| کد خبر: 144065 |

۱۶ کیلومتر از بزرگراه ارومیه- مهاباد- میاندوآب و بوکان آماده بهره‌برداری است

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: قطعه «یک- د» بزرگراه ارومیه- مهاباد- میاندوآب به طول شش کیلومتر و ده کیلومتر از مسیر چهار بانده کردن محور میاندوآب- بوکان در هفته دولت آماده بهره‌برداری است.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: قطعه «یک- د» بزرگراه ارومیه- مهاباد- میاندوآب به طول شش کیلومتر و ده کیلومتر از مسیر چهار بانده کردن محور میاندوآب- بوکان در هفته دولت آماده بهره‌برداری است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان‌غربی، مدیرکل راه و شهرسازی استان در بازدید و نظارت مستقیم بر وضعیت طرح ملی احداث بزرگراه ارومیه- مهاباد- میاندوآب گفت: شش کیلومتر از قطعه «یک- د» پروژه ساخت بزرگراه ارومیه- مهاباد- میاندوآب با هزینه ۴۰ میلیارد ریال در هفته دولت افتتاح خواهد شد.

ابراهیم مبارک قدم افزود: پروژه ساخت بزرگراه ارومیه- مهاباد- میاندوآب و محور میاندوآب- بوکان به عنوان بخشی از طرح ملی ساخت کریدور غرب کشور بوده که ۵۸ درصد پیشرفت دارد.

وی با بیان اینکه طرح ملی احداث بزرگراه ارومیه- مهاباد- میاندوآب به طول ۱۸۰ کیلومتر است، ادامه داد: در حال حاضر عملیات راهسازی به طول ۶۲ کیلومتر در این محور اجرا می‌شود و ۸۵ کیلومتر از این محور در سال‌های گذشته تکمیل شده است.

مبارک قدم، میزان اعتبار هزینه شده برای طرح ساخت بزرگراه ارومیه- مهاباد- میاندوآب را ۵۷۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: دو هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل این طرح نیمه‌تمام مورد نیاز است.

وی بر شتاب در مراحل اجرایی پروژه ساخت بزرگراه ارومیه- مهاباد- میاندوآب بر اساس برنامه زمان‌بندی تأکید کرد و دستور انجام پیگیری‌های لازم جهت پرداخت مطالبات پیمانکاران پروژه را صادر کرد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بزرگراه ارومیه- مهاباد- میاندوآب از پروژه‌های اولویت‌دار و کلید توسعه جنوب استان است، تصریح کرد: این پروژه در توسعه و گسترش شبکه بزرگراهی استان و ارتقای ایمنی حمل‌ونقل جاده‌ای استان تأثیرگذار است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان علاوه بر بازدید و نظارت مستقیم بر روند اجرای عملیات راهسازی در قطعات مختلف پروژه ساخت بزرگراه ارومیه- مهاباد- میاندوآب، طی جلسات جداگانه با پیمانکاران فعال به بحث و بررسی موضوعات چگونگی پیشرفت اجرایی و روند تخصیص اعتبار پروژه پرداختند.

همچنین مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی به همراه مدیر ساخت و توسعه راه‌های این اداره کل از مراحل ساخت پل گدار و پل تاریخی میرزا رسول میاندوآب بازدید کردند.

 

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.