◄ انتصاب عضو جدید کمیته سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم
تیننیوز| رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران صمد آقاجانی مديركل مخابرات و فناوري اطلاعات هوانوردي را به عنوان عضو جدید کمیته سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم منصوب کرد.
بهگزارش تیننیوز به نقل از روابطعمومی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران؛ در ابلاغ صادر شده توسط رحمتاله مهآبادی٬ خطاب به صمد آقاجانی آمده است:
این کمیته با ترکیب و وظایف مشخص برگرفته از بند «ب» ماده یک مصوبه شماره 192087/ت 50328 ه تاریخ 28/12/1392 هیات محترم وزیران برای اجرای وظایف مذکور، اجرای برنامه ششم و هفتم نقشه راه اصلاح اداری (موضوع مصوبه شماره 560/93/206 تاریخ 20/01/1393 شورای عالی اداری)، احکام قانون مدیریت خدمات کشوری از جمله مواد ۹۱ و ۹۲ و سایر مقررات مربوط به ارتقاء فرهنگ سازمانی، تکریم ارباب رجوع، ساماندهی رسیدگی به شکایات، سلامت اداری و مبارزه با فساد اداری تشکیل میشود.
در ابلاغ صادر شده از سوی مهآبادی خطاب به اعضای منصوب شده بر بهرهگیری از توان کارشناسی و همکاری سایر اعضاء نسبت به تحقق وظایف کمیته موصوف به شرح کلیات زیر تاکید شده است:
تعیین مصادیق اختصاصی حقوق متقابل مردم و دستگاه
تهیه برنامه عملیاتی صیانت از حقوق مردم شامل اهداف، سیاستها، اقدامات و....
بازنگری قوانین و مقررات درجهت تثبیت حقوق مردم و پاسخگویی دستگاه و تشویق و تنبیه
راهبری و نظارت براستقرار برنامه صیانت از حقوق مردم.
تدوین برنامه سنجش و اندازهگیری میزان رضایتمندی مردم از نحوه ارایه خدمات دستگاه و تکریم ارباب رجوع
تنظیم برنامه اجرایی ارتقای سلامت و مبارزه با فساد اداری دستگاه و راهبری استقرار آن
بازنگری در قوانین و مقررات با رویکرد پیشگیری، بازدارندگی و برخورد قاطع با متخلفان
تدوین شاخصهای سلامت و سنجش و پایش میزان سلامت و فساد اداری
سنجش و آسیبشناسی وضع موجود فرهنگ سازمانی دستگاه، تدوین برنامه بهبود فرهنگ سازمانی مبتنی بر اصلاح رفتار مدیران و کارکنان و اصلاح قوانین و مقررات
راهبری استقرار فرهنگ سازمانی و نظارت و سنجش تحقق میزان آن.
این کمیته با ترکیب و وظایف مشخص برگرفته از بند «ب» ماده یک مصوبه شماره 192087/ت 50328 ه تاریخ 28/12/1392 هیات محترم وزیران برای اجرای وظایف مذکور، اجرای برنامه ششم و هفتم نقشه راه اصلاح اداری (موضوع مصوبه شماره 560/93/206 تاریخ 20/01/1393 شورای عالی اداری)، احکام قانون مدیریت خدمات کشوری از جمله مواد ۹۱ و ۹۲ و سایر مقررات مربوط به ارتقاء فرهنگ سازمانی، تکریم ارباب رجوع، ساماندهی رسیدگی به شکایات، سلامت اداری و مبارزه با فساد اداری تشکیل میشود.
در ابلاغ صادر شده از سوی مهآبادی خطاب به اعضای منصوب شده بر بهرهگیری از توان کارشناسی و همکاری سایر اعضاء نسبت به تحقق وظایف کمیته موصوف به شرح کلیات زیر تاکید شده است:
تعیین مصادیق اختصاصی حقوق متقابل مردم و دستگاه
تهیه برنامه عملیاتی صیانت از حقوق مردم شامل اهداف، سیاستها، اقدامات و....
بازنگری قوانین و مقررات درجهت تثبیت حقوق مردم و پاسخگویی دستگاه و تشویق و تنبیه
راهبری و نظارت براستقرار برنامه صیانت از حقوق مردم.
تدوین برنامه سنجش و اندازهگیری میزان رضایتمندی مردم از نحوه ارایه خدمات دستگاه و تکریم ارباب رجوع
تنظیم برنامه اجرایی ارتقای سلامت و مبارزه با فساد اداری دستگاه و راهبری استقرار آن
بازنگری در قوانین و مقررات با رویکرد پیشگیری، بازدارندگی و برخورد قاطع با متخلفان
تدوین شاخصهای سلامت و سنجش و پایش میزان سلامت و فساد اداری
سنجش و آسیبشناسی وضع موجود فرهنگ سازمانی دستگاه، تدوین برنامه بهبود فرهنگ سازمانی مبتنی بر اصلاح رفتار مدیران و کارکنان و اصلاح قوانین و مقررات
راهبری استقرار فرهنگ سازمانی و نظارت و سنجش تحقق میزان آن.