| کد خبر: 166241 |

◄ لغو قرارداد ایرباس برای ایران ضرر مالی ندارد

پیش‌پرداخت صورت گرفته از سوی ایران به ایرباس صرف ورود ۱۱ هواپیما به کشور شده است. صدیف بدری، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با اعلام این خبر افزود: با لغو قرارداد ایرباس هیچ ضرری متوجه ایران نخواهد شد.

تین نیوز

پیش‌پرداخت خرید هواپیماهای نو از سوی ایران به ایرباس صرف ورود ۱۱ هواپیما به کشور شده است.

صدیف بدری، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با اعلام این خبر افزود: با لغو قرارداد ایرباس هیچ ضرری متوجه ایران نخواهد شد.

بدری با تأکید بر اینکه پول بیشتری بابت پیش‌پرداخت از سوی ایران به ایرباس پرداخت‌نشده است، تصریح کرد: متضرر شدن ایران به جهت پرداخت هزینه خرید هواپیماها از ایرباس و در پی آن لغو قرارداد فرضیه‌ای باطل است.

بدری با اشاره به اظهارات مطرح‌شده در خصوص اینکه ایرباس لغو قرارداد فروش هواپیما به ایران را پذیرفته است، گفت: صحت‌وسقم این موضوع هنوز مورد تائید نبوده و شرکت ایرباس با صراحت و به‌صورت قطعی لغو این قرارداد را مطرح نکرده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، بابیان اینکه باید منتظر رفتار کشورهای اروپایی در روزهای آینده باشیم، گفت: اگر ایرباس از قرارداد خود با ایران صرف‌نظر کرده و عقب‌نشینی کند باید فکری برای نوسازی ناوگان هوایی با استفاده از توان کشورهای دیگر صورت بگیرد.

او با تأکید بر اینکه خوشبختانه دولت قبل از بدعهدی آمریکا و متحدانش به فکر رایزنی با سایر کشورها برای نوسازی ناوگان هوایی کشور بوده است، افزود: رایزنی با سوخو نمونه‌ای از این آینده‌نگری دولت بوده که به‌طور حتم در صورت لغو قرارداد بوئینگ و ایرباس ایران به سمت کشورهای دیگر حرکت خواهد کرد.

به گزارش خانه ملت، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس یادآور شد: بعید می‌دانم که کشور فرانسه به‌ویژه شرکت ایرباس تحت تأثیر خروج آمریکا از برجام به لغو قرارداد با ایران بپردازد.

اصغر فخریه‌کاشان، مشاور وزیر راه و شهرسازی، پیش از این از ادامه مذاکرات با ایرباس و ای‌تی‌آر خبر داده بود.

به گفته فخریه‌کاشان، مذاکره با ایرباس ادامه دارد و ای‌تی‌آر هم اعلام آمادگی کرده که تا شروع تحریم‌ها چند فروند دیگر از سفارشات ایران‌ایر را تحویل دهد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.