| کد خبر: 159102 |

◄ پیاده‌سازی «اظهار قبل از ورود کالا» را در بزرگ‌ترین گمرک کشور

رئیس‌کل گمرک ایران و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.

تین نیوز

رئیس‌کل گمرک ایران و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش تین نیوز به نقل از  روابط‌عمومی گمرک ایران، در این دیدار  پورابراهیمی بر حمایت مجلس از طرح‌ها و برنامه‌های گمرک ایران تأکید و ۲ اقدام مهم مجلس برای کمک به گمرک در سال ۱۳۹۷ را تشریح و اعلام کرد : مجلس تمامی اعتبارات پیش‌بینی شده برای تجهیز گمرکات به امکانات و دستگاه‌های پیشرفته کنترلی را بودجه سال ۱۳۹۷ تصویب می‌کند تا روند تجهیز گمرکات کشور در سال آینده با سرعت مناسبی پیگیری شود .

وی همچنین از تصویب لایحه اصلاح قانون امور گمرکی در مجلس خبر داد و افزود: لایحه اصلاح قانون امور گمرکی پس از تصویب در کمیسیون اقتصادی مجلس در نوبت طرح در صحن علنی مجلس قرار گرفته است و پیش‌بینی می‌شود در صحن علنی مجلس نیز تصویب و از سال آینده اجرایی شود .

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه بر حمایت از برنامه‌های گمرک ایران برای توسعه سامانه‌های الکترونیکی و شفافیت  تأکید و با تقدیر از زحمات رئیس‌کل گمرک ایران بر حمایت مجلس از روند اصلاحات نظام گمرکی تأکید کرد .

فرود عسگری رئیس‌کل گمرک ایران نیز در این دیدار از حمایت‌های رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در پیشبرد اهداف و برنامه‌های گمرک تقدیر و تشکر کرد و گفت : گمرک ایران در تازه‌ترین اقدام «اظهار قبل از ورود کالا» را در بزرگ‌ترین گمرک کشور اجرایی کرده که اقدامی مهم و اساسی در حمایت از تولید و تسهیل و توسعه تجارت به شمار می‌آید .

عسگری در ادامه از برنامه گمرک برای استقرار سامانه جامع گمرکی در مناطق آزاد خبر داد و گفت : این سامانه در منطقه آزاد اروند به‌عنوان اولین منطقه آزاد بر اساس تفاهم‌نامه گمرک و سازمان منطقه آزاد پیاده‌سازی شده است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.