۷۳۰۰۰ کیلومتر از شبکه راههای کشور پایش و ارزیابی شد
مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: با بهینه سازی نسل سوم " سامانههای ارزیابی روسازی راهها" بیش از ۷۳ هزار کیلومتر از شبکه راههای کشور ارزیابی و پایش شد.
مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: با بهینه سازی نسل سوم " سامانههای ارزیابی روسازی راهها" بیش از ۷۳ هزار کیلومتر از شبکه راههای کشور ارزیابی و پایش شد.
مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با بیان اینکه طی یک سال گذشته از نرم افزارها و سامانههای مختلفی در شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک رونمایی و بهرهبرداری شده است، گفت: یکی از این سامانهها، سامانه ارزیابی روسازی راهها است که از تکنولوژی روز دنیا در آن بهره گرفته شده و این تکنولوژی منحصر به فرد، در میان کشورهای منطقه تنها در اختیار شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.
کیانپور با اشاره به اینکه استفاده از این تکنولوژی حدود ۵۰ درصد کاهش هزینههای برداشت اطلاعات و ارزیابی جادههای کشور را به همراه دارد افزود: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با حمایت همه جانبه از طرحهای دانش بنیان موفق شده با طراحی و بهینه سازی این سامانه، ۶۰ درصد نسبت به محصول خارجی صرفهجویی ارزی برای کشور به همراه داشته است.
وی اضافه کرد: این سامانه منطبق با استانداردهای ملی و بینالمللی، به منظور ارزیابی خرابیهای سطحی، تعیین و تحلیل ناهمواری بینالمللی راهها IRI، تعیین وضعیت اصطکاک و مقاومت لغزشی راهها تهیه شده و آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک این سامانه را به امکانات با ابزار دقیق تجهیز کرده است.
وی با اشاره به اینکه این سامانه هماکنون در شهرها و راههای اصلی کشور به کار گرفته شده است تصریح کرد: معابر اصلی و دورن شهری کلانشهر تهران و مشهد با سفارش شهرداری این شهرها برای معابر اصلی و فرعی استفاده شده و معابر اصلی تهران و مشهد توسط آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک مورد پایش دقیق قرار گرفته است.
مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با اشاره به عملکرد دفتر مهندسین مشاور و ارزیابی روسازی راههای شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک طی یک سال اخیر گفت: بروزرسانی وضعیت رویه شبکه راههای کشور و توسعه و پشتیبانی سامانه مدیریت روسازی (PMS) در راههای شریانی کشور، برداشت مکانیزه و تحلیل هوشمند اطلاعات سطح روسازی شبکه معابر شهر تهران ( دوره سوم) در ۴ هزار کیلومتر- خط از معابر بزرگراهی و اصلی، پروژه تهیه شناسنامه فنی پل (پروژههای استانی) و توسعه سامانه مدیریت پل و ابنیه فنی (سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای)، انجام ۱۳ پروژه مطالعات ژئوفیزیک در حوزه شناسایی ساختارهای زیرسطحی و ارزیابی ناهمواری در فرآیند تحویل موقت محورهای شریانی و فرعی کشور در ۳۰ محور به طول مجموع یک هزار ۵۹۱ کیلومتر-خط از مواردی است که میتوان به آن اشاره کرد.
به گزارش تین نیوز به نقل از شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، کیانپور با اشاره به دیگر مطالعات انجام شده در دفتر مهندسین مشاور و ارزیابی روسازی راههای این شرکت افزود: مطالعه بهسازی و اندازهگیری ظرفیت باربری در ۵ فرودگاه کشور، مطالعه بهسازی در ۴ محور برونشهری و شهری به طول ۵۰۰ کیلومتر-خط و نیز برگزاری سمینارهای متنوع آموزشی برای دستگاههای اجرایی از جمله اقدامات این دفتر طی یک سال اخیر بوده است.
یاد روزگارانی بخیر که با مرحوم دکتر امیر جعفر پور مراحل ساخت جاده جاسک بندرعباس را اجراء میکردیم، مردی که روزهای بیشماری فقط فکر تلاش و ارتقاء استانداردهای راه و شهرسازی ایران بود، نامشان جاودانه