◄ لزوم تدوین اطلس جامع بار ریلی
مدیرعامل راهآهن با تاکید بر ضرورت تدوین اطلس جامع بار ریلی در راه آهن گفت: نباید منتظر ماند تا صاحب بار به راه آهن مراجعه نماید؛ بلکه شرکت راه آهن در شناسایی تمام موقعیت هایی که امکان اتصال ریل به چشمه های بار وجود دارد پیش قدم باشد و به صورتی فعال عمل نماید.
مدیرعامل راهآهن با تاکید بر ضرورت تدوین اطلس جامع بار ریلی در راه آهن گفت: نباید منتظر ماند تا صاحب بار به راه آهن مراجعه نماید؛ بلکه شرکت راه آهن در شناسایی تمام موقعیت هایی که امکان اتصال ریل به چشمه های بار وجود دارد پیش قدم باشد و به صورتی فعال عمل نماید.
به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی راهآهن جمهوری اسلامی ایران، نشست دکتر سید میعاد صالحی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راهآهن با معاون، مدیران و روسای گروه بخش معاونت بازرگانی و بهره برداری راهآهن، در ساختمان شهدای راهآهن برگزار شد.
دکتر صالحی در این نشست، با اشاره به تاخیر چند ماهه برخی از شرکتهای حمل و نقل ریلی در پرداخت مطالبات راهآهن در وقت مقرر، اظهار داشت: از همین مطالبات است که حقوق و هزینههای مختلف فنی، زیربنایی، ناوگان و حقوق و دستمزد پرسنل و ... راه آهن تامین میشود و چنانچه مبلغی هم باقی بماند، جزو بیتالمال خواهد بود.
معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: وصول مطالبات راهآهن از شرکتهای حمل و نقل ریلی باید یکپارچه سازی شوند و به گونهای اقدام شود که تمامی شرکتها در زمان مهلت تعیین شده، مطالبات خود را پرداخت نمایند.
وی در ادامه، با تاکید بر نیاز ضروری راهآهن جهت تحول در ساختار سنتی ۱۰۰ ساله خود، تصریح کرد: اکنون ما میتوانیم مدل گذشته را تکرار کنیم و امور راه آهن را با روزمرگی بگذرانیم و یا اینکه تلاش نمائیم تا با استفاده از تمامی ظرفیت، شرایط راه آهن را به یک شرایط مطلوب تغییر دهیم.
مدیرعامل راه آهن تاکید کرد: از معاون تا مدیران و کارشناسان و تمامی کارکنان خدوم راهآهن انتظار داریم که در این دوره، هر فردی نسبت به گذشتهاش، جهش و اثر بخشی داشته باشد.
وی همچنین بر ضرورت تقویت بخشهای کلیدی راهآهن تاکید کرد و افزود: بایستی روال انفعال در راه آهن تغییر کند و جایش را به بازاریابی فعال دهد.
مدیرعامل راه آهن تاکید کرد: لازم است تا اطلس بار ریلی در راه آهن به صورت جامع تدوین شود و دیگر منتظر نماند تا صاحب بار به راه آهن مراجعه نماید؛ بلکه شرکت راه آهن در شناسایی تمام موقعیت هایی که امکان اتصال ریل به چشمه های بار وجود دارد پیش قدم بوده و این موارد را به پیمانکاران زیرساخت و صاحبان بار پیشنهاد دهد.
دکتر صالحی اظهار کرد: شرکت راهآهن، محلی کاملا تخصصی است و برای جبران عقب ماندگیها در راه آهن که سالها، عمدا یا سهوا، به استضعاف کشیده شده است، همگی باید در خدمت راه آهن بوده و برای پیشرفت و سربلندی آن تلاش نمائیم.
مگه قرار نبود راه آهن بار حمل نکنه و تصدی گری نکنه؟
راه آهن میتونه مطالبات ش از شرکتهای حمل و نقل ریلی رو با بدهی خودش به پیمانکاران تعمیرات و اونایی که لکوموتیو اجاره دادن به راه آهن تهاتر بکنه. این کار سختیه؟
سلام. اطلس یعنی چه؟
آنچه به خود نمیپسندی به دیگران مپسند
راه آهن مبالغ هنگفتی به موجران لکوموتیو ( غیر دولتی) بدهکار است چنانچه لکوموتیو ها از سیر خارج شده اند و مبالغ هنگفت دیگری به پیمانکاران تعمیرات ، چنانچه ضریب آماده به کاری لکوموتیو ها بشدت پایین آمده .
راه آهن از آن طرف بر شرکت های حمل و نقل فشار میآورد که طلبشان بابت حق دسترسی را زود و تند و سریع بپردازند و الا جریمه میشوند و سیستم صدور بارنامه بر روی آنها بسته میشود.
همان که از طلبکارانش انتظار صبر و تحمل دارد، بر بدهکاران چنین سخت میگیرد. این راه و رسم خوبی در دنیای کاسبی نیست.بر خلاف آموزه بزرگان است. اگر از طلبکاران نمیپسندی که برای دریافت مطالباتشان به آب و آتش بزنند و به عالم و آدم متوسل شوند و جار و جنجال راه بیندازند ، تو هم با بدهکاران مدارا کن و شاخ و شانه نکش.علی الخصوص که هم آن طلبکاران و هم این بدهکاران در یک انجمن صنفی جمع هستند و راه تعامل با آنها باز است.
با یک قلم رنجه میتوانی طلب ها را با بدهی ها تهاتر کنی. بعید است آن انجمن همکاری نکند.