راه اندازی سرویس جدید ریلی خط کشتیرانی CMA CGM در هندوستان
به نظر می رسد ارائه خدمات منظم ریلی به محمولات کانتینری به بخشی جدایی ناپذیر از استراتژی رشد خطوط و شرکت های بزرگ کشتیرانی در بنادر هندوستان تبدیل شده که مصداقی بارز از رویکرد شبکه ای برای توسعه فعالیت ها محسوب می شود.
به نظر می رسد ارائه خدمات منظم ریلی به محمولات کانتینری به بخشی جدایی ناپذیر از استراتژی رشد خطوط و شرکت های بزرگ کشتیرانی در بنادر هندوستان تبدیل شده که مصداقی بارز از رویکرد شبکه ای برای توسعه فعالیت ها محسوب می شود.
به گزارش تین نیوز به نقل از آسام تدبیر، گروه CMA CGM در امتداد اقدامات لجستیکی خود در هندوستان، یک سرویس قطار اختصاصی «رفت و برگشت» را بین بندر موندرا (فعالترین بندر کانتینری هند واقع در ایالت گجرات) و «بندر خشک سونی پات» برای حمل محمولات کانتینری به راه انداخته و اولین قطار باری با ظرفیت ۹۰ تی ای یو در قالب این خدمت، هفتم آوریل ۲۰۲۲ در این مسیر حرکت کرد که به گفته مسئولان، این خدمت به صورت هفتگی ارائه می گردد.
این سرویس اختصاصی ظرفیت حمل گروه CMA CGM را در مسیر ذکر شده تا ۹۰ تی ای یو افزایش می دهد تا به تقاضای رو به رشد بازار برای اتصال مستقیم محمولات کانتینری از مبدا "سونی پات" با ریل به سرویس های حمل و نقل دریایی INDAMEX، EPIC، MEDEX و غیره از طریق بندر موندرا پاسخ داده شود.
این شرکت کشتیرانی در بیانیه ای گفته که به عنوان یکی از برترین شرکت های کشتیرانی اقیانوس پیمای جهان و به لطف حضور قوی در هند در سه دهه گذشته، موقعیت خوبی برای ارائه خدمات به مشتریان خود دارد.
گروه CMA CGM قبلا خدمات قطار اختصاصی بین موندرا و بنادر خشک کانتینری واقع در شمال هند را بدون برنامه زمانبندی ثابت انجام می داد، اما اکنون این سرویس اختصاصی و منظم ریلی و دریایی، CMA CGM را نسبت به همتایان خود در بازار هندوستان متمایز می کند.
مجموعه بزرگ CMA CGM در سال ۲۰۲۱ با موفقیت ۸۸۷۸ تی ای یو را از طریق دو سرویس قطار اختصاصی هفتگی خود بین موندرا و سونی پات جابه جا کرده است.
قطارهای اختصاصی که توسط یک خط کشتیرانی مدیریت می شوند، معمولا از اولویت مانور واگن ها برای تخلیه و بارگیری در ترمینال ها برخوردار هستند و این دوره گردش سریعتر را برای قطارها در مسیر رفت و برگشت فراهم میکند.
بهره برداری از قطارهای اختصاصی برای حمل دو طبقه کانتینرها (Double-stacked) به یک رویه رو به رشد در لجستیک داخلی هند برای شرکت های حمل و نقل بزرگ تبدیل شده است.
همچنین CMA CGM به این موضوع اشاره کرده که این گروه با این سرویس هفتگی اضافی رفت و برگشتی، ۱۸۰ تی ای یو ظرفیت اضافی را برای جابه جایی محمولات کانتینری بین بندر موندرا و "سونی پات" ارائه خواهد کرد.
شرکت سی ام ای سی جی ام که دفتر مرکزی آن در مارسی فرانسه قرار دارد، در حال حاضر به جز فعالیت های منظم فیدری، ۱۲ سرویس منظم دریایی به صورت هفتگی برای حمل کانتینر به مقاصد دور دست از مبدا بنادر مختلف هند ارائه می کند.
خطوط کانتینری بزرگ و شناخته شده دیگر مانند مرسک و هاپاگ-لوید نیز در پاسخ به تقاضای موجود در بازار هند، سرویس قطارهای اختصاصی خود را به صورت موقت اجرا می کنند که اغلب مسیر بین سواحل و مناطق شرقی هند و بندر ناواشیوا را پوشش می دهد زیرا آنها به دلیل مشکلاتی که در سریلانکا با آن مواجه شده اند، به دنبال منحرف کردن مسیر محموله ها از بندر کلمبو به طرف بندر بزرگ ناواشیوا در بمبئی هستند.