| کد خبر: 150860 |

۵۳ کیلومتر از حوزه استحفاظی راه‌های استان مرکزی روکش آسفالت شد

رئیس نگهداری راه‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: روکش آسفالت ۵۳ کیلومتر از حوزه استحفاظی راه‌های استان انجام شد.

تین نیوز

رئیس نگهداری راه‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: روکش آسفالت ۵۳ کیلومتر از حوزه استحفاظی راه‌های استان انجام شد.

روح‌الله نصراللهی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به اقدامات انجام شده به منظور ارتقاء ایمنی راه‌های استان اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون به منظور ارتقای ایمنی و نگهداری محورهای مواصلاتی استان 53 کیلومتر از این محورها ‏روکش آسفالت شدند‎.

وی افزود: پنج کیلومتر روکش آسفالت در محور شازند ـ ازنا ـ خمین در حوزه شازند و خمین  اجرا و 2.2 کیلومتر روکش آسفالت در دستور کار این اداره قرار دارد، 8 کیلومتر ماسه آسفالت و روکش هم در محور تفرش ـ نوبران انجام شده است.

رئیس نگهداری راه‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی اجرای 9.2 کیلومتر روکش آسفالت در حوزه فراهان و تفرش و 3 کیلومتر در حوزه دلیجان را از دیگر عملیات اجرایی این 6 ماهه دانست و با اشاره به اجرای ماسه آسفالت و روکش در محور آبگرم محلات به طول 3 کیلومتر در حوزه محلات گفت: در مجموع در 56.5 کیلومتر از حوزه استحفاظی راه‌های استان هم عملیات ماسه آسفالت انجام شده است.

نصراللهی تصریح کرد: عملیات ماسه آسفالت در محور اراک ـ فرمهین ـ تفرش به طول 9.2 کیلومتر و اجرای عملیات ماسه آسفالت به طول 2.3 کیلومتر از سمت کمیجان به سمت خنجین و همچنین اجرای ماسه آسفالت و روکش محور فراهان ـ خنجین ـ همدان به طول 4 کیلومتر درحوزه کمیجان و فراهان انجام شده است.

وی بیان کرد: استان مرکزی بیشترین تردد وسایل نقلیه سنگین را دارد که سبب از بین رفتن آسفالت می‌شود، اجرای 3.5 کیلومتر عملیات ماسه آسفالت در محور دلیجان ـ نراق ـ مشهد اردهال، اجرای 9 کیلومتر عملیات ماسه آسفالت محور خنداب ـ میلاجرد و اجرای 5 کیلومتر ماسه آسفالت و روکش محور کمیجان ـ قهاوند طی این مدت با هدف پیشگیری از خراب شدن آسفالت انجام شده است.

رئیس نگهداری راه‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به اینکه بالغ بر 91 هزار و 600 مترمربع راه‌های استان لکه‌گیری شده است گفت: زمستان سرد و تابستان نسبتاً گرم سبب تشدید در سرعت و میزان خرابی رویه آسفالت می‌شود که به منظور برطرف کردن این مشکل همه ساله اقداماتی از جمله روکش آسفالت و لکه گیری انجام می‌شود تا با بهبود وضعیت راه ها و نگهداری مناسب آنها از خرابی بیشتر جلوگیری شود.

نصراللهی عنوان کرد: طی این مدت بالغ بر چهار هزار و 200 متر عملیات درزگیری و 2.3 کیلومتر عملیات بهسازی در حوزه راه‌های استان انجام شده ، همچنین عملیات لکه‌گیری به صورت امانی با آسفالت گرم بالغ بر 6200 تن و آسفالت سرد بالغ 1550 تن برای نگهداری راه‌ها توسط ادارات تابعه انجام شده است.

وی اضافه کرد: لکه گیری آسفالت بالغ بر 22 هزار مترمربع در محور اراک-سه راهی توره-زالیان، روکش آسفالت در کل محور به طول 5 کیلومتر در حوزه شازند و لکه گیری محور اراک-سلفچگان بالغ بر 18 هزار مترمربع در طول 60 کیلومتری محور در حوزه اراک، لکه‌گیری و روکش آسفالت در محور قدیم ساوه-تهران، لکه گیری و روکش آسفالت در محور آوه-سلفچگان در حوزه ساوه از جمله عملیات لکه‌گیری در نیمه نخست امسال است.

 

منبع: خبرگزاری تسنیم
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.