| کد خبر: 170135 |

◄ فرصت خرید هواپیمای دست دوم از دست رفت

یک کارشناس صنعت هوایی عنوان کرد: متاسفانه سیاست‌گذاران ما در فرصت کوتاهی که پیش‌رو بود نتوانستند هواپیمای دست‌دوم بخرند بااینکه می‌دانند گرداب مجدد تحریم ترامپ بسیار عمیق‌تر از گرداب اوباما خواهد بود.

تین نیوز

یک کارشناس صنعت هوایی عنوان کرد: متاسفانه سیاست‌گذاران ما در فرصت کوتاهی که پیش‌رو بود نتوانستند هواپیمای دست‌دوم بخرند بااینکه می‌دانند گرداب مجدد تحریم ترامپ بسیار عمیق‌تر از گرداب اوباما خواهد بود.

کاپیتان هوشنگ شهبازی در گفت‌وگو با تین نیوز با انتقاد به سیاست‌گذاری خرید هواپیما عنوان کرد: اگر در حال حاضر 100 فروند هواپیما آماده فروش هواپیما به ایران باشد اراده خرید آن در بین مسئولان وجود ندارد.

وی در ادامه افزود: استراتژی و مسیر درستی برای صنعت هوانوردی کشور پیش‌بینی نشده است. عنوان می‌شود که ما در ایران شورای عالی سیاست‌گذاری داریم اما به اعتقاد بنده این شورا در صنعت وجود ندارد.

این کارشناس هوایی به تشدید تحریم‌های جدید صنعت هوایی تاکید کرد و گفت: ما می‌توانستیم سه ماه گذشته برای خرید هواپیمای دست‌دوم اقدام کنیم اما فرصت را از دست دادیم. من بارها گفته‌ام گرداب جدید تحریم‌ها به‌مراتب شدیدتر از تحریم‌ها قبلی خواهد بود.

شهبازی با اظهار به این مسئله که ممکن است در تحریم‌ها جدید امکان اینکه به ما هواپیمای زیر 20 سال نفروشند وجود دارد، گفت: سیاست‌گذاران در مجلس می‌گویند بیاید بروید به دنبال ساخت ایران ۱۴۰؛ هواپیمایی که ۱8 فروند ساخته شد و ۸ فروند آن سقوط کرد. ازسرگیری ساخت ایران 140 به‌نوعی حماقت است. ما در دولت آقای رفسنجانی قرارداد بسیار سفت و سختی با اکراینی‌ها بستیم اما این کشور نه کتاب‌ها و  نه تکنولوژی آن را به ما نداد و حتی به قرارداد خود عمل هم نکردند.

او می‌گوید: شرقی‌ها حتی از هواپیماهای خودشان استفاده نمی‌کنند و تنها هواپیماها را به‌عنوان صادرات تولید می‌کنند حال ما می‌خواهیم آن را در کشور احیا کنیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.