| کد خبر: 166609 |

◄ مسئولیت‌های حاکمیتی و بنگاهی در سامانه فروش بلیت قطار

شرکت‌ها در آینده می‌توانند نسبت به راه‌اندازی سیستم‌های فروش مستقل و یا یکپارچه با توجه به اصل رضایت‌مندی مشتریان و تامین منافع حاکمیتی اقدام کنند.

تین نیوز

نشست هم اندیشی پیرامون حدود مسئولیت های حاکمیتی و بنگاهی سامانه فروش بلیت قطار در محل دفتر انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی برگزار شد.

به گزارش تین‌نیوز، در این نشست که در محل انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته برگزار شد، میرحسن موسوی معاون مسافری راه‌آهن، علی کاظمی‌منش مدیرکل نظارت بر خدمات مسافری راه‌آهن، مسعود سیف‌پور مدیرکل فناوری اطلاعات، محمد رجبی مدیرعامل شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا، علیرضا شیخ‌طاهری مدیرعامل شرکت راه‌آهن شرقی بنیاد، محمد خان‌احمدی مدیرعامل شرکت سفیر ریل آسیا و مجید بابایی دبیر انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی حضور داشتند.

با توجه به نقش و اهمیت سامانه فروش بلیت به‌عنوان یک ابزار توانمند در مدیریت بازار حمل‌ونقل مسافری، حاضران در جلسه به اتفاق بر حضور حداکثری بخش خصوصی در مدیریت سامانه فروش تاکید داشتند.

اهم موضوعات و دغدغه‌هایی که پیرامون سامانه فروش بلیت مطرح شد به شرح زیر است:

هدف غایی رضایت مشتریان در استفاده یکپارچه و هم‌زمان از خدمات همه شرکت های ریلی است.

نگاه به آینده این حوزه باید متضمن کمترین دخالت از سوی دولت باشد.

بخش غیردولتی در حمل‌ونقل ریلی مسافری با گذشت بیش از یک دهه به نقطه بلوغ خود نزدیک شده است و لازم است از استقلال لازم به‌ویژه در حوزه فروش بلیت برخوردار باشد.

اهمیت رقابت درون‌بخشی موجب می‌شود تا استقلال شرکت‌ها در مدیریت فروش بیشتر مورد توجه باشد.

بخشی از عقب‌ماندگی فناوری‌های حوزه فروش بلیت ناشی از استقلال نیافتن شرکت‌ها و متوقف شدن مسیر سرمایه‌گذاری در این زمینه است.

تجربیات سایر کشورها و سایر مدهای حمل‌ونقل در ایران حاکی از کمترین مداخله دولت‌ها در امر مدیریت و تصدی فروش بلیت است.

به‌دلیل وجود برخی ضعف‌ها در سامانه موجود امکان نوآوری و خلاقیت از شرکت‌ها سلب شده است.

بخش غیردولتی به دنبال حذف نقش دولت و مسئولیت‌های حاکمیتی نیست اما لازم است پیرامون این نقش‌ها و مسئولیت‌ها دو طرف مذاکره کنند و حدود و مرز این مسئولیت‌ها برابر قانون روشن شود.

photo_2018-05-20_15-48-56

در پایان موافقت شد تا کارگروه مشترکی از نمایندگان شرکت راه‌آهن، انجمن و شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی با مدیریت معاون مسافری راه‌آهن تشکیل و ضمن تفکیک کامل وظایف حاکمیتی و بنگاهی، نسبت به به‌روزآوری دستورالعمل‌ها و مقررات مربوطه اقدام شود. در این راستا شرکت‌ها در آینده می‌توانند نسبت به راه‌اندازی سیستم‌های فروش مستقل و یا یکپارچه با توجه به اصل رضایت‌مندی مشتریان و تامین منافع حاکمیتی اقدام کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.