تسریع در ساخت آزادراه قائمشهر-ساری با اولویت بندی اجرایی
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در بازدید از محورهای مواصلاتی مازندران، گفت: با اولویت بندی صورت گرفته در آزادراه قائمشهر-ساری، در حال حاضر عملیات اجرایی در ۱۰ کیلومتر ابتدایی این آزادراه در حال انجام است.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در بازدید از محورهای مواصلاتی مازندران، گفت: با اولویت بندی صورت گرفته در آزادراه قائمشهر-ساری، در حال حاضر عملیات اجرایی در ۱۰ کیلومتر ابتدایی این آزادراه در حال انجام است.
به گزارش تین نیوز به نقل از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل، خیراله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در جریان بازدید از عملیات اجرایی پروژه های زیرساختی حمل و نقل در استان مازندران، گفت: عملیات اجرایی در ۱۰ کیلومتر از آزادراه قائمشهر-ساری به عنوان بخشی از کریدور آزادراهی شرق به غرب به عنوان اولویت اول این پروژه در حال انجام است.
معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اهمیت ساخت آزادراه قائمشهر-ساری در تسهیل تردد از مرکز و شرق استان به سمت استان های گلستان، خراسان رضوی و خراسان شمالی، توضیح داد: با تاکید وزیر راه و شهرسازی برای رفع معارضان محلی و تملک اراضی آزادراه قائم شهر-ساری و کسب مجوزهای لازم از دستگاه های ذیربط اقدامات لازم تسریع می شود.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با اشاره به مشارکت ۵۰ درصدی دولت و ۵۰ درصدی بخش خصوصی در ساخت آزادراه ادامه داد: با توجه به هزینه های بالای ساخت، مذاکراتی با بانک عامل برای مشارکت در سرمایه گذاری انجام شده است تا ۲۵ درصد سهم از سوی شرکت راهسازی و عمران، ۳۵ درصد بانک ملی و ۴۰ درصد دولت انجام شود.
خادمی گفت: مجوزهای لازم برای تامین مصالح پروژه دریافت شده است و در مرحله دریافت مجوزهای تکمیلی قرار دارد.
وی از ساخت حدود ۳ کیلومتر تونل به طول ۱۵۰۰ متر و احداث ۸ پل بزرگ در این مسیر خبر داد و گفت: یکی از پل های بزرگ مسیر ۲۰۰ متر طول دارد که بر روی رودخانه تجن ساخته می شود.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل، گفت: جاده ساری به کیاسر در ایام بهار و تابستان به ویژه تعطیلات یکی از مسیرهای پرحجم ترافیکی در استان است و بسیاری از مسافران برای سفر به مناطق شمالی و همچنین زائران امام رضا(ع) برای سفر به خراسان رضوی این مسیر را انتخاب می کنند که در حال حاضر ۱۵ کیلومتر از مسیر زیر عبور قرار دارد و ظرف ۳ ماه آینده نیز ۳ کیلومتر دیگر از این محور مهم به طول ۲۲ کیلومتر در دسترس قرار می گیرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی در بیان روند احداث پل کابلی شهرستان پل سفید، علام کرد: این پل واقع در محور سوادکوه به طول ۶۰۰ متر با رمپ های طرفین یکی از مهمترین پروژه های راهسازی در استان برای رفع گلوگاه ترافیک در این محدوده است. زیرا محور سواد کوه تنها مسیر ترانزیتی شمال کشور است و رانندگان در محدوده شهر سوادکوه همیشه با حجم بالایی از ترافیک مواجه می شوند. ساخت این پل در حال حاضر ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
خادمی همچنین از افتتاح بخشی از گلوگاه های ترافیکی در استان از تابستان سال گذشته تا امروز به ارزش بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان خبر داد.
وی گفت: افتتاح ۳.۵ کیلومتر از محور هراز، افتتاح تقاطع میدان هزار سنگر آمل، زیرگذر شهید مهدوی و بخشی از محور ساری-تاکام از جمله اقدامات صورت گرفته در یکسال گذشته در تکمیل محورهای مواصلاتی این استان از سوی شرکت ساخت وتوسعه است.
خیرالله هر روز میره این شهر و اون شهر میگه 6 ماه دیگه