بازدید سایت : ۲۰۲۲۳

افزایش امنیت ترافیک هوایی با تامین تجهیزات جدید

افزایش امنیت ترافیک هوایی با تامین تجهیزات جدید
|
تین نیوز | عضو هیات مدیره شركت فرودگاه‌های كشور با اشاره به پشت‌ سرگذاشتن دوران تحریم‌های بین‌المللی و همچنین تامین تجهیزات جدید، از تامین امنیت هرچه بیشتر ترافیك هوایی برای فرودگاه‌ها، ناوگان هوایی و پروازهای ترانزیت خبر داد.
 
به گزارش تین نیوز از روابط عمومی شركت فرودگاه‌های كشور، سید احمد مومنی‌رخ صبح امروز(سه شنبه) در افتتاحیه دومین همایش بررسی فناوری‌های سامانه‌های نظارتی در مدیریت ترافیك هوایی اظهار كرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی به دلیل مسائل مرتبط با تحریم‌های بین‌المللی با مشكلات زیادی در عرصه هوانوردی برخورد كردیم، اما اكنون ما به بخشی از دستاوردهای لازم دست یافته‌ایم كه آن هم بر اساس زحمات شما متخصصان این بخش حاصل شده است.

وی افزود: ما همواره این افتخار را داریم كه با توجه به مشكلات مالی و تحریم‌های بین‌المللی، از تجهیزاتی استفاده كرده‌ایم كه براساس استانداردهای روز دنیا بوده‌اند و به خاطر تحریم‌ها و مشكلات مالی، هرگز از شاخص‌های ایمنی و استانداردهایمان صرف‌نظر نكرده‌ایم.

وی با اشاره به وضعیت مطلوب امنیت ترافیك هوایی كشورمان به‌دلیل تلاش‌های بی‌دریغ متخصصان فرودگاهی در اقصی نقاط كشور و همچنین همكاران عملیاتی در سازمان هواپیمایی، افزود: فرآیندی كه از زمان پیروزی انقلاب شكوهمند اسلامی و پس از آن با توجه به دوران تحریم‌های بین‌المللی طی شد و این امانت‌ها به دست ما رسید، فرآیندی بسیار خوب و پر زحمت بوده است.

من از بسیاری از ایستگاه‌های شما در نقاط مختلف كشور بازدید كرده‌ام و با زحماتی كه همكاران شما می‌كشند، آشنایم. انشاالله با توجه به تامین تجهیزات جدید و آشایی كامل متخصصان با آنها، به دستاوردهای خوبی می‌رسیم كه نتیجه آن، تامین ایمنی ترافیك هوایی بیشتر برای فرودگاه‌ها، ناوگان هوایی و پروازهای ترانزیت خواهد بود.

در این مراسم همچنین سعید اكبری، معاون عملیات هوانوردی شركت فرودگاه‌های كشور طی سخنانی با اشاره به ماهیت فنی این همایش، اظهار كرد: نظارت در سیستم‌های كنترل هوایی همواره وجود داشته است، اما زمانی كه رادار وجود نداشت، به صورتی دیگر و به سختی انجام می شد. اكنون با نصب سیستم‌های راداری، همكاران پرتلاش ما در بخش ترافیك هوایی به خوبی چنین نظارت‌هایی را انجام می‌دهند. خوشبختانه با روند موجود و با توجه به آغاز دوران پساتحریم، امیدواریم سامانه‌های جدید نظارتی هم وارد كشور بشود و فضای ایمنی موجود ادامه یابد و بر ضریب ایمین ترافیك هوایی افزوده شود.

وی با بیان این كه یكی از ایمن‌ترین فضاهای منطقه در ایران ایجاد شده كه زبانزد همگان است، افزود: شركت فرودگاه‌های كشور هم در تلاش است تا پوشش كامل نظارت را در سراسر كشور ایجاد كند كه مهمترین خصیصه آن تامین  رادار و اتوماسیون و سایر سیستم‌هاست.

اكبری اظهار كرد: یكی از مزایای دوران تحریم این است كه متخصصان اداره‌كل ارتباطات و ناوبری به یك خودباوری رسیده‌اند و این خودباوری باعث شده با اعتماد به نفس برای خرید و نصب سیستم‌های نوین اقدام كنیم. ما باید این دستاورد را حفظ كنیم. من معتقدم كه دانش موجود در نزد متخصصان ما قابلیت صادر شدن به خارج از مرزهای ایران به ویژه كشورهای منطقه است.

در این همایش همچنین محمد امیرانی، مدیركل ارتباطات و ناوبری شركت فرودگاه‌های كشور گزارشی كامل را از وضعیت سامانه‌های نظارتی در مدیریت ترافیك هوایی و چشم‌اندازهای این حوزه ارائه داد.

دومین همایش بررسی فناوری‌های سامانه‌های نظارتی در مدیریت ترافیك هوایی با انجام مباحث كارشناسی تا عصر امروز(سه‌شنبه) ادامه یافت.
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.