| کد خبر: 265781 |

سامانه لجستیک و مدیریت تجارت یکپارچه رونمایی شد

سامانه لجستیک یکپارچه و مدیریت تجارت در هفتمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته با حضور وزیر راه و شهرسازی رونمایی شد.

تین نیوز

سامانه لجستیک یکپارچه و مدیریت تجارت در هفتمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته با حضور وزیر راه و شهرسازی رونمایی شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،  مهرداد بذرپاش در نخستین روز برگزاری هفتمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته از سامانه لجستیک یکپارچه و مدیریت تجارت رونمایی کرد.

هدف از  راه اندازی سامانه لجستیک یکپارچه و مدیریت تجارت، رفع موانع و گلوگاه های تجارت و لجستیک یکپارچه ایران بوده است و از طریق این سامانه تمام فرایند زنجیره تامین برای صاحبین کالا انجام می شود و از فعالیت های جزیره ای و سنتی، که در صورت عدم آگاهی از قوانین بانکی، حمل و نقل، بیمه و گمرکات داخلی و بین المللی، هزینه ها به ویژه هزینه دموراژ و انبارداری و زمان تحویل کالا افزایش می یابد و منجر به رسوب کالا می شود، جلوگیری خواهد شد.

این سامانه این فرصت را برای تجار فراهم می کند از ابتدا و انتهای فرایند تجارت از جمله حمل و نقل بین المللی هوایی، زمینی، دریایی، ریلی و ترکیبی، کشتیرانی، مدیریت اسناد و مجوزها، مدیریت امور ارزی، تطبیق اسناد با ثبت سفارش و اخذ مجوزهای قانونی در کمترین زمان رصد حمل کالا، ترانزیت داخلی و خارجی، امور گمرکی و ترخیص کالا، حمل و نقل داخلی، انبار داری و استریپ، مدیریت امور بانکی و بیمه از طریق سامانه لجستیک یکپارچه و مدیریت تجارت انجام می شود و در نهایت حتی امکان دموراژ صفر برای شرکت ها نیز وجود دارد. همچنین با این سامانه امکان مبادله اطلاعات و فرآیندهای تجاری با صاحبان کالا و فروشندگان به صورت لحظه ای وجود دارد.

همچنین با بهره مندی از متخصصان داخلی در  شرایط تحریم ها، دموراژ کالا و هزینه تمام شده تجارت به حداقل رسیده و حجم ترانزیت افزایش یافته است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.