بازدید سایت : ۳۸۷۷۵

در دولت یازدهم؛ افزایش سهم پیمانکار ایرانی و کاهش مبلغ قرارداد احداثراه آهن تهران - قم - اصفهان

در دولت یازدهم؛ افزایش سهم پیمانکار ایرانی و کاهش مبلغ قرارداد احداثراه آهن تهران - قم - اصفهان
|

تین نیوز | معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی راه آهن سریع السیر تهران-قم-اصفهان با حضور رئیس جمهور گفت: برای احداث این خط ریلی در سال ۱۳۸۹ تفاهم نامه‌ای با یکی از شرکت‌های چینی به مبلغ ۵.۲ میلیارد یورو منعقد و سهم پیمانکار ایرانی در آن تنها به ۱۰ درصد محدود شد اما در دولت یازدهم با برگزاری جلسات کارشناسی متعدد و مذاکرات مستمر مبلغ قرارداد به حدود ۲/۵ میلیارد یورو کاهش و سهم پیمانکاران ایرانی به ۶۵ درصد افزایش یافت.
 
به گزارش تین نیوز از روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ، دقایقی پیش با دستور رئیس جمهور عملیات اجرایی راه آهن سریع السیر تهران-قم -اصفهان آغاز شد.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی در حاشیه این مراسم با اشاره به اهمیت گسترش شبکه ریلی در کشور گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و استراتژی ریاست محترم جمهور در خصوص توسعه زیرساخت های حمل و نقل با اولویت توسعه راه آهن در کشور و بر اساس افق چشم انداز ۱۴۰۴ مبنی بر توسعه خطوط ریلی به میزان ۲۵ هزار کیلومتر ، تکمیل و احداث خطوط ریلی در راس برنامه های وزارت راه و شهرسازی و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور قرار گرفته است.
 
 علی نورزاد افزود: در حال حاضر ۱۸ مرکز استان ،۱۰ بندر و ایستگاه های مرزی کشور با کشورهای همسایه به صورت مستقیم به شبکه ریلی متصل بوده که  با بهره برداری بیش از ۴ هزار کیلومتر راه آهن در دست احداث، تمامی مراکز استان ها و بنادر و مرزهای اصلی کشور تحت پوشش مستقیم شبکه ریلی قرار خواهند گرفت.
 
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه با اشاره به آغاز عملیات اجرایی راه آهن سریع السیر تهران-قم-اصفهان گفت:  راه آهن سریع السیر  به راه‌آهنی گفته می شود که سرعت قطارها در آن با لحاظ تمهیدات خاص از ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت فراتر رود و اکثر کشورهای توسعه یافته در صنعت حمل و نقل بیشترین سرمایه گذاری را بر توسعه راه آهن های خود قرار داده اند و  قطارهای سریع‌السیر می توانند همانند دیگر زیرساخت های حمل و نقل با برنامه ریزی مناسب توسعه اقتصادی را تسریع نمایند.
 
نورزاد طول این خط ریلی را ۴۱۰ کیلومتر عنوان کرد و گفت: احداث این خط ریلی امکان ایجاد دانش فنی طراحی و ساخت راه آهن سریع السیر در کشور، صرفه جویی در هزینه های حمل و نقل به میزان سالانه بیش از ۷ هزار میلیارد ریال، توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مناطق هدف پروژه و ارتقا جایگاه راه آهن ایران در منطقه و جهان را به همراه دارد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمدسعید ثانوی

    با سلام و احترام در مطالعات این پروژه مسیر شرقی سه که از کاشان عبور میکند مسیری حدود ۴۴ کیلومتر کمتر و برابر ۳۷۲ کیلومتر میباشد و اکثر مسیر در دشت است و کمترین مقدار تونل را در مسیر خود دارد و به سه علت دیگر این مسیر از لحاظ اقتصادی و استراتژیک مناسب تر است. همچون اینکه مسیر دالان شرقی سه از کاشان که قطب توریستت کشور است عبور میکنم و علاوه بر این این منطقه دارای ۱۴ دانشگاه معتبر و مشتمل بر ده ها هزار دانشجوی غیر بومی است. علاوه بر این بیش از هزار کارخانه بزرگ و کوچک از جمله سایپا و فولاد در این منطقه قرار دارد… علاوه بر این جمعیت منطقه کاشان و نطنز نزدیک به یک ملیون نفر است اما مسیر دلیجان و میمه کمتر از صد هزار نفر است… حال چرا پول کشور و بیت المال باید در مسیری که زیان ده است صرف شود؟!!!!!