بازدید سایت : ۷۲۵۰۴
در گفتگو با تین نیوز عنوان شد:

◄ تهران - مشهد؛ برقی یا سریع السیر؟

◄ تهران - مشهد؛ برقی یا سریع السیر؟
|

تین نیوز | معاون سابق برنامه ریزی و امور بین الملل راه آهن با اشاره به مطالعات انجام شده در آبان 86 گفت: بر اساس آن مطالعات هزینه احداث راه آهن سریع السیر در مسیر تهران - مشهد حدود پنج برابر برقی کردن راه آهن موجود برآورد شد.

عباس قربانعلی بیک در گفتگو با تین نیوز گفت: با توجه به اینکه مسیر تهران مشهد حدود نیمی از مسافران راه آهن را به خود اختصاص داده و به دلیل تقاضای سفرهای زیارتی به شهر مشهد برقی کردن این مسیر به عنوان یک اولویت است.

وی در خصوص میزان بهره وری حاصل از برقی کردن راه آهن مشهد - تهران ابراز داشت: براساس مطالعات انجام شده در سال 82 برقی کردن راه آهن تهران مشهد نسبت به استفاده از حالت دیزلی با حدود 10 میلیون مسافر اقتصادی تر بود و این در حالی است که تعداد مسافر این مسیر مدت هاست از مرز 15 میلیون مسافر نیز گذشته است.

قربانعلی بیک ادامه داد: با برقی کردن این مسیر بهره وری لکوموتیو تا 4 برابر و بهره وری واگن مسافری نیز می تواند به بیش از 3 برابر افزایش یابد، ضمن اینکه باید دانست مسیر تهران مشهد حدود نیمی از مسافران راه آهن را به خود اختصاص داده است.

اولین مجری طرح برقی کردن راه آهن اظهار داشت: مطالعات انجام شده برای انتخاب گزینه مناسب بین راه آهن سریع السیر یا برقی کردن خط تهران مشهد در سال 86 نشان داد که هزینه احداث راه آهن سریع السیر در این مسیر حدود پنج برابر برقی کردن راه آهن موجود بود.

شایان ذکر است در سال گذشته امضای قرارداد فاینانس برقی کردن راه آهن تهران-مشهد به امضا رسید.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.