| کد خبر: 265460 |

دوچرخه برقی بدون باتری؛ راه حلی پایدار برای حمل و نقل شهری

یک مخترع فرانسوی دوچرخه برقی ساخته است که به جای باتری لیتیومی، با ابرخازن کار می‌کند.

تین نیوز

یک مخترع فرانسوی دوچرخه برقی ساخته است که به جای باتری لیتیومی، با ابرخازن کار می کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از تجارت نیوز، یک مخترع فرانسوی به نام آدرین للیور، اخیراً یک راه حل پایدار برای قدرت بخشیدن به رونق دوچرخه برقی طراحی کرده است که به جای باتری، از ابرخازن برای ذخیره انرژی استفاده می کند. این دوچرخه که Pi-Pop نام دارد، مزایای زیادی نسبت به دوچرخه های برقی سنتی دارد.

ابرخازن دقیقاً چیست؟

یک ابرخازن اساساً انرژی را به شکل یک شارژ آهسته ذخیره می کند که در صورت نیاز می تواند آزاد شود. یک باتری انرژی را به عنوان یک واکنش شیمیایی ذخیره می کند. این بدان معناست که دوچرخه هنگام سوار شدن در زمین های هموارتر، دائماً انرژی ذخیره می کند و سپس از آن انرژی در هنگام بالا رفتن از سربالایی کمک می گیرد.

به گفته TS2 ، ابر خازن ها که از اواخر دهه 1970 به وجود آمده اند، مزایای زیادی نسبت به باتری های لیتیومی دارد. ابرخازن ها به جای تکیه بر مصرف منابع طبیعی مانند لیتیوم یا عناصر خاکی کمیاب، انرژی را از طریق ابزارهای الکترواستاتیک ذخیره می کنند. این به آن ها اجازه می دهد تا انرژی را به سرعت ذخیره کرده و آزاد کنند و در صورت نیاز به سواران کمک فوری می کنند.

برخلاف بسیاری دیگر از تولیدکنندگان دوچرخه برقی، Pi-Pop همچنین از مواد قابل بازیافت مانند کربن، پلیمر رسانا، فویل های آلومینیومی و خمیر استفاده می کند، بنابراین نیازی به عناصر خاکی کمیاب در تولید خود ندارد.

TS2 گزارش می دهد که دوام طولانی Pi-Pop آن را از دوچرخه های برقی سنتی متمایز می کند. در حالی که باتری های لیتیومی معمولاً پنج تا شش سال عمر می کنند، پیش بینی می شود که ابرخازن های موجود در Pi-Pop طول عمری بین 10 تا 15 سال داشته باشند. این کار قابلیت استفاده دوچرخه را طولانی تر می کند، ضایعات را کاهش می دهد و اثرات زیست محیطی مرتبط با دفع باتری را به حداقل می رساند.

یکی دیگر از مزایای دوچرخه Pi-Pop این است که هرگز نیازی به شارژ آن در حالت ثابت نیست. شما هرگز سوار دوچرخه بدون شارژ نخواهید شد.

للیور می گوید، «اگر کنترل تولید را از دست بدهیم، نمی توانیم نوآوری کنیم. وقتی از توسعه پایدار، انتقال زیست محیطی و انتقال انرژی صحبت می کنیم، باید مشاغل را فراهم کنیم. شرکت للیور 25 کارمند دارد.»

Pi-Pop  در حال حاضر 100 دوچرخه در ماه تولید می کند. این شرکت قصد دارد در سال 2024 نیز حداقل 1000 دوچرخه در ماه تولید کند.

للیور می گوید: «Pi-Pop برای حدود 80 درصد شهرهای اروپایی مناسب است. این بدان معناست که می تواند به عنوان یک وسیله نقلیه حمل و نقل شهری مقرون به صرفه و پایدار عمل کند.»

تولید دوچرخه برقی بدون باتری می تواند راه حلی پایدار برای حمل ونقل شهری باشد. این دوچرخه ها از منابع طبیعی کمتری استفاده می کنند و طول عمر بیشتری دارند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعیدچوغانی 1 2

    سلام البته تصمیم بابزرگان است.من فقط نظری داشتم.دیشب باداداشم رفتیم روستای اطراف بابل خیابونهای بین روستاچنان تاریکبودهیچی معلوم نبودواکثرکناره مسیرهای باریک کانال حفاری شدهپودواقعاتعجب کردم چراکسی بفکرجون ادما حتی خودمحاشون نبوده چونکه همیشه توکشورماهرکارعمومی بخوادانجامشه مشکل نداشتن پوجه و...امااینکه مندیدم اصلاهزینه نداره بانوارپلاستیکیوچن تیکه چوب اهنم نه....وازاینکه کنارجاده تیرهای برق دیم پس روشنایم بین محلهافکرنکنم زیادهزینه برباشه.بیشترازاینکه بفکرانتخاب رایسودهیاروشوراباشیم باید کسیکه کاردان ومردمداروحافظ جونومال مردم باشه انتخابشه ممنون ازاطلاع رسانیواهمیتتون

  • ناشناس 4 2

    به جای این چرت پرت گفتن ها خوردو سازی های اشغال را تعطیل کنید و خودرو برقی وارد کنید. یا موتور برقی و کمرک نکیرید همه به سمت هوای پاک کشیده میشوند. شما هم مثل کارخانه سیکار که زده تر سیگار باعث عمر تولانی میشود. ولی هرروز تولید سیکارشو بیشتر وبیشتر میکنه. شماهم به جای این اراجیف موتور برقی ودوچرخه برقی و ماشین برقی بدون کمرک وارد کنید بعد ببینم که چه کسی خودرو های بی کیفیت ایران را سوار میشه

  • محمد رضا سیستانی 0 0

    سلام ، البته اختراعی دیگر جهت رفع آلودگی هوا هم در ایران به ثبت طرح صنعتی رسیده که مشکل ترافیک، مصرف بالای بنزین،جای کم کم برای پارکینگ و ... را حل کرده که متاسفانه یک هزار تومان هم از طرف مسئولین حمایت نشده با وجود اینکه دارای جواز تاسیس هم می باشد با تایپ کلمات ( موج مخترع اصفهانی ) در گوگل به آن پی ببرید .