| کد خبر: 169140 |

◄ بازارگاه‌‌ها؛ دوست یا دشمنِ شرکت‌های حمل‌ونقلی؟

حضور بازارگاه‌ها در صنعت حمل‌ونقل چند صباحی است که خیلی پررنگ شده و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نیز براساس آئین‌نامه‌ای، صدور مجوز برای آنها را آغاز کرده است. در این میان بعضی از بازارگاه‌ها موفق به أخذ مجوز شده‌اند و برخی هم همچنان درصدد دریافت آن هستند.

تین نیوز

محمد حسینی*: حضور بازارگاه‌ها در صنعت حمل‌ونقل چند صباحی است که خیلی پررنگ شده و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نیز براساس آئین‌نامه‌ای، صدور مجوز برای آنها را آغاز کرده است.

در این میان بعضی از بازارگاه‌ها موفق به أخذ مجوز شده‌اند و برخی هم همچنان درصدد دریافت آن هستند.

بازارگاه‌های فعال این صنعت با رویکردهای متفاوتی کار را آغاز کرده‌اند:

• دسته اول آنهایی هستند که خیلی شفاف تصمیم به حذف شرکت‌های حمل‌ونقل گرفته‌اند و می‌خواهند خود، جایگزین آنها شوند. (اصطلاحا B۲C)

• دسته دوم آنهایی هستند که نقش شرکت‌های حمل‌ونقل و جایگاه آنها را خیلی مهم و کلیدی می‌دانند و تصمیم به سرویس‌دهی و ارائه خدمات به شرکت‌های حمل‌ونقل را دارند. ( اصطلاحا B۲B)

• و دسته سوم بازارگاه‌هایی هستند که بین دوراهی مانده‌اند و از طرفی به نقش کلیدی شرکت‌های حمل‌ونقل ایمان دارند و از طرف دیگر نمی‌توانند چشم از کمیسیون‌های حمل بار هم بردارند، در نتیجه می‌خواهند هر دو طرف را داشته باشند.

دسته‌های اول و سوم با رویکرد حذف شرکت‌های حمل‌ونقل فعالیت می‌کنند و ناگزیر در چنین شرایطی ، شرکت‌ها در ابتدا گارد گرفته و سپس برای حفظ خود تصمیم به مبارزه و مقابله‌به‌مثل می‌گیرند و جنگ آغاز می‌شود. هم‌اکنون در چنین شرایطی به‌سر می‌بریم. حال آنکه دسته دوم نه تنها رویکرد حذفی برای شرکت‌های حمل‌ونقل در پیش ندارند بلکه خدمات بسیار خوبی را به آنها می‌دهند و بر این باورند که نقش شرکت‌های حمل‌ونقل و تجربه و تخصص آنها در این صنعت بسیار کلیدی و مهم است.

  لیکن در جنگی که آغاز شده متأسفانه تر و خشک با هم می‌سوزند زیرا شرکت‌های حمل‌ونقل فکر می‌کنند که تمام بازارگاه‌ها قصد جان آنها را دارند و در نتیجه مقابل همه آنها جبهه می‌گیرند. غافل از اینکه در میان آنها بازارگاهی هست که حامی آنهاست و می‌خواهد آنها را از خطر حذف شدن نجات دهد. باید قبول کنیم که شرکت‌های حمل‌ونقل در زمینه‌های تجربی و تخصصی کاملا مسلط هستند و این صنعت به حضور آنها نیازمند است. تنها نکته‌ای که باعث دست‌اندازی برخی از بازارگاه‌ها به حقوق شرکت‌های حمل‌ونقل شده، موضوع سنتی بودن آنها و کم‌توجهی به تکنولوژی‌های روز است که شرکت‌ها خیلی راحت با استفاده از خدمات یک بازارگاه مناسب با رویکرد درست می‌توانند این خلأ را نیز پر کرده و سرویس و خدمات باکیفیت و قابل‌قبولی را به مشتریان خود ارائه دهند.

آسان‌بار، تنها بازارگاهی است که شفاف موضع حمایتی خود از شرکت‌های حمل‌ونقل را اعلام کرده و جزو دسته دوم می‌باشد. این بازارگاه خدمات بسیار خوبی از جمله اعلام سریع بار، دسترسی به بیش از ۱۵هزار راننده، نگهداری سوابق حمل و امکان رهگیری لحظه‌ای کالا و امکان اشتراک آن با مشتری را به‌صورت رایگان به شرکت‌ها عرضه می‌کند.

*مدیرعامل آسان‌بار

هفته‌نامه‌حمل‌ونقل

منبع: هفته نامه حمل و نقل

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • sahab 1 0

    با سلام
    تشکر از مطالب تان
    ولی خیلی بد است که مطلب آقای مالک نخعی تحت عنوان بازارگاه که در همین سایت منتشر شده، را این آقا به اسم خودش دوباره بازگو کنه و شما هم بدون هیچ تعهد اخلاقی و حرفه ای نشر بدهید ...