| کد خبر: 161420 |

◄ رشد 20 درصدی گردشگری خروجی ایران در سال 96

طبق اعلام دفتر برنامه‌ریزی و حمایت از توسعه معاونت گردشگری، در پنج ماه نخست سال ۹۶ نیز ۳میلیون و ۴۷۴هزار و ۶۹۲ نفر به خارج از کشور سفر کرده‌اند؛ آماری که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته، رشد ۹/ ۲۰ درصدی را ثبت کرد.

تین نیوز

براساس آمارهای موجود، در سال ۹۵، ۹میلیون و ۱۹۶ هزار و ۱۴۰ ایرانی به دیگر کشورها سفر کرده‌اند؛ آماری که البته به گفته مسئولان گردشگری کشور تقریبا نیمی از آن را گردشگران زیارتی تشکیل می‌دادند. طبق اعلام دفتر برنامه‌ریزی و حمایت از توسعه معاونت گردشگری، در پنج ماه نخست سال ۹۶ نیز ۳میلیون و ۴۷۴هزار و ۶۹۲ نفر به خارج از کشور سفر کرده‌اند؛ آماری که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته، رشد ۹/  ۲۰ درصدی را ثبت کرد.

به گزارش تین‌نیوز، طبق آمارهای بانک جهانی نیز در سال ۲۰۱۶ حدود ۹میلیون و ۷ هزار نفر، طی سال ۲۰۱۵، بالغ بر ۶ میلیون و ۶۲۰ هزار نفر و در سال ۲۰۱۴ نیز ۷میلیون و ۶۹۸ هزار ایرانی به خارج از کشور سفر کرده‌اند. کارشناسان معتقدند عواملی مانند غیرواقعی بودن نرخ ارز، فقدان زیرساخت‌های مناسب گردشگری و هزینه‌های بالای سفرهای داخلی به نسبت خدمات موجود از دلایل رشد سالانه گردشگری خروجی ایران است.

بررسی گزارش‌های آماری مراکز معتبر جهانی حاکی از آن است که حدود ۳ میلیون و ۶۹۱ هزار ایرانی در سال ۲۰۱۷ از ۴ مقصد ترکیه، دبی، جمهوری آذربایجان و گرجستان بازدید کرده‌اند. از این میان حدود ۵/ ۲ میلیون نفر گردشگران بازدیدکننده از ترکیه بوده‌اند که موجب شده‌اند ایران به‌عنوان مبدا سوم گردشگری ترکیه جایگاه خاصی در این صنعت داشته باشد.

بررسی‌های مربوط به گزارش‌های آماری دبی نیز نشان می‌دهد که ایرانیان ورودی به این امیرنشین در سال ۲۰۱۷ به بیش از نیم میلیون نفر رسیده‌اند و در رتبه دهم مبادی گردشگری این شهر قرار گرفته‌اند.

همچنین حدود ۳۶۳ هزار ایرانی در سال ۲۰۱۷ از جمهوری آذربایجان بازدید کرده بودند و این آمار، ایران را در رتبه سوم مبادی گردشگری این کشور قرار می‌دهد. افزون بر این موارد، حدود ۳۲۳ هزار گردشگر از ایران به گرجستان رفته‌اند و کشورمان با ثبت این تعداد گردشگر از مجموع گردشگران وارد شده به گرجستان رتبه پنجم را در مبادی آن کشور در اختیار داشته است.

براساس گزارش دنیای اقتصاد این بررسی‌ها همچنین نشان می‌دهد در سال ۲۰۱۶ میلادی تعداد گردشگران خروجی ایران به این ۴ مقصد، حدود ۲ میلیون و ۵۳۴ هزار گردشگر بوده؛ امری که به معنای افزایش یک میلیون و ۱۵۷ هزار نفری گردشگران خروجی در سال ۲۰۱۷ یا به عبارتی رشد بیش از ۶۶/ ۴۵ درصدی در این ۴ مقصد برتر گردشگری ایرانیان است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.