بازدید سایت : ۲۰۲۲۳

افزایش 6.8 درصدی تصادفات منجر به فوت در لرستان

عضو شورای قضائی لرستان از افزایش 6.8 درصدی تصادفات منجر به فوت در استان خبر داد.


افزایش 6.8 درصدی تصادفات منجر به فوت در لرستان
تین نیوز |

عضو شورای قضائی لرستان از افزایش 6.8 درصدی تصادفات منجر به فوت در استان خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر حمید رضا نظیفی با بیان اینکه آمار پرونده‌های ناشی از ‏مرگ و میر حوادث رانندگی استان در شش ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 6.8 درصد افزایش یافته است، اظهار کرد: طی شش ماهه نخست امسال 282 نفر در جریان حوادث رانندگی ‏استان جان خود را از دست داده‌اند که این آمار به لحاظ شامل 228 مرد و 54 زن بوده است.

وی ادامه داد: همچنین در 6 ماه نخست سال گذشته نیز تعداد 264 نفر ‏شامل 213 نفر مرد و 51 نفر زن بر اثر حوادث رانندگی جان خود را از دست داده‎اند‎ .‎

نظیفی با اشاره به آمار مصدومین حوادث رانندگی در لرستان تصریح کرد: میزان آمار مصدومین ناشی از حوادث ‏رانندگی ارجاعی به مراکز پزشکی قانونی استان در شش ماهه نخست امسال 4532 نفر ثبت ‏شده که شامل 3453 نفر مرد و 1079 نفر زن بوده است.

عضو شورای قضائی لرستان یادآور شد: بررسی‌های انجام شده در گروه آمار پزشکی قانونی لرستان ‏نشان می‎دهد در شش ماهه نخست سال گذشته نیز مجموعا 4861 پرونده ناشی از ‏مصدومین حوادث رانندگی شامل  3710 پرونده برای مردان و 1151 پرونده برای زنان در ‏مراکز پزشکی قانونی استان تشکیل شده است.

‎ نظیفی تصریح کرد: در مقایسه آماری شش ماهه نخست امسال و سال قبل آمار ‏مصدومین ناشی از تصادفات رانندگی 6.7 درصد کاهش داشته است.

عضو شورای قضائی لرستان با اشاره به ارجاع موردی از پرونده تصادف ساختگی به مراکز پزشکی قانونی لرستان و اقدام به ایجاد ‏تصادف ساختگی برای کلاهبرداری از شرکت‌های مختلف بیمه‌ای، خاطرنشان کرد: خوشبختانه پزشکان مجرب و ‏آموزش دیده پزشکی قانونی با هوشیاری کامل، این نوع تصادفات ساختگی را بر اساس نوع جرح و ضایعه ‏ساختگی ایجاد شده تشخیص داده و به مراجع قضائی گزارش کرده‎اند.

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان تاکید کرد: در تصادفات منجر به فوت ضربه به سر( آسیب جمجمه و مغز ‏‏) علت اصلی مرگ در حوادث رانندگی است و نیمی از فوتی‎های حوادث رانندگی در محل حادثه کشته می‎شوند.

وی با بیان اینکه احترام به قوانین راهنمائی و رانندگی و رعایت آن شانس زنده ماندن در ‏تصادفات را بیشتر می‎کند، افزود : مهمترین نکته برای جلوگیری از وقوع تصافات، رعایت قوانین و ‏مقررات راهنمایی و رانندگی و پرهیز از ارتکاب تخلفات رانندگی است. 

 

منبع: خبرگزاری ایسنا
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.