٣٠٠ میلیارد تومان به خط ٧ تزریق میشود
معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران گفت: ایمنسازی خط ۷ مترو، شش ماه به طول میانجامد و به نظر میرسد بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه باید به این خط تزریق شود.
معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران گفت: ایمنسازی خط ۷ مترو، شش ماه به طول میانجامد و به نظر میرسد بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه باید به این خط تزریق شود.
به گزارش خبرگزاری مهر، محسن پورسیدآقایی در آیین بهره برداری از ۷ رام قطار شهری و ۳۰ دستگاه اتوبوس در مورد مناقصه واگنهای مترو نیز گفت: شرکت واگنسازی تهران یکی از بزرگترین شرکتهای واگنسازی است که هزاران واگن تاکنون ساخته است.
معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه این شرکت در حال حاضر کاملا آماده ساخت واگنهای جدید است، افزود: اما واگنهای مترو باید از طریق مناقصه واگذار شود و این شرکت نیز در یک محیط رقابتی، رقابت خواهد کرد.
وی در مورد ایمنسازی خط ۷ مترو خاطر نشان کرد: ایمنسازی این خط ۶ ماه به طول میانجامد و به نظر میرسد بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه لازم است که منابع باید به این خط تزریق شود.
وی ادامه داد: مساله خط ۸ کاملا متفاوت از خط ۷ است، چراکه ما در خط ۷ مشکل ایمنی، نبود هواکش و احتمال حریق در داخل ایستگاهها را داشتیم که قابلیت بیرونکشیدن دود نیز وجود نداشت و همین مسائل و همچنین نبود سیگنالین سبب شد که نسبت به تعطیلی این خط اقدام کنیم.
وی با بیان اینکه هر ۵۵ دقیقه یک قطار در این خط حرکت میکرد گفت: مترو باید هر ۴ الی ۵ دقیقه حرکت داشته باشد و این مسائل سبب تعطیلی خط ۷ شد اما در خط ۸ مساله فرق میکند چرا که خود خط ایمن است و مورد بهرهبرداری قرار گرفته اما این خط در حریم بزرگراه است و اگر احیانا سانحهای در بزرگراه رخ دهد، ممکن است خودرو بر روی ریل بیاید که بیشتر ایمنسازی حریم خط ۸ مدنظر است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه با استفاده از تکنولوژی روز یا دیواره هائل فنری میتوانیم نسبت به ایمنسازی این خط اقدام کنیم، گفت: رایزنیها با وزارت راه در حال انجام است.
وی همچنین در مورد ایمنسازی خط ۷ نیز گفت: ایمنسازی این خط ۶ ماه به طول میانجامد و به نظر میرسد بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه لازم است که منابع باید به این خط تزریق شود.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران همچنین در مورد مناقصه واگنهای مترو نیز گفت: شرکت واگنسازی تهران یکی از بزرگترین شرکتهای واگنسازی است که هزاران واگن تاکنون ساخته و کاملا آماده ساخت واگنهای جدید است اما واگنهای مترو باید از طریق مناقصه واگذار شود و این شرکت نیز در یک محیط رقابتی رقابت خواهد کرد.
اقدام شجاعانه ای بود.
منتقدان باید حادثه مشهد یادشان بیاید همین انتقادات داشتند این خط هم همان مشکل دارد.لذا سیاسی برخورد نشود. باید ایمنی خط الویت باشد . یک حادثه هم در مترو زیاد است چون اثرات روانی ان سالها میماند .
امید به رفع نقص با اهتمام بیشتر و کوتاه تر شدن مدت ایمن سازی البته با رعایت کامل استانداردها