همه واگن ها مجهز به کفش ترمز شدند و دیگر هیچ واگنی با شیر بسته سیر نمی کند
سال های طولانی است که به دلایل مختلف نزدیک به ۳۰ درصد از واگن های باری شبکه با خارج کردن سیستم ترمز واگن از مدار و به اصطلاح به صورت شیر بسته سیر می کردند که این موضوع باعث می شد که قطار در زمان هایی که باید متوقف شود با افزایش طول خط ترمز مواجه شده و دیرتر از حرکت بایستد.
دکتر صالحی مدیرعامل راه آهن در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت:
سال های طولانی است که به دلایل مختلف نزدیک به ۳۰ درصد از واگن های باری شبکه با خارج کردن سیستم ترمز واگن از مدار و به اصطلاح به صورت شیر بسته سیر می کردند که این موضوع باعث می شد که قطار در زمان هایی که باید متوقف شود با افزایش طول خط ترمز مواجه شده و دیرتر از حرکت بایستد.
تنها عامل کنترلی نیز حداقلی از نیروی ترمز بود که برای خط ترمز ۱۰۰۰ متری در شیب ۱۵ در هزار، معادل ۴۱ درصد وزن واگن در نظر گرفته میشد که این مقدار، ضریب اطمینانی حداقلی بوده است و سهل انگاری های کوچک می توانست منجر به مشکلاتی بزرگ گردد.
به همین دلیل از یک سال قبل این موضوع را در هیأت مدیره طرح کردم و با اتخاذ تدابیر لازم و برنامه ریزی صورت گرفته، در سه ماهه اخیر در ابتدا به صورت آزمایشی در یکی از مناطق و به مرور در کل شبکه، واگن های باری به کفش ترمز تجهیز شده و نقصهای موجود در سیستم ترمز واگنها تا حد امکان برطرف گردیدند و با پیگیری شبانه روزی از ستاد و مناطق الحمدلله در حال حاضر تقریبا تمامی واگن ها شیر باز سیر می کنند و سیستم ترمز آنها در مدار قرار دارد.
با توجه به گزارشات دریافت شده، در حال حاضر نیروی ترمز معادل قطارهای باری با واگنهای باردار با توجه به نوع واگنها و تجهیزات حدود ۵۵ تا ۶۰ درصد وزن آن می باشد که نوید بخش ارتقاء ایمنی در این زمینه است.
با تلاش همکاران عزیز، مشکل حدود ۵۰۰۰ واگن شیر بسته طی این سه ماه رفع شده است و ان شاءالله دیگر اجازه سیر با قابلیت اطمینان پایین را نخواهیم داد.
همانطور که بارها عرض کرده ام هزینه کرد برای ایمنی، سرمایه گذاری است و قطعا منجر به کاهش قابل توجه هزینه ها در بلندمدت خواهد شد.
البته توجه به ایمنی، شقوق و ابعاد مختلفی دارد و این اقدام یکی از موضوعات در حال انجام بوده و تلاشهای مختلف در این زمینه ادامه دارد.
ایمنی بالا یکی از عناصر مهم شعار «راه آهن توانمند، ایران قدرتمند» است.
توضیح برای عزیزان غیرراه آهنی: حداکثر فشار ترمز معادل برای قطارهای باری با واگنهای باردار، حدود ۵۵ تا ۶۰ درصد وزن قطار می باشد.
خسته نباشید و خداقوت
من از منتقدین عملکرد مدیریتی آقای دکتر میعاد صالحی هستم
اما برطرف نمودن مشکلات ترمزی واگن های باری و حاضر به کار نمودن آنها ، یک تصمیم مدیریتی خوب ، به جا و درست فنی است که در کارنامه دوره مدیریتی وی ثبت شد. ( البته به شرط استمرار و مواظبت از آن، و اعتماد یک سویه نکردن و گول نخوردن از دروغ های مدیران برخی مناطق).
پیشنهاد من به ایشان برای تکمیل این تصمیم درست مدیریتی ، رفع نقایص عموما حداقلی #ترمز_دستی_واگن های باری است که با یک پیگیری و صرف هزینه ای کم شدنی است و در مواقع در راه ماندن و امداد قطارهای باری بسیار مفید و کمک کننده به ایمنی ریلی است .
انتقادات اکثر ما به مدیریت ایشان ،از #پدر_کشتگی نیست بلکه ناشی از کندی گرفتن و اجرای تصمیمات مدیریتی درست و دلخوشی ایشان به رفقای ناکار بلد و متملقان ، به همراه #غرور_و_تبختر بسیار ایشان است.
غلام
اتفاق امیدوار کننده ای است. اما بازرسی ترمز مرحله بعد است. متاسفانه بازرسیها در موارد زیادی انجام نمیشوند و یا اینکه بدرستی انجام نمیشوند. در اینصورت قطار علیرغم آنکه ترمز مناسبی دارد اما در عمل این ترمز از مدار خارج است. بازرسی عملی وقت گیر است اما پرسنل مربوطه موظف به انجام آن هستند.
خبری از منافق ها در قالب کارمند راهن نیست اینجا رو خوابش برده