| کد خبر: 156219 |

با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی انجام شد:

قدردانی از خدمات عضو سابق هیئت مدیره شهرهای جدید

عضو سابق هیئت مدیره شهرهای جدید با بیان این مطلب که مدیریت صحیح می‌تواند سنبل تغییر و تحولات در شهرهای جدید باشد گفت: بدون شک با به کارگیری برنامه ای مشخص، اراده‌ای قوی و مدیریتی صحیح می توان به تمام اهداف توسعه‌ای مورد نظر دست یافت.

تین نیوز

 

عضو سابق هیئت مدیره شهرهای جدید با بیان این مطلب که مدیریت صحیح می‌تواند سنبل تغییر و تحولات در شهرهای جدید باشد گفت: بدون شک با به کارگیری برنامه ای مشخص، اراده‌ای قوی و مدیریتی صحیح می توان به تمام اهداف توسعه‌ای مورد نظر دست یافت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مراسم تودیع سید محمود میریان عضو هیئت مدیره شهرهای جدید با حضور حبیب‌اله طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی، سایر اعضای هیئت مدیره شرکت عمران و مدیران عامل شهرهای جدید کشور برگزار شد.

طاهرخانی در این مراسم ضمن ارائه لوح و تقدیر از خدمات ارزشمند این عضو هیئت مدیره شهرهای جدید به بیان صفات اخلاقی و سوابق حرفه‌ای وی پرداخت و تأکید کرد که ما همواره خواستار بهره‌مندی از تجربیات این مقام مسئول به عنوان یکی از با تجربه‌ترین اشخاص در حوزه شهرهای جدید هستیم.

میریان در ادامه جلسه طی سخنرانی پیرامون فعالیت‌های صورت گرفته در طول دوران خدمتش در این حوزه بیان کرد: بدون شک شهرهای جدید به عنوان یک معقوله متمایز و جدا از سایر انواع توسعه‌های شهری در کشور بوده و نکته‌های جدیدی را در بر دارند.

وی با اشاره به گذشت عمر ۲۶ ساله دوران فعالیت شهرهای جدید و اقدامات انجام گرفته در این بخش اعلام کرد: ما با مروری به روزهای گذشته باید به این نکته توجه کنیم که به واقع چه نگاه و تصوری از شهرهای جدید داشته و داریم؟ به تعبیری دیگر باید ببینیم که چه اتفاقاتی در رابطه با شهرهای جدید در آینده باید اتفاق بیفتد و به آن‌ها نیاز است؟

عضو سابق هیئت مدیره شهرهای جدید با تأکید بر این نکته که ما باید جایگاه شهرهای خود را در جهان در بخش توسعه و سرمایه‌گذاری پیدا کنیم گفت: کشور ما طی ۲ الی ۳ دهه اخیر شاهد رشد چشمگیر شهرنشینی بوده، به گونه‌ای که درحال حاضر درصد روستانشینان به شهرنشینان به ۲۵ دربرابر ۷۵ درصد کاهش یافته است.

وی همچنین ادامه داد: با توجه به آمار جهانی رشد شهرنشینی نه تها در ایران بلکه در سراسر جهان گسترش داشته است و آمار تعداد شهرها را از۴۵۰ شهر در سال ۱۳۵۵ به ۱۲۵۰ شهر رسانده است که قطعا نشان از جریان قوی توسعه شهری در کل دنیا دارد.

میریان وجود برنامه‌ای مشخص برای پیشبرد جریان توسعه در کشور را امری ضروری دانست و افزود: شهرهای جدید یکی از شاخص‌های توسعه در کشور به شمار می‌روند که باید مورد توجه بیشتری قرار بگیرند، ما در حال حاضر دارای ۱۸ شهر جدید در حال توسعه بوده و ۱۴ شهرجدید دیگر نیز در برنامه توسعه خواهیم داشت که خوشبختانه با وجود تمامی ناهمواری‌های موجود توانستیم به بخش زیادی از اهداف توسعه‌ای خود در این شهرها برسیم.

عضو سابق هیئت مدیره شهرهای جدید با بیان این مطلب که مدیریت صحیح می‌تواند سنبل تغییر و تحولات در شهرهای جدید باشد گفت: بدون شک با به کارگیری برنامه ای مشخص، اراده‌ای قوی و مدیریتی صحیح می توان به تمام اهداف توسعه‌ای مورد نظر دست یافت.

میریان در ادامه سخنان خود منابع بسیار زیاد از اراضی، وجود نیروهای با تجربه و ارزشمند و همچنین قانون ایجاد شهرهای جدید را امتیاز این مناطق در اجرای امور توسعه‌ای و سرمایه‌گذاری اعلام کرد و افزود: بدون شک با بهره‌مندی از این موارد می‌توان تمامی اهداف موجود در حوزه شهرهای جدید را محقق و به آن‌ها دست یافت چرا که قانون ایجاد این شهرها تمامی عوامل لازم در این مسیر را پیش‌بینی در نظر گرفته است.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.