بازدید سایت : ۳۸۷۷۵

صحنه اقتصاد کشور پس از انجام توافق بسیار متفاوت با شرایط پیش از آن است

صحنه اقتصاد کشور پس از انجام توافق بسیار متفاوت با شرایط پیش از آن است
|

وبلاگ تین نیوز، علی نورزاد |  از ابتدای سال جاری نوید انجام توافقات، سرمایه گذاران خارجی را برای مشارکت در توسعه زیرساخت های حمل و نقل ترغیب کرده بود که با انجام  توافق قطعا این روند شتاب بیشتری خواهد گرفت.
 
با انجام توافق فصلی نو در شکوفایی اقتصادی کشور برداشته شده است و ما در لحظه مهمی از تاریخ قرار داریم که بایست با برنامه ریزی مناسب از این فرصت برای توسعه و عمران بهره ببریم.

باید برای دوران پسا تحریم برنامه ای مدون در تمامی حوزه ها تدوین و رویکردهای جدیدی در پیش گرفته شود تا با مهندسی مجدد عملکردها متناسب با شرایط روز اقتصادی و قابل تببین باشد.

 
صحنه اقتصاد کشور پس از انجام توافق بسیار متفاوت با شرایط پیش از آن است، تغییر شاخص های اقتصادی و ایجاد بازار رقابتی در عرصه عمرانی رشد و پویایی را با خود به همراه خواهد داشت که این امر سرمایه گذاران خارجی را به حضور هرچه بیشتر در این حوزه ترغیب خواهد کرد. وزارت راه و شهرسازی با در نظر گرفتن تمهیداتی تمام تلاش خود را برای تسهیل این امر بکار خواهد بست تا رونق و رقابت به این بخش بازگردد.

ضمن این که توجه بیشتر به توسعه کریدورهای بین المللی و ترانزیتی از دیگر اقدامات مهم فردای پس از توافق در عرصه زیرساخت های حمل و نقل است که موجب ارتباط بیشتر ایران با کشورهای همسایه و پررنگ تر شدن نقش ایران در شبکه حمل و نقل جهانی می شود.

توسعه صنعت ریلی و احداث خطوط ریلی سریع السیر در سراسر کشور از جمله برنامه هایی است که در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد که این امر با تسهیل ارتباطات بین المللی و انتقال آسان تر دانش و تکنولوژی های روز جهانی به کشور میسر خواهد شد.

همچنین بخش خصوصی داخلی نیز می تواند با حضور و مشارکت بیشتر در عرصه عمرانی، مقدمات پرش و حضور خود در بازار جهانی را فراهم کند و با صدور کالا و خدمات موجب ارزآوری به کشور شود.

نقش مرکزی سرمایه گذاران داخلی و خارجی در نهایت به کاهش نقش دولت در عرصه عمرانی و افزایش مشارکت بخش خصوصی در این حوزه خواهد انجامید که این امر در نهایت دولتی کوچک و مقتدر و بخش خصوصی توانمند و با ثبات را به همراه خواهد داشت.

برگرفته از خبر روابط عمومی شرکت ساخت

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.