ومالک اتوبوس بفکر مسافر نیست فقط بفکر قاچاق سوخت وبلرکشی هست

  • S gh

    سلام من خودم راننده کامیونم طرف نوشته درامد نیم میلیاردی خخخ اگه نیم میلیارد درامد داشته باشه که دیگه کسی وکیل و رییس نمیشه همه میرن اتوبوس میخرن که!! برو پیش لاستیک فروش و لوازم فروش ببین همین اتوبوس با درامد نیم میلیاردی پول لاستیک و قطعه نداره بخره قسطی چک و سفته گذاشته چرا هیچ راننده ایی هیچی نداره بخاطر استهلاک بالاست یه خرج تعمیر موتور همین اتوبوس رو امار بگیری بد نیست🤔🤔🤒

  • سید عباس

    به خدا قسم هفته پیش بلیط از اصفهان به تهران در ترمینال کاوه و صفه برای یک نفر گیرم نیومد با سواری نفری ۵۰۰اومدم.راننده ها دارن دروغ میگن

  • م . م

    باسلام
    سفرهای دست جمعی ،تورهای گردشگری کوتاه مدت و میان مدت با برنامه ریزی تورگردان ها در کشور دارای ظرفیت بسیار بالایی است که امکان بکارگیری اتوبوس های مسافری و حفظ مشاغل مرتبط با آن را فراهم خواهد ساخت .

    در اتوبوس ها استهلاک سهم پیشرفت و تغییر تکنولوژی بسیار بالا است ومانند کامیون نمیتوان سالیان متمادی از وسیله نقلیه مربوطه در سیستم حمل ونقل استفاده کرد زیرا جابجایی مسافر مستقیما با سلیقه و توقعات آنها و بروز بودن وسیله نقلیه مرتبط است.

    دویست هزار کیلومتر جاده های کشور در مساحت یک و نیم میلیون کیلومترمربعی و جمعیت هشتاد و پنج میلیون نفری هیچ جای نگرانی ندارد .
    تعداد کل اتوبوس ها ی مسافربری دارای کارت هوشمند ناوگان مگر چه تعدادی است .؟!!!
    از سازمان راهداری بپرسید بهتر است ولی اگر عددش را بدانید متوجه میشوید ایجاد شغل برای این تعداد ناوگان در بخش گردشگری و توریسم فقط یک مدیریت خلاق و متعهد لازم است که دور از هیاهوی رسانه ای تلاش برای بکار گیری سرمایه های موجود در این بخش بنماید .

    جابجایی مسافر بوسیله اتوبوس ها ی بین شهری می‌بایستی بعنوان بخشی از لجستیک صنعت گردشگری تعریف شود تا بخش مهمی ازاین اتوبوس هاکه دارای استاندارد های لازم ومورد پسند گردشگری است بدرستی سازماندهی شوند .
    واقعا میدانید تعداد کل اتوبوس های بین شهری دارای کارت هوشمند ناوگان از سازمان راهداری چه تعدادی است؟!
    وچه تعدادی از آنها دارای استاندارد های لازم برای بکارگیری در بخش گردشگری هستند؟!
    برای اظهار اینگونه ادعا ها بهتر است از آمار های رسمی و اعداد و ارقام آن استفاده کرد تا شائبه بزرگنمایی و غریب نمایی مطرح نشود .

  • ناشناس

    چرا از زبان دیگران برای گران کردن بنزین بهانه جور میکنید؟
    ضمنا اگر شرایط کار راننده ها اینطور است چرا بلیط بسختی پیدا میشه؟

  • ناشناس

    بنی هندل

  • ناشناس

    ازبس بارقاچاق میزنن دیگه سیرشدن

  • علیرضا

    من هرجا بخوام برم با اتوبوس میرم واینکه سی سالی در کنار تولید خودرو سنگین بودم میدانم هزینه بالایی یه اتوبوس داره لاستبک خداد تومنی وو بهتره تا این وسیله همچنان خدمت رسانی کند

  • ایرانی

    باری که اتوبوس ها حمل میکنن و کرایه بارهایی که میگیرند چند برابر کرایه مسافر است. اینا نقشه دولت است تا قیمت بنزین را گران کند.b>

  • ناشناس

    همه این رکود و تعطیلی ها و ورشکستگی ها،

    ناشی از سیاست دولت هست با کاهش قدرت خرید مردم ، معلومه یکسری از بخش های خدماتی و تولید بمرور زمان کوچک خواهند شد. موج بیکاری و تغییر مشاغل رخ خواهد داد.


    چرا که بخش متوسط موتور محرک مصرف کالاست ، قشر پولدار تنها تفاوتش اینه بجای بنز سانتافه ، با لاماری فیدلیتی شاسی بلندهای چینی به سفر بروند.


    نکته اینجاست تولید داخلی هم فلج تر و ناتوانتر هست ، نمونه ناتوانی داخلی سازی قطارهای مترو ،brt ,اتوبوس سازی و... در انتقال تکنولوژی و تولید انبوه هست.

    عملا چینی ها اگر اراده کنند بخش مترو و brt ایران فلج و از کار خواهد افتاد چون تا پیچ و مهره ان وابسته ایم.


    فقط شعار تولید داخلی میدهیم اما در واقعیت وابسته ایم، حتی اجازه ساخت کابین وسایل حمل و نقل اولیه هم نداریم باید همه واردات کنیم

  • رامین

    کاهش اقبال کدومه ؟ شما میتونید امتحان کنید تمام سایتها بسته و ظرفیت تکمیل هست . برای امتحان تهران به شیراز تو هیچ سایتی بلیط نداره