بازدید سایت : ۳۴۰۸۲

◄ خصوصی‌سازی ایستگاه‌های راه‌آهن در آلمان

به صورت میانگین تنها 19 درصد از ساختمان ایستگاه های راه آهن آلمان متعلق به دویچ بان است.

خصوصی‌سازی ایستگاه‌های راه‌آهن در آلمان
تین نیوز |

به صورت میانگین تنها 19 درصد از ساختمان ایستگاه های راه آهن آلمان متعلق به دویچ بان است.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی انجمن صنفی شرکت های ریلی، بسیاری از ساختمان ها پس از اصلاحات ساختاری در راه آهن این کشور، فروخته شده اند.

طبق اعلام اتحادیه حمل ونقل غیر انتفاعی آلمان، دویچ بان 2824 از 3507 ساختمان ایستگاه های خود را از سال 1999 میلادی تا پایان سال گذشته فروخته است. این در حالی ست که تعداد مسافران ریلی در این کشور طی سال های گذشته همواره رو به افزایش بوده است.

بیشتر ایستگاه های فروخته شده در شرق آلمان قرار دارند. در آنهالت، تورینگن و زاکسن فقط 5 درصد از ساختمان ایستگاه ها متعلق به دولت فدرال می باشد.

از زمان اصلاحات ساختاری راه آهن آلمان تا به کنون، دولت فقط بودجه ساخت و نوسازی سکوها را تامین کرده است در عین حال از شرکت سهامی DB Station & Service که مسئولیت ایستگاه ها را بر عهده دارد، خواسته تا بودجه تعمیر و نگهداری ساختمان ها را از طریق درآمد اجاره تامین کند، هر چند که این موضوع در مناطق روستایی چالش ساز شده است.

به گفته مدیرعامل شرکت Pro-Rail Alliance «بخش خصوصی توانایی خود را در نگهداری ایستگاه ها و سرویس دهی به مسافران ثابت کرده است. دولت نیز باید اقداماتی در جهت بهبود شرایط ایستگاه ها از طریق حمایت های مالی، صرف نظر از اینکه چه کسی مالک ساختمان ایستگاه است، انجام دهد.»

پ.ن: نمودار فوق تعداد ایستگاه های خصوصی را در 16 ایالت آلمان نشان می دهد.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.