| کد خبر: 150753 |

با هدف ایمنی حمل‌ونقل دانش‌آموزی صورت گرفت

◄ آغاز به‌کار مرکز «کنترل سفرهای برون استانی دانش‌آموزان»

نمی‌توان ادعا کرد که ضریب ریسک اردوهای دانش آموزی خارج از شهر را می‌توان به صفر رساند. به همین دلیل با هدف افزایش ضریب اردوهای دانش آموزی ایده تأسیس مرکز کنترل سفرهای برون استانی دانش آموزان شکل گرفت.

تین نیوز

با هدف کاهش خطرات اردوهای دانش‌آموزی مرکز کنترل سفرهای برون استانی دانش آموزی کشور در معاونت پرورشی ایجاد شد تا هر اردویی که از محدوده شهر خارج می شود تحت پوشش این مرکز قرار  بگیرد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز مراسم افتتاح مرکز کنترل سفرهای برون استانی دانش آموزی کشور پیش از ظهر امروز با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی، رئیس پلیس مرکز کنترل ترافیک راه‌های کشور و هم‌چنین معاون پرورشی وزیر آموزش‌وپرورش در محل سازمان دانش‌آموزی کشور برگزار شد.

در این مراسم مهدی فیض، معاون پرورشی وزیر آموزش‌وپرورش و رئیس سازمان دانش‌آموزی با بیان اینکه اردوهای دانش‌آموزی علامت توفیق یک نظام آموزشی است و در کشورهای پیشرفته یکی از شاخص‌های تربیتی محسوب می‌شود گفت: نباید اجازه داد ریسک برگزاری اردوی دانش‌آموزی مانع برگزاری این اردوها شود و به همین دلیل در تلاش برای افزایش ضریب ایمنی سفرها و اردوهای دانش‌آموزی هستیم تا در حد امکان از خطرات کاسته شود.

وی ادامه داد: در فضای اردوها، دانش آموزان با مهارت‌های زندگی واقعی بدون اتکاء به خانواده آشنا می‌شوند و یکی از شاخص‌های مهم نظام تربیتی تعداد اردوهایی است که دانش آموز در آنها شرکت می‌کند و حذف اردوها را سیاست مناسبی نمی‌دانیم.

 رئیس سازمان دانش آموزی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش در حال ارتقای دستورالعمل مربوط به اردوهای دانش آموزی است افزود: نمی‌توان ادعا کرد که ضریب ریسک اردوهای خارج از شهر را می‌توان به صفر رساند. به همین دلیل با هدف افزایش ضریب اردوهای دانش آموزی ایده تأسیس مرکز کنترل اردوهای برون استانی دانش اموزان شکل گرفت.

وی توضیح داد: در جلسات متعددی که با مجلس داشتیم تصمیم به راه‌اندازی این مرکز گرفتیم که امروز مورد افتتاح رسمی قرار گرفت. بر این اساس اتوبوسی که دانش‌آموزان را حمل می‌کند در رصد کامل قرار دارد و ما می‌توانیم راننده و اتوبوس را زیر نظر داشته باشیم.

فیض با اعلام اینکه امروز به صورت رسمی اولین اردوی دانش آموزی راهیان نور از استان البرز با این سامانه مورد کنترل قرار گرفت ادامه داد: اردوی راهیان نور با حضور 1500 نفر از دانش آموزان چهار استان البرز، قزوین، قم و تهران اغاز به کار کرد و در عین حال همه اتوبوس‌های مورد استفاده در اردوهای دانش آموزی تحت پوشش این سیستم قرار خواهند گرفت و این سامانه تنها متعلق به اتوبوس‌های راهیان نور نخواهد بود.

وی با اشاره به اینکه طرح‌های قبلی همکاری سازمان آموزش و پرورش با پلیس راهور همچون طرح همیار پلیس همچنان برقرار خواهد بود، اضافه کرد: دستورالعمل مربوط به اردوی دانش‌آموزی مورد بازنگری قرار گرفته و در حال حاضر نسخه اولیه آن در سایت آموزش و پرورش قابل دسترسی است.

فیض هم چنین خبر داد که در روزهای اینده شماره 4 رقمی این مرکز اعلام خواهد شد تا خانواده‌ها در تماس با اپراتورهای مرکز از وضعیت  عزیزان خود با خبر شوند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.