بازدید سایت : ۶۱۴۶۱
مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر:

◄ بهره‌برداری از ترمینال کانتینری بندر خرمشهر تا پایان امسال

ترمینال کانتینری بندر خرمشهر پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره‌برداری از ترمینال کانتینری بندر خرمشهر تا پایان امسال
تین نیوز

 مدیرکل بنادرودریانوردی خرمشهر، گفت: ترمینال جدید کانتینری این مجتمع‌بندری تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش تین‌نیوزو به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل بنادرودریانوردی خرمشهر، محمد محسنی افزود: این پروژه در زمینی به مساحت ۱۵ هکتار و بااعتباری بالغ‌بر ۸۶۱ میلیارد ریال در اراضی پشتیبانی این مجتمع‌بندری توسط بخش خصوصی در حال اجراست.

وی افزود: در این پروژه علاوه بر احداث محوطه و نصب تجهیزات مدرن تخلیه و بارگیری، ساختمان اداری، پست آتش‌نشانی، ساختمان پست برق، گیت‌های ورودی، دیوارهای پیرامون و باسکول مورد ساخت و بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

مدیرکل بنادرودریانوردی خرمشهر ادامه داد: احداث پروژه ترمینال کانتینر بندر خرمشهر تاکنون رشد ۶۳درصدی داشته و در حال حاضر در مرحله اجرای لایه دوم اساس بتنی و کف‌پوش‌های بتنی، دیوار پیرامونی، ساختمان‌های اداری و نگهبانی، سوله تعمیرات، عملیات تاسیساتی و برج‌های روشنایی قرار دارد.

به گفته محسنی محوطه کانتینری تا پایان سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد و عملیات احداث ساختمان اداری آن نیز تا اواخر فروردین‌ماه سال آینده پایان می‌یابد.

وی با بیان این‌که با احداث ترمینال جدید کانتینری کلیه کانتینرهای پراکنده در محوطه‌های بندر جابه‌جا شده و به‌صورت متمرکز در یک محوطه مستقر می‌شود افزود: این امر موجب تسریع در عملیات تخلیه و بارگیری و بهره‌وری بیش‌تر زمین و تجهیزات می‌شود.

مدیرکل بنادرودریانوردی خرمشهر اظهار کرد: احداث این ترمینال در راستای خدمات‌رسانی مطلوب به صاحبان کالا صورت می‌گیرد و راه‌اندازی آن رونق مجدد بندرخرمشهر و ارتقای ظرفیت خدمات کانتینری این بندر به میزان پنج برابر را به دنبال خواهد داشت.

محسنی افزایش و ارتقای ایمنی در عملیات بندری، رسیدن به استانداردهای جهانی در نگهداری، کنترل چیدمان و بازرسی کانتینرها با توجه به کنوانسیون‌های بین‌المللی و ارائه خدمات شایسته‌تر به تجار و ذی‌نفعان در محوطه‌های کانتینری را از جمله ضرورت‌های احداث این پایانه کانتینری بیان کرد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.