بازدید سایت : ۵۵۳۳۲
سخنرانی رئیس مجلس در نخستین همایش حمل و نقل و توسعه اقتصادی

◄ قالیباف: نخبگان بخش خصوصی برای چالش های صنعت حمل و نقل چاره اندیشی کنند

رئیس مجلس شورای اسلامی در همایش حمل و نقل و توسعه اقتصادی که پیش از ظهر امروز چهارشنبه 22 خردادماه 1402 برگزار شد از نخبگان بخش خصوصی درخواست کرد در کنار دولت برای چالش های صنعت حمل و نقل چاره اندیشی کنند.

قالیباف: نخبگان بخش خصوصی برای چالش های صنعت حمل و نقل چاره اندیشی کنند
تین نیوز

رئیس مجلس شورای اسلامی در همایش حمل و نقل و توسعه اقتصادی که پیش از ظهر امروز چهارشنبه 22 خردادماه 1402 برگزار شد از نخبگان بخش خصوصی درخواست کرد در کنار دولت برای چالش های صنعت حمل و نقل چاره اندیشی کنند.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، قالیباف که به عنوان میهمان ویژه در این همایش سخنرانی می کرد، گفت: چند دهه است که موضوعات ما در حوزه های مختلف اقتصادی از جمله حمل و نقل تکراری و چالش های ما پابرجا هستند.

وی تصریح کرد: طی این سال ها به دلیل مسئولیت های متعددی که داشته ام با چالش ها و مشکلات بیگانه نیستم و نکته قابل تامل این است که چالش های ما در جلساتی که چند دهه قبل برگزار می شد با جلساتی که اخیرا برگزار می شود، تفاوت چندانی ندارد و مشکلات ما تکراری است! به همان نسبت راهکارها هم تکراری است اما خروجی و نتیجه لازم به دست نیامده و مشکلات ما پابرجا مانده اند.

وی با طرح این پرسش که آیا فقط دولت و حاکمیت باید به چالش ها پاسخ دهد، افزود: قطعا حاکمیت در حل نشدن و حتی عقبگرد برخی شاخص ها و چالش ها بی تقصیر نیست اما بخش خصوصی نیز در این زمینه سهم خود را دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که در صنعت حمل و نقل نیازمند هوشمند سازی و بهینه سازی مصرف سوخت هستیم چرا که زیان عدم بهینه سازی سالانه 100 میلیارد دلار است، تاکید کرد: موضوعات و چالش های کشور از جمله چالش های صنعت حمل و نقل باید توسط بخش خصوصی به عنوان مساله ملی مورد توجه قرار گیرد و نخبگان ما باید برای این موضوعات ملی چاره اندیشی کنند.

قالیباف با اشاره به معضل آلودگی هوا که یکی از بحران ها و چالش های مرتبط با صنعت حمل و نقل است، افزود: از زمانی که در نیروی انتظامی خدمت می کردم راهکارهای حل این معضل را جستجو کردم و این راهکارها را به صورت یک طرح در دولت آقایان خاتمی و روحانی ارائه کردیم که متاسفانه مورد توجه قرار نگرفت و کماکان نیز این مشکل ادامه دارد.

وی بهره وری پایین در بخش حمل و نقل را معضل دیگری برشمرد که نیازمند هم اندیشی و مشارکت بخش خصوصی است و یادآور شد: حمل و نقل در ایران با سوخت تقریبا رایگان در مقایسه با کشورهای همجوار تغذیه می شود اما هزینه تمام شده حمل و نقل در ایران 2 برابر ترکیه است؛ این در حالیست که قیمت سوخت در این کشور بسیار بالاتر از ایران است. 

قالیباف با دعوت از اتاق بازرگانی برای مشارکت بیشتر در سیاست گذاری ها تصریح کرد: درب مجلس به روی اعضای اتاق بازرگانی باز است و ما خواستار حضور شما در جلسات کمیسیون های مجلس هستیم که سیاست گذاری ها با مشارکت بخش خصوصی انجام شود.

انتهای پیام

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.