بازدید سایت : ۳۸۷۷۵
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج:

همکاری‌های مشترک استان کهگیلویه و بویراحمد و کشور عمان توسعه می‌یابد

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج با تأکید بر توسعه همکاری‌های مشترک استان کهگیلویه و بویراحمد و کشور عمان، گفت: برای ایجاد یک ارتباط دائم و فراگیر نیاز به صدور روادید کثیرالورود است تا تجار ما به راحتی بتوانند از عمان بازدید کنند.

همکاری‌های مشترک استان کهگیلویه و بویراحمد و کشور عمان توسعه می‌یابد
تین نیوز |

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج با تأکید بر توسعه همکاری‌های مشترک استان کهگیلویه و بویراحمد و کشور عمان، گفت: برای ایجاد یک ارتباط دائم و فراگیر نیاز به صدور روادید کثیرالورود است تا تجار ما به راحتی بتوانند از عمان بازدید کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج ، جبار کیانی ظهر امروز در نشست سفیر عمان با فعالین اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دولت جمهوری اسلامی ایران و کشور پادشاهی عمان از دیرباز دوستانی وفادار برای هم بوده‌اند، اظهار داشت: کشور ما در شرایط سخت همراه و همکار عمان بوده و عمان هم در شرایط تحریم با ما یار و همراه بوده است و طبیعی است که با توجه به این روابط خوب و دیرینه می‌بایست مناسبات سیاسی و اقتصادی خوبی را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه فاصله نزدیک خلیج فارس و دریای عمان به کشور عمان ظرفیت و پتانسیل‌های این کشور در جهت ایجاد مناطق ویژه اقتصادی از جمله منطقه صحار است، افزود: تصور ما در بخش خصوصی این است که مناسبات اقتصادی ما در حد مناسبات سیاسی ما نیست و این کمبود و کاستی را می‌بایست ما در بخش خصوصی جبران کنیم و این شرایط هم بعد از برجام برای تجار و بازرگانان ما به خوبی فراهم شده است.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج عنوان کرد: بخش خصوصی استان کهگیلویه و بویراحمد اعتقاد دارد کشور عمان می‌تواند ظرفیت بسیار خوبی برای ما باشد و بنادر عمان می‌تواند جایگزین بنادر دیگری شود که هم‌اکنون در آن بنادر به فعالیت مشغول هستیم.

کیانی ابراز کرد: استان زیبای کهگیلویه و بویراحمد یک درصد مساحت و یک درصد جمعیت کشور عزیز ایران را تشکیل می‌دهد و همانگونه که ملاحظه کردید سرزمینی با غنای خدادادی فراوان است که از جمله این ظرفیت‌های خدادادی می‌توان به دارا بودن 25 درصد نفت و گاز کشور، 10 درصد آب کشور، 8.8 درصد جنگل‌های کشور و 25 درصد جنگل‌های زاگرس اشاره کرد.

وی بیان کرد: این استان سرزمینی با اقلیمی چهارفصل و بسیار زیبا و دارای قابلیت‌های گردشگری بوده که به پایتخت طبیعت ایران معروف است و محصولات باغی فراوان، تنوع گوناگون گیاهان دارویی و مهم‌تر از همه همسایگی با استان‌های بزرگ فارس، اصفهان و خوزستان از قابلیت‌های این استان است که می‌تواند فرصت خوبی را برای بازرگانان عمان فراهم آورد.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج گفت: ما سال گذشته با حضور در نمایشگاه دستاوردهای جمهوری اسلامی در مسقط، استارت ایجاد یک رابطه صمیمی و دوستانه را به دلیل علاقه‌مندی مردم عمان به بازدید از غرفه‌های ایران زده‌ایم و بازدید از برخی مناطق آزاد کشور عمان و دیدار با برخی مسئولان این مناطق، فرصتی را به وجود آورده که بتوانیم همکاری‌های مشترک‌مان را توسعه دهیم.

کیانی عنوان کرد:کالاهای بسیار خوب استان کهگیلویه و بویراحمد و ظرفیت‌های خدمات فنی و مهندسی این استان که قابلیت‌های بسیار بالایی دارد می‌تواند رونق بخش فضای کسب و کار عمان و مولد ارز و منافع برای کشور ما باشد.

وی بیان کرد: برای ایجاد یک ارتباط دائم و فراگیر نیاز به صدور روادید کثیرالورود است تا تجار ما به راحتی بتوانند از عمان بازدید کنند فرصت‌های آنجا را مطالعه کرده و نهایتا به گسترش روابط همت بورزند.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج گفت: مشکلات بانکی، صدور ضمانت‌نامه‌ها و گشایش‌های ارتباطات ارزی از جمله مشکلاتی است که فراروی تجار دو کشور است که امیدارم با قولی که امروز سفیر کشور عمان به استاندار کهگیلویه و بویراحمد دادند بخشی از این مشکل حل شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.