| کد خبر: 166504 |

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی طی سفر خود به بندرامام انجام شد؛

◄ توسعه تجهیزاتی و عملیاتی بندر امام

در جریان نشست مشترک مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با مدیران بنادر خوزستان در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره)، مصوباتی برای توسعه و رونق عملیات تخلیه و بارگیری و فعالیت بخش خصوصی پیشنهاد و اتخاذ شد.

تین نیوز

در نشست مشترک هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی و مدیران بنادر خوزستان، ضمن تشریح عملکرد و دستاوردهای بندر امام در حوزه‌های عملیاتی، سرمایه‌گذاری، چالش‌های پیش روی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، موضوعات شناورسازی مغروقه ها، نیروی انسانی و محیط‌زیست موردبحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، مدیرعامل سازمان  بنادر و دریانوردی  در جریان این نشست بر لزوم هماهنگی بین معاونت‌های مختلف سازمان بنادر و دریانوردی درزمینهٔ طراحی پروژه‌های جدید با موضوع تعمیرات اساسی، بسته‌های سرمایه‌گذاری و احداث پایانه‌ها به‌منظور رعایت کامل جوانب مختلف در آن‌ها تأکید نمود.

راستاد تصریح کرد: حمایت از پروژه‌های سرمایه‌گذاری در دست احداث که بر اثر نوسانات ارزی دچار بحران و تأخیرات متعدد در عمل به  تعهدات شده‌اند، می‌باید حسب نظم و تعریف قانونی صورت بپذیرد تا زمینه‌ی تداوم فعالیت‌های آنان تسهیل شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در این نشست با اشاره به مشکلات برخی از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در حوزه انبارداری و پرداخت اجاره انبارها، بر همکاری در تقسیط اجاره‌بها برای ادامه‌ی فعالیت آن‌ها تأکید نمود.

معاون وزیر و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، افزود: تقویت بازاریابی در بنادر کشور باهدف یافتن سرمایه‌گذاران توانمند و مجرب باهدف احتراز از بروز مشکلات در حوزه‌ی عمل به تعهدات، باید در دستور کار مدیران بنادر قرار بگیرد.

راستاد همچنین خاطرنشان کرد: جهت دعوت سرمایه‌گذاران در پایانه‌های اختصاصی کالا باهدف توسعه و تجهیز آن‌ها، می‌باید متن قراردادهای سرمایه‌گذاری متناسب با نیازها و توانایی طرفین و به‌صورت روشن و به‌دوراز پیچیدگی تنظیم نمود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: به‌منظور تأمین نیاز بنادر در حوزه‌ی تجهیزات استراتژیک تخلیه و بارگیری اولویت را باید به قراردادهای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و منابع غیردولتی اختصاص داد.

راستاد با اشاره به نیاز تجهیزاتی در برخی بنادر اظهار کرد: بهره‌گیری بهینه از تجهیزات تخلیه و بارگیری در بنادر کشور با بررسی نحوه کارآمدی و کاربری تجهیزات و انتقال و جابجایی آن‌ها به بنادر دیگر باید در دستور کار قرار بگیرد تا به این نحو نیازهای تجهیزاتی بنادر کشور از طریق انتقال و جابجایی تجهیزات به بنادر دیگر تأمین بشود.

وی در خصوص تعیین تکلیف کالاهای مهلت گذشته که انبارهای بنادر را اشغال کرده‌اند، بر لزوم  انجام پیگیری و مکاتبه با مراجع عالی در سطح وزارتخانه‌ها تأکید کرد.

همچنین طی این نشست مشترک، موضوع توسعه تجهیزاتی پایانه کالاهای مواد معدنی باهدف افزایش بهره‌وری کالا و پیشگیری از آلودگی زیست‌محیطی در بندر امام مطرح‌شده و مورد موافقت هیئت عامل قرار گرفت.

اختصاص یک خط اعتباری برای خطوط کشتیرانی فعال و خوش‌نام به‌منظور  پرداخت هزینه‌ها و تعهدات باهدف تسهیل فعالیت صاحبان کالا و خطوط کشتیرانی در بندرها و تعامل بیشتر با آنان از دیگر تصمیمات هیئت عامل در سفر بندر امام بود.

تسریع درروند خارج‌سازی هفت فروند مغروقه در آبراه خور موسی با اتخاذ راهکارهای مدیریتی مناسب ازجمله موضوعات دیگری بود که طی این نشست مشترک در خصوص آن تصمیم‌گیری شد.

برداشت رسوب انباشته در آبراه خور موسی باهدف تسهیل تردد شناورها در این آبراه استراتژیک ضمن اختصاص اعتبارات لازم توسط سازمان بنادر و دریانوردی در قالب یک پروژه‌ی جدید ازجمله موضوعات مطرح‌شده طی این نشست به شمار می‌رود.

تأمین سرمایه برای توسعه زیرساخت‌های طرح توسعه اراضی ۶۰۰ هکتاری منطقه ویژه اقتصادی بندر امام پس از دریافت مجوزهای محیط‌زیست در دستور کار مدیران ستاد سازمان قرار گرفت. 

راستاد با اشاره به لزوم پیش‌بینی طرح‌های توسعه‌ای برای بنادر افزود: پیش از جانمایی هر طرح توسعه‌ای بنادر می‌باید وضعیت دسترسی و ارتباطی بخش‌های عملیاتی آن با اطراف بررسی و دیده شود تا بعدها در حین فعالیت این طرح‌ها با مشکلات عدیده‌ای مواجه نشود.

طرح جابجایی پایانه حمل و نقل جاده‌ای واقع  در میانه‌ی مسیر بزرگراه مجتمع بندری امام خمینی(ره) به نقطه‌ای دیگر به‌منظور تسهیل در ترددهای جاده‌ای و کاهش خطر تصادفات و رفع گره ترافیکی، با بهره‌گیری از اعتبارات سازمان و تملک محل فعلی آن از تصمیمات هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی طی این نشست بود.

تأمین خودروهای سنگین و جایگزینی آن‌ها با خودروهای فرسوده، تأمین هزینه‌های تعمیر و نگهداری تجهیزات و چاره‌اندیشی برای حل مشکل کاهش حقوق بازنشستگی نیروهای قرارداد مستقیم با اتخاذ راهکاری مدیریتی و تفویض اختیارات سازمان بنادر و دریانوردی ازجمله تصمیمات هیئت عامل در این نشست بودند.

طرح چالش‌ها و مشکلات عملیاتی در بنادر آبادان و خرمشهر با حضور مدیر بندر آبادان و جانشین مدیرکل بندر خرمشهر از دیگر برنامه‌های این نشست مشترک در بندر امام بود.

تغییر کاربری لنج ها و دوبه ها از حمل بار به شناورهای گردشگری ضمن بهره‌گیری از وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی، از مواردی بود که در جریان این  نشست توسط بندر خرمشهر  مطرح شد که مورد استقبال مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی قرار گرفت.

بازدید هیأت عامل از بندرامام خمینی(ره) 18

بازدید هیأت عامل از بندرامام خمینی(ره) 17

بازدید هیأت عامل از بندرامام خمینی(ره) 16

بازدید هیأت عامل از بندرامام خمینی(ره) 15

بازدید هیأت عامل از بندرامام خمینی(ره) 14

بازدید هیأت عامل از بندرامام خمینی(ره) 13

بازدید هیأت عامل از بندرامام خمینی(ره) 12

بازدید هیأت عامل از بندرامام خمینی(ره) 11

بازدید هیأت عامل از بندرامام خمینی(ره) 10

بازدید هیأت عامل از بندرامام خمینی(ره) 9

بازدید هیأت عامل از بندرامام خمینی(ره) 8

بازدید هیأت عامل از بندرامام خمینی(ره) 7

بازدید هیأت عامل از بندرامام خمینی(ره) 6

بازدید هیأت عامل از بندرامام خمینی(ره) 5

بازدید هیأت عامل از بندرامام خمینی(ره) 4

بازدید هیأت عامل از بندرامام خمینی(ره) 3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.