| کد خبر: 164160 |

یک کارشناس حوزه آی‌تی مطرح کرد:

◄ تاخت‌وتاز تبلیغات در نمایشگرهای اطلاع‌رسانی حمل‌ونقلی

یک کارشناس حوزه آی‌تی معتقد است استفاده تبلیغاتی از تابلوها و نمایشگرهای اطلاع رسانی سرنشینان و عابران‌ پیاده، تیر خلاصی است به ماهیت و جایگاه این‌نمایشگرها و امیدوارم به بهانه تامین بخشی از هزینه‌های نگهداری و تعمیرات این رویکرد اشتباه در دستور کار قرار نگیرد.

تین نیوز

یک کارشناس حوزه آی‌تی معتقد است استفاده تبلیغاتی از تابلوها و نمایشگرهای اطلاع‌رسانی سرنشینان و عابران‌ پیاده، تیر خلاصی است به ماهیت و جایگاه این‌نمایشگرها و امیدوارم به بهانه تامین بخشی از هزینه‌های نگهداری و تعمیرات این رویکرد اشتباه در دستور کار قرار نگیرد. 

به گزارش تین‌نیوز، فرشاد جلالی این مطلب را در یک گروه تلگرامی و پس از آن مطرح کرد که یکی از اعضای این گروه تصویری از تونل کندوان به اشتراک گذاشت که مسیر تردد داخل تونل را کاملا باز نشان می‌داد و بیان کرد که تابلوی هوشمند تونل،  وسط تونل را مسدود نشان می‌داد.

جلالی با تاکید بر این‌که اطلاع‌رسانی در حمل‌ونقل کشور دچار سوء تعبیر و غفلت شده است، در ادامه برخی از مشکلاتی که در مدیای اطلاع‌رسانی در بخش حمل‌ونقل کشور وجود دارد را برشمرد و گفت: یکی از این مشکلات ارایه اطلاعات نادرست و به‌هنگام‌ نشده مشابه آن‌چه در بالا عنوان شد است که تبعات خاص خود را دارد.

او خاطرنشان کرد: ارایه اطلاعات و پیام‌های بی‌محتوا و غیر مهم و غیر مرتبط، مشابه آنچه که متاسفانه در تابلوهای VMS شهری مدام می‌بینیم نیز از دیگر غفلت‌هایی است که در این زمینه وجود دارد.

وی افزود: وقتی روی تابلوی VMS به صورت‌ مستمر و بی وقفه پیام‌هایی چون «آهسته برانیم»، «به حقوق دیگران احترلم بگذاریم»و حتی «روز پدر مبارک» نمایش داده می‌شود به مرور حساسیت چشم رانندگان به این‌پیام‌ها کاهش پیدا می‌کند و اگر احیاناً در لابلای این همه جمله قصار یک‌پیام‌مهم «هشدار» داده شود کمتر کسی متوجه آن‌ می‌شود.

این کارشناس اظهار کرد: در کشورهای توسعه یافته تابلوهای VMS به صورت پیش فرض «خاموش» هستند و فقط موقع نیاز پیام هشدار و آگاهی دهنده نمایش می‌دهند. متاسفانه در کشور ما اگر ثانیه‌ای بر روی تابلوها مطلب نمایش داده نشود فرض بر خرابی آنها گذاشته می‌شود. چه بسیار مدیرانی که به مراکز کنترل ترافیک فشار می‌آورند که تابلوها مستمر باید کار کند و این فشار باعث تحریک خلاقیت دوستان در مراکز کنترل ترافیک برای تولید جملات قصار می شود.

وی گفت: رنگ نوشتار هم از دیگر گرفتاری‌هاست. در حالی‌که در تابلوهای با پس زمینه مشکی رنگ زرد «MARRON» به بهترین شکل در ساعات مختلف روز و شب خوانده می‌شود، در کشور ما برای به رخ کشیدن FULL COLOR بودن تابلوها انواع اقسام رنگ‌های غیر خوانا مانند قرمز و سبز و . . . به‌کار برده می‌شود.

جلالی خاطرنشان کرد: پدیده ناخوشایند جدیدی که در بعضی شهرها دیده‌ام و شنید شده که در تهران هم قصد پیگیری آن وجود دارد استفاده تبلیغاتی از تابلوها و نمایشگرهای اطلاع‌رسانی سرنشینان و عابران‌ پیاده است.

این کارشناس تاکید کرد: به‌نظرم این کار تیر خلاصی است به ماهیت و جایگاه این‌نمایشگرها و امیدوارم به بهانه تامین بخشی از هزینه‌های نگهداری و تعمیرات این رویکرد اشتباه در دستور کار قرار نگیرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.