| کد خبر: 164722 |

◄ رایزنی برای تخصیص منابع صندوق توسعه ملی به صنعت ریلی

حمل‌ونقل ریلی یک رکن مهم توسعه است که ثروت‌آفرینی در این بخش می‌تواند در زندگی شهروندان نیز آثار مفیدی داشته باشد.

تین نیوز

پس از کاهش 30درصدی تخصیص بودجه 97 به بخش ریلی، امیدها به روند توسعه این بخش مهم از صنعت حمل‌ونقل کشور کمرنگ شد چراکه بدون بودجه نمی‌توان از پس پروزه‌های ریلی کشور برآمد.

به گزارش تین‌نیوز، با این شرایط، بودجه 97 در غالب بند و تبصره چهار لایحه بودجه، به دولت اجازه داد که از محل صندوق توسعه ملی ۳۵۰ میلیون دلار دریافت کند و به توسعه حمل‌ونقل ریلی اختصاص دهد.

در همین ارتباط، رئیس صندوق توسعه ملی گفت: توسعه حمل‌ونقل ریلی به‌عنوان رکن مهم توسعه افزون بر اشتغال‌زایی و ثروت‌آفرینی اقتصادی موردحمایت این صندوق قرار دارد.

مرتضی شهیدزاده در دیدار اخیر خود با عباس آخوندی وزیر راه‌وشهرسازی از برنامه‌ریزی این صندوق برای توجه جدی به صنایع و تولیدگران داخلی و به‌تبع آن بخش خصوصی مولد خبر داد.

شهیدزاده از حمل‌ونقل ریلی به‌عنوان رکن مهم توسعه یاد کرد که ثروت‌آفرینی در این بخش می‌تواند در زندگی شهروندان نیز آثار مفیدی داشته باشد.

وزیر راه‌وشهرسازی نیز با اشاره به نام‌گذاری سال ۱۳۹۷، به‌عنوان سال حمایت از کالای ایرانی، بر ضرورت تسهیل فعالیت بخش خصوصی و بسترسازی قانونی برای افزایش مشارکت در این حوزه تاکید کرد.

در این دیدار رفع گلوگاه‌های حمل بار توسط ریل و ناوگان ریلی، تسهیل شرایط حمل‌ونقل کالا، نوسازی و بهسازی نرم‌افزاری و سخت‌افزاری ناوگان حمل‌ونقل ریلی کشور و هدایت سرمایه‌گذاری در بخش توسعه زیربنایی به‌عنوان برنامه‌ها و اولویت‌های حوزه حمل‌ونقل کشور اعلام شد.

صندوق توسعه ملی بر اساس ماده ۸۴ قانون برنامه پنجم توسعه و با هدف تبدیل بخشی از عواید ناشی از فروش نفت و گاز به ثروت مولد و سرمایه‌های زاینده اقتصادی ایجاد شده است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.