بازدید سایت : ۲۰۲۲۳
براساس قرارداد ریل ترابر سبا و واگن پارس اراک صورت گرفت

ورود واگن های مسافری جدید به ناوگان ریلی کشور

ورود واگن های مسافری جدید به ناوگان ریلی کشور
|

تین نیوز | مدیرعامل شرکت ریل ترابر از ورود یک رام قطار به ناوگان ریلی کشور در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش تین نیوز از شرکت ریل ترابر سبا، مدیرعامل این شرکت ریلی اعلام کرد: همزمان با گرامیداشت شهدای پنجم مرداد واگن پارس، از واگن های تولید شده جدید قرارداد ریل ترابر سبا رونمایی شد و به زودی رام اول این قرارداد به عرصه حمل و نقل ریلی کشور وارد می شود.

بر اساس این گزارش، دو دستگاه واگن مسافربری ساخت شرکت واگن پارس اراک عصر دوشنبه، پنجم مردادماه در سفر یک روزه سردار فضلی به اراک طی مراسمی به شرکت ریل ترابر سبا تحویل شد و به ناوگان ریلی کشور پیوست.
 
جانشین فرماندهی بسیج مستضعفین کشور در این مراسم گفت: اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبر معظم انقلاب در تولیدات و شرکت های ایرانی از جمله واگن پارس نمود پیدا کرده است.
 
سردار علی فضلی افزود: تولید کنندگان داخلی باید با تکیه بر توان ملی و کار و سرمایه ایرانی کشور را بسازند و تعالی و پیشرفت را رقم بزنند.
 
مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک نیز گفت: دی ماه پارسال قراردادی مبنی بر ساخت ۳۷ دستگاه واگن مسافربری با شرکت ریل ترابر سبا منعقد شد که هم اکنون دو دستگاه از آنها به این شرکت تحویل داده شد.
 
محمد محمدی بیان کرد: قیمت تمام شده این واگن ها در مقایسه با نمونه چینی ۲۰ درصد و در مقایسه با نمونه اروپای غربی ۵۰ درصد کمتر است.
 
وی اظهار کرد: تهویه مطبوع، سامانه صوتی و تصویری مطابق با استانداردهای جهانی، سرویس های بهداشتی مطابق با فرهنگ و سنت ایرانی اسلامی از مهمترین ویژگی های این واگن ها است.
 
مدیرعامل شرکت واگن پارس خاطرنشان کرد: هریک از این واگن ها برای جابجایی ۴۰ مسافر در هر سفر طراحی شده است.
 
شرکت ریل ترابر سبا که در زمینه حمل و نقل ریلی فعالیت دارد، پس از اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذیربط در شهریور سال ۱۳۸۸ آغاز به کار کرد.
 
این شرکت در اولین گام با خرید ۵۰ واگن مسافری اقدام به جابجایی مسافر در مسیر تهران - مشهد-اهواز کرده و اینک در مسیرهای ریلی کشور فعال است. شرکت واگن پارس نیز در سال ۱۳۵۴ آغاز به کار کرده و در سال ۱۳۶۴ با سرمایه گذاری سازمان صنایع و نوسازی ایران به یکی از زیر مجموعه های این سازمان پیوست.
 
این شرکت به عنوان بزرگترین سازنده انواع لوکوموتیو و واگن های باری، مسافری و مترو در خاورمیانه، متولی اصلی تولید انواع قطار در سیستم حمل و نقل ریلی کشور ایران است

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.