| کد خبر: 73748 |

قائم مقام مدیرعامل اتوبوسرانی مشهد عنوان کرد:

◄ بکارگیری ۱۰۰ اتوبوس تولید داخلی شهری مشهد با حضور وزیر کشور

تین نیوز | قائم مقام اتوبوسرانی شهر مشهد از خرید 100 دستگاه اتوبوس جدید تولید داخل به منظور بکار گیری در خطوط BRT  این شهر خبر داد و گفت: این تعداد اتوبوس با حضور وزیر کشور وارد شهر مشهد شده است.

بهرام نکاحی در گفتگو با تین نیوز، با اشاره به اهتمام شهرداری مشهد در ساماندهی مطالعه شده ترافیک این شهر مقدس، افزود: توسعه خطوط BRT نیز با هدف تشویق مردم به استفاده از حمل و نقل عمومی صورت گرفته است اما قطعا افزایش ناوگان راه حل خروج از ترافیک گسترده نیست.

وی تصریح کرد: خط دو BRT  شهر مشهد در مرحله مطالعه و بررسی است که با نهایی شدن آن، قطعا مرحله ایجاد مسیر این خط نیز آغاز خواهد شد. کار بررسی و مطالعات خط 3 اتوبوس تندرو در شهر مشهد به پایان رسیده که با گزینش پیمانکار، اقدامات اجرایی آن کلید خواهد خورد.

نکاحی با بیان اینکه خرید اتوبوس از  تولیدات داخلی به منظور حمایت از صنعت خودرو تجاری داخلی بوده است، اظهار داشت: اتوبوس "آریا" به دلیل بهر گیری از سیستم 3 محور گزینه مناسبی در بکار گیری آن در خطوط BRT شهر مقدس مشهد می تواند باشد.

وی ابراز داشت: خط 2 اتوبوس تندرو به دلیل اهمیت ویژه میزان تقاضا، از الویت های شهرداری مشهد در راه اندازی است که با تامین منابع مالی، اقدامات ایجاد زیر ساخت ها در دستور کار قرار می گیرد. در حال حاضر 200 دستگاه اتوبوس ویژه خطوط BRT  توسط شهرداری مشهد خریداری شده که به تناسب نیاز در مسیر قرار داده شده اند.

قائم مقام مدیر عامل اتوبوسرانی شهر مشهد، افزود: خوشبختانه استقبال از اتوبوس های تندرو در شهر مشهد بسیار مطلوب بوده، اما لزوما با توسعه خطوط حمل و نقل عمومی نمی توان فرهنگ استفاده از آن را گسترش داد. لذا باید در کنار عوامل سخت افزاری به ترویج توجه به حمل و نقل همگانی نیز مد نظر قرار داده شود.

نکاحی با تاکید بر بروز اتفاقات خوب در حوزه اتوبوسرانی شهر مشهد، گفت: شهر مشهد شاهد جهش های بسیار خوبی در ارتقاء سطح ناوگان حمل و نقل عمومی است. در حوزه اجرا نیز در همه بخش های حمل و نقل عمومی اقدامات مثبتی را شاهد هستیم.

وی خاطرنشان کرد: اصل ترافیک ریشه در مباحثی دارد که یک ضلع آن فرهنگ پذیری مردم است و دسترسی آسان به حمل و نقل همگانی نیز یکی دیگر از اضلاع آن می تواند باشد. عوامل دیگری که در بروز ترافیک دخیل هستند باید توسط کارشناسان حوزه حمل و نقل بیان شود تا اذهان مردم با آنها آشنا شود اما بلوغ فکری حمل و نقل مردم تاثیر فوق العاده ای بر کاهش ترافیک می گذارد.

وی افزود: دولت توجه ویژه‌ای به بهود وضعیت حمل و نقل درون شهری مشهد مقدس دارد و در این زمینه تمام تلاش خود را انجام می‌دهد. فضای بسیار مناسبی برای حل مشکلات دورن شهری مشهد میان مسئولان دولتی و شهری شکل گرفته است و مشکلات بافت فرسوده و حاشیه شهر مشهد نیز با همدلی و همزبانی مسئولان و مدیران شهری حل می‌شود.
 
نکاحی به تصویب سند جامع ترافیک مشهد در شورای عالی ترافیک کشور اشاره کرد و افزود: شهر مشهد به دلیل ورود زائران بسیار از دیگر شهرهای کشور دارای وضعیت بسیار خاصی است و تصویب چنین سندی می‌تواند به بهبود شرایط ترافیکی استان کمک شایانی کند.

برهمین اساس برای اجرای خط سه BRT مشهد 5.5 میلیارد تومان از طرف دولت و شهرداری مشهد هزینه شده است. در عین حال ،100 دستگاه اتوبوس3 محور اسکانیا تولیدی شرکت عقاب افشان که در مسیر 25 کیلومتری مورد استفاده قرار می‌گیرند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.