| کد خبر: 160941 |

◄ رونمایی هیوندای از سوناتا پلاگ‌این هیبریدی در شیکاگو

توسعه زیرساخت‌های لازم برای توسعه خودروهای الکتریکی مگر در چند کشور پیشرفته زمان زیادی خواهد برد. به همین دلیل تا توسعه مناسب این زیرساخت‌ها خودروهای هیبریدی بهترین روش برای کاهش آلودگی محیط‌زیست و مصرف سوخت‌های فسیلی هستند.

تین نیوز

ایجاد زیرساخت‌های لازم برای توسعه خودروهای الکتریکی، به جز در چند کشور پیشرفته، در دیگر کشورها زمان زیادی خواهد برد. به همین دلیل تا توسعه مناسب این زیرساخت‌ها، خودروهای هیبریدی بهترین روش برای کاهش آلودگی محیط‌زیست و مصرف سوخت‌های فسیلی هستند.

هیوندای به‌عنوان بزرگ‌ترین خودروساز کره درحال‌توسعه محصولات هیبریدی خود است. این شرکت در نمایشگاه خودروی شیکاگو ۲۰۱۸ از مدل پلاگ‌این هیبریدی سوناتا 2018 رونمایی کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از موتور۱، نمایشگاه خودروی شیکاگو ۲۰۱۸ که از ۱۰ تا ۱۹ فوریه سال جاری میلادی برگزار می‌شود.

هر دو مدل هیبریدی و پلاگ‌این هیبریدی سوناتا از یک پیشرانه‌ بنزینی ۴ سیلندر به حجم ۲ لیتر در کنار یک جعبه‌دنده ۶ سرعته‌ نیمه‌خودکار و خودکار بهره می‌برند. مدل هیبریدی این خودرو به یک پکیج از باتری با ظرفیت ۱.۷۶ کیلووات ساعت و از نوع لیتیوم یونی در کنار یک موتوربرقی ۵۱ اسب بخاری مجهز است. خودروی سوناتا هیبریدی، قادر است درمجموع قدرت ۱۹۳ اسب بخار را تولید کند. در خصوص مصرف سوخت نیز مدل هیبریدی دارای مصرف شهری ۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر، مصرف جاده‌ای ۵.۲۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و مصرف ترکیبی نیز ۵.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

در مدل پلاگ‌این هیبریدی جدید سوناتا ۲۰۱۸ نیز از یک پکیج باتری از نوع لیتیوم-یونی و با ظرفیت ۹.۸ کیلووات ساعت بکار برده شده است که وظیفه‌ تغذیه موتوربرقی ۶۷ اسب بخاری را برعهده دارد. مجموع قدرت تولیدی این مدل ۲۰۲ اسب‌بخار است و در حالت تمام الکتریکی می‌تواند ۴۳ کیلومتر را طی کند.

از تغییرات مثبتی که هیوندای در مدل‌های هیبریدی و پلاگ‌این هیبریدی جدید خود به‌منظور بهبود و ارتقای راندمان و سرعت خودرو ایجاد کرده است، می‌توان به تغییر در آیرودینامیک آن همچون جلوپنجره، کاپوت و سپرها اشاره کرد.

طبق اعلام مدیران ارشد این خودروساز، مدل سوناتای هیبریدی جدید ۲۰۱۸ در سه‌ماهه نخست سال جاری ۲۰۱۸ میلادی و مدل پلاگ‌این هیبریدی آن نیز در سه‌ماهه دوم سال جاری روانه بازار خواهد شد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.