| کد خبر: 165089 |

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد:

◄ اعمال تخفیفات بندری از نیمه اردیبهشت‌ماه

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از اعمال تخفیف در تعرفه‌های بندری از نیمه ماه جاری و برنامه‌ریزی برای تعرفه انعطاف‌پذیر در بنادر در آینده خبر داد.

تین نیوز

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از اعمال تخفیف در تعرفه‌های بندری از نیمه ماه جاری و برنامه‌ریزی برای تعرفه انعطاف‌پذیر در بنادر در آینده خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز، محمد راستاد به لزوم رقابت‌پذیری بنادر تأکید کرد و گفت: تعرفه‌های جدید بندری با اعمال تخفیفات از نیمه ماه جاری در راستای ایجاد رقابت‌پذیری بنادر اجرا خواهد شد.

او گفت: بالاترین میزان تخفیف که 80 درصد است به خطوط لاینری که به بندر چابهار با انعقاد تفاهم‌نامه و به طور منظم تردد داشته باشند تعلق می‌گیرد و حداقل میزان تخفیف‌ها نیز ۳۰ درصد است که به خطوط کشتی‌رانی و صاحبان بار اعطا خواهد شد.

راستاد تصریح کرد: تخفیف‌های تعرفه بندری و تخلیه و بارگیری کالا به فعالان حوزه‌های مختلف اعم از صادرکنندگان، واردکنندگان، فورواردرها و خطوط کشتی‌رانی تعلق خواهد یافت.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: هدف از اعمال تخفیفات کاهش میزان ماندگاری و رسوب کالا در بنادر، تشویق میزان صادرات کالاهای غیرنفتی تولید داخل، حمایت از کالای ایرانی، بالا بردن انگیزه خطوط کشتی‌رانی بین‌المللی لاینر برای پهلوگیری در بنادر کشور، افزایش رقابت‌پذیری بنادر و افزایش سهم‌مان از بازار حمل‌ونقل دریایی منطقه  است.

راستاد در ادامه گفت:  تعرفه‌های برابر و یکسان برای بنادر مختلف باکیفیت‌های متفاوت و میزان تخلیه و بارگیری متنوع با خدمات بنادر همسانی ندارد و این تعرفه‌ها باید انعطاف‌پذیر شود.

او در ادامه به عدم افزایش رقابت در بنادر تنها با تغییر تعرفه‌ها اشاره کرد و گفت: شکل‌گیری مراکز تولید، ایجاد ارزش افزوده در کالاهای پیرامون بنادر و  محقق شدن سرمایه‌گذاری‌های خارجی در بخش تولید اقداماتی است که به افزایش ورود و خروج کالا به بنادر کشور کمک خواهد کرد.

به گزارش مهر، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به رتبه اول بندر جبل علی دوبی در منطقه و چهارم در دنیا اشاره کرد و گفت: بندر شهید رجایی در منطقه رتبه چهارم و در جهان در رتبه 64 ام را دارد که با جابه‌جایی ۱.۷ میلیون تی ای یو فاصله زیادی با بندر اول با جابجایی ۱۴ میلیون تی ای یو بار دارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.