◄ انتقاد از تحمیل هزینه پذیرایی از مسافران به مالکان اتوبوس
در حالیکه شرکتهای مسافربری از این مورد برای تبلیغ شرکت خود استفاده میکنند اما مالک و راننده تاوان این تبلیغات را میدهند.
![انتقاد از تحمیل هزینه پذیرایی از مسافران به مالکان اتوبوس](https://cdn.tinn.ir/thumbnail/gfGLpDb4WpSu/U7Ccvlt33jn-OqlMlImgutVLjEcw-jhlF2WJsSK4fMDDVSZN8IEX4Zd7jkGxwBqLJ5jM-fGYwhs1w24HZ1koLBpxt7TQ0VPm/%D8%AA%D8%B1%D9%85%DB%8C%D9%86%D8%A7%D9%84+%D8%A7%D8%AA%D9%88%D8%A8%D9%88%D8%B3+%D9%87%D8%A7%DB%8C+%D8%A8%DB%8C%D9%86+%D8%B4%D9%87%D8%B1%DB%8C.jpg)
یک راننده اتوبوس از تحمیل هزینه پذیرایی از مسافران، به مالکان و رانندگان اتوبوسهای بینشهری انتقاد کرد.
به گزارش تیننیوز، حسین فرجی با بیان این مطلب در شبکههای اجتماعی این سوال را نیز مطرح کرد که طبق قانون هزینه پذیرایی از مسافران و هزینه بسته خوراکی که به مسافران داده میشود بر عهده چه کسی است آیا شرکت مسافربری باید آن را تقبل کنند یا راننده و یا مسافر؟
او افزود: در حالیکه شرکتهای مسافربری از این مورد برای تبلیغ شرکت خود استفاده میکنند اما مالک و راننده تاوان این تبلیغات را میدهند.
این راننده خودمالک اظهار کرد: برای مثال اتوبوسی که در مسیر تهران-رشت تردد میکند در یک رفت و برگشت حداقل ۱۵۰ هزار تومان برای خدمات تغذیه هزینه میکند که در ماه این مبلغ 4.5 میلیون تومان میشود که پرداخت آن بر مالک و راننده از نظر اقتصادی فشار زیادی وارد میکند.
وی افزود: موضوع دیگر، هزینههایی است که تحت عناوین مختلف از جمله پامیزی توسط متصدیان شرکتها از مالکان گرفته میشود، اگر این هزینهها کم شود و یا قانونمند گردد، کمک بزرگی به مالکان و رانندگان است.
فرجی تاکید کرد: این موارد در کنار ناگفتههای ملموس دیگر، درد و دلی کوتاه با مسئولان و دستاندرکاران این شغل و صاحبان این شغل بود که امیدواریم لحظهای آنها را به تأمل وا دارد، با این امید که در تصمیمات آتی مسئولان نگاه متفاوتی به رانندگان بینشهری بشود.