بازدید سایت : ۳۴۰۸۲

◄ بیش از 24 هزار تاکسی مجهز به اپلیکیشن پرداخت موبایلی هستند

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی عنوان کرد: امروز در تهران بیش از ۲۴ هزار تاکسی مجهز به اپلیکیشن پرداخت موبایلی هستند.

بیش از 24 هزار تاکسی مجهز به اپلیکیشن پرداخت موبایلی هستند
تین نیوز |

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی عنوان کرد: امروز در تهران بیش از ۲۴ هزار تاکسی مجهز به اپلیکیشن پرداخت موبایلی هستند.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، علیرضا قنادان در نشست خبری صبح امروز (دوم اردیبهشت ماه) با اشاره به شعار یک گام به جلو در جشنواره تاکسیرانی، اظهار کرد: تاکسیرانی تهران با دارا بودن ۸۰  هزار تاکسی، بزرگ‌ترین ناوگان تاکسیرانی در خاورمیانه را در اختیار دارد از همین‌رو ، رسالت سنگینی را بر عهده سازمان تاکسیرانی قرار داده تا فعالیت‌های آن از اصول علمی کافی برخوردار باشد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران، تأکید کرد: جشنواره تاکسیرانی با حضور شهردار تهران، مسئولانی از سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، مدیران عامل تاکسیرانی شهرهای مختلف و معاونت‌های حمل‌ونقل، روز ۷ اردیبهشت افتتاح خواهد شد.

وی به اهداف سازمان تاکسیرانی در  سال گذشته اشاره داشته و افزود: به  دلیل ساختار سنتی تاکسیرانی نیاز بود تا نسبت به مدرن سازی این بخش اقدام شود. کارهایی در این خصوص انجام شده که در راستای آن در پی دستیابی به تمامی اهداف سازمان در این بخش هستیم.

قنادان افزود: امروز در تهران بیش از ۲۴ هزار تاکسی مجهز به اپلیکیشن پرداخت موبایلی هستند که از شهروندان درخواست می‌شود تا در پرداخت کرایه خود از این اپلیکیشن ها استفاده کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در ارتباط با وضعیت ناوگان تاکسیرانی در شهر تهران نیز، تصریح کرد:‌ بیش از 27 خودرو تاکسی در تهران بالای 10 سال سن دارند و این خودروها در واقع فرسوده محسوب می‌شوند علاوه بر این‌که 7 هزار ناوگان ون در تهران وجود دارد که همگی آن‌ها بالای سن 10 سال قرار دارند و در واقع آنها نیز جزو خودروهای فرسوده محسوب می‌شوند.

وی گفت: در سال گذشته با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته تنها 200 خودرو ون نوسازی شدند که امیدواریم با عنایت خودروسازان و فراهم شدن شرایط بتوانیم نوسازی تاکسی‌ها از جمله ون‌ها را در دستور کار قرار دهیم.

مدیرعامل سازمان نظارت و مدیریت بر سازمان تاکسیرانی در ارتباط با برگزاری جشنواره تاکسیرانی تهران، گفت: این جشنواره از هفتم تا سیزدهم اردیبهشت  برگزار خواهد شد که طی زمان برگزاری جشنواره برنامه‌های متنوعی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به محورهای در نظر گرفته شده برای جشنواره تاکسیرانی خاطرنشان کرد: 5 محور برای این جشنواره در نظر گرفته شده است. ضمن این‌که همزمان با برگزاری جشنواره تاکسیرانی پروژه‌های فرهنگی و عمرانی نیز در مناطق مختلف تهران رونمایی خواهد شد.

مدیرعامل تاکسیرانی تهران گفت: در این جشنواره دستاوردهای یک‌ساله سازمان تاکسیرانی نیز معرفی خواهد شد چرا که سازمان تاکسیرانی ذی‌نفعان زیادی دارد که از این ذین‌فعان می‌توان به شهروندان و تاکسیرانان اشاره کرد.

تاکسیرانی تهران بزرگ‌ترین ناوگان حمل و نقل مسافر خاورمیانه

قنادان با اشاره به این‌که تاکسیرانی تهران به عنوان بزرگ‌ترین ناوگان حمل‌ونقل مسافر در ایران و خاورمیانه محسوب می‌شود، افزود: این سازمان تلاش می‌کند نه تنها در تهران بلکه در سراسر کشور هم جریان‌ساز باشد و اخیراً نیز سایر شهرهای دیگر نیز اقدام به برگزاری جشنواره‌های مشابهی در زمینه انتخاب تاکسیران برتر در شهرهای خود کرد‌ه‌اند.

مدیرعامل تاکسیرانی تهران، در ادامه یادآور شد: شناسایی تاکسیرانان برتر، تاکسی علم و کارآفرینی، تاکسی، سلامت و حفظ محیط‌زیست از سایر محورهای در نظر گرفته شده برای جشنواره تاکسیرانی هستند ضمن این‌که هم‌زمان با این جشنواره، اتوبوس‌های سلامت در سراسر شهر مستقر خواهند شد و تست‌های سلامت را از تاکسیرانان انجام خواهند داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع محور تاکسی، فرهنگ، هنر و رسانه در این جشنواره پرداخت و ابراز داشت: یکی از برنامه‌های سازمان تاکسیرانی توسعه کتاب در تاکسی است که در این زمینه تمهیداتی برای امسال پیش‌بینی شده است.

قنادان در ادامه این نشست خبری به سرفصل‌های اقدامات انجام شده از سوی این سازمان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: این سازمان در 3 محور اصلی در حوزه مدرن‌سازی خدمات، اقداماتی را انجام داده است و امسال نیز بنا داریم این فرآیند ادامه پیدا کند.

مدیرعامل تاکسیرانی تهران گفت: یکی از خدماتی که در سال گذشته انجام شده است، راه‌اندازی سامانه خدمات در سرویس مدارس است که در سال تحصیلی 97 - 98 و با ابلاغ دستورالعمل وزیر کشور و هماهنگی با وزارت آموزش و پرورش سازمانه سرویس مدارس راه‌اندازی شد و در حال حاضر  بیش از 20 هزار سرویس مدارس تحت نظارت این سامانه قرار دارند. در همین ارتباط برچسب‌هایی برای این سرویس‌ها تهیه و تحویل شده است علاوه بر اینکه خانواده‌ها می‌توانند با ورود به این سامانه و درج پلاک خودرو مشخصات راننده سرویس مدرسه را رویت کنند.

قنادان گفت: در همین زمینه 440 پیمانکار سرویس مدارس ساماندهی شدند و نسبت به صدور پروانه تخصصی خود اقدام کردند.

مدیرعامل تاکسیرانی تهران ادامه داد: افزایش تعامل و همکاری با بخش خصوصی و همچنین خدمات اینترنتی و استارت‌آپ‌ها یکی دیگر از اقدامات سازمان تاکسیرانی محسوب می‌شود که طی سال گذشته تا به امروز به صورت ویژه در دستور کا قرار گرفته است و در مرحله نخست سازمان تاکسیرانی با شرکت کارپینو وارد مذاکره و عقد قرارداد شد که در ادامه نیز از سایر تکنولوژی‌های فضای استارت‌آپی استقبال شده است و در مرحله بعدی نیز استارتاپ بعدی کابین به سازمان تاکسیرانی اضافه شده است.

وی در ارتباط با ورود «الوپیک» به سازمان تاکسیرانی و همکاری این شرکت با این مجموعه، نیز ابراز داشت: از هفته گذشته توافقات در این ارتباط انجام و به پایان رسید و به زودی سرویس اینترنتی این مجموعه در تاکسی راه‌اندازی خواهد شد.

قنادان در ادامه به آخرین وضعیت افزایش کرایه‌های تاکسی در سال جاری اشاره و تاکید کرد: اساساً محاسبات نرخ کرایه‌ها بر مبنای قیمت تمام شده انجام می‌شود و در نهایت پیشنهاد افزایش کرایه‌ها طی فرآیندی و بر اساس لایحه‌ای از سوی شهرداری به شورا ارسال می‌شود که این فرآیند نیز سال گذشته از سوی شهرداری تهران انجام گرفت.

مدیرعامل تاکسیرانی تهران گفت: پس از ارسال این لایحه به شورای شهر تهران، افزایش کرایه‌ها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و در نهایت افزایش کرایه‌ها بر اساس نرخ تورمی دولت به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید که البته این مصوبه به تایید فرمانداری تهران نیز رسیده است.

وی با اشاره به این‌که در سال‌های اخیر افزایش کرایه‌های تاکسی با تاخیر انجام شده است گفت: سازمان تاکسیرانی با توجه به شرایط تاکسیرانان معتقد است که کرایه‌های تاکسی نیز همانند افزایش حقوق و دستمزد کارگران و کارمندان باید از اوایل سال انجام بگیرد که البته این موضوع هنوز اتفاق نیفتاده است و ما امیدواریم هر چه زودتر افزایش کرایه‌های تاکسی در سطح شهر تهران عملیاتی شود.

به گفته قنادان، البته در سال‌های گذشته نیز افزایش کرایه‌های تاکسی اواسط تابستان عملیاتی می‌شده است که علت‌های مختلفی برای این موضوع وجود داشته است که یکی از مهم‌ترین آنها بروکراسی‌های اداری و طولانی بودن این فرایند بوده است که امیدواریم امسال این اتفاق نیفتد.

مدیرعامل تاکسیرانی تهران با اشاره به این‌که در حال حاضر نامه‌نگاری‌ها و رایزنی‌ها با دولت برای اعلام و استعلام تورم بخشی و رسمی صورت گرفته است، افزود: به محض این‌که دولت این نرخ را اعلام کند، سازمان تاکسیرانی نیز طی یک اطلاعیه رسمی و نصب برچسب‌های جدید اقدام به اخذ کرایه‌های جدید در سال 98 خواهد کرد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر نمی‌توان زمان دقیقی برای اعلام و اخذ کرایه‌های جدید در سال 98 کرد و همه این موارد منوط خواهد شد به اعلام رسمی دولت در خصوص تورم بخشی و تورم که امیدوارهستیم هر چه زودتر دولت در این بخش تورم را اعلام و سازمان تاکسیرانی نیز فرآیند افزایش کرایه‌ها را انجام بدهد.

قنادان به توسعه پرداخت الکترونیکی کرایه‌های تاکسی اشاره کرد و ابراز داشت: این موضوع نسبت به سال‌های گذشته بیشتر شده است و امسال نیز مورد توجه قرار دارد و یکی از بهترین روش‌ها برای پرداخت کرایه‌ها محسوب می‌شود و درحال حاضر بالغ بر 60 درصد از تاکسی‌ها نسبت به این سامانه مجهز شده‌اند.

مدیرعامل تاکسیرانی تهران، گفت: مسافران می‌توانند از طریق موبایل و اسکن کد تصویری نسبت به پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی اقدام کنند. ضمن اینکه در سال جاری با کمک استارت‌آپ‌ها با فناوری بخش خصوصی بیش از 24 هزار خودرو تاکسی به این امکانات تجهیز شده‌اند.

وی پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی را نیازمند فرهنگ‌سازی در کشور دانست و گفت: امیدواریم در سال‌های آینده تمام فرآیند پرداخت کرایه‌ها از طریق پرداخت الکترونیکی صورت بگیرد.

قنادان با اشاره به این‌که کوتاهی در اعلام افزایش کرایه‌های حمل‌ونقل منجر به تخلف می‌شود، یادآور شد: درصدد هستیم هر چه زودتر نرخ کرایه‌های جدید تاکسی اعلام شود تا شاهد تخلفات کمتری در این حوزه باشیم.

وی در ارتباط با خدمات در نظر گرفته شده برای تاکسیرانان گفت: توزیع لاستیک به نرخ دولتی برای تاکسیرانان از سال گذشته آغاز و هم‌چنان ادامه دارد و در  تهران بیش از 6 هزار حلقه لاستیک به تاکسیرانان عرضه شده است. اگر چه توزیع در این بخش کمی با تاخیر آغاز شد اما تلاش شد که این تاخیر جبران شود و هم اکنون توزیع لاستیک ون به رانندگان ادامه دارد.

مدیرعامل تاکسیرانی تهران به حل مشکل بیمه تکمیلی رانندگان تاکسی اشاره کرد و گفت: بر اساس تمهیدات اندیشیده شده تمامی تاکسیرانان به همراه خانواده‌هایشان تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار می‌گیرند ضمن این‌که تمهیداتی برای بیمه تامین اجتماعی رانندگان تاکسی در نظر گرفته شده است.

وی به این نکته نیز اشاره داشت که، متاسفانه در سال‌های گذشته مشکلاتی برای بیمه تامین اجتماعی رانندگان تاکسی و خانواده‌های انان به‌وجود آمده بود که با پیگیری‌های صورت گرفته با مسئولان مربوطه امسال این مشکل برطرف خواهد شد و مجددا این افراد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار می‌گیرند که در این بخش 50 درصد حق بیمه این افراد توسط دولت و 50 درصد توسط شخص پرداخت می‌شود.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.