بازدید سایت : ۷۲۵۰۴

قم نیازمند احداثکمربندی است

قم نیازمند احداثکمربندی است
|

تین نیوز | مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: شهر قم نیازمند احداث کمربندی است و گره ترافیکی که در 72 تن ایجاد شده با احداث این کمربندی باز خواهد شد.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، محسن بهشتی در همایش حمل و نقل، رانندگان و راهداری که چهارشنبه شب در تالار وتوس استان قم برگزار شد، ابراز کرد: امیدواریم با توجه به وضعیت آب و هوایی در ماه‌های باقیمانده از سال 93 بتوانیم به صورت مستمر در جاده‌ها به مردم خدمت کنیم.

وی با بیان اینکه جایگاه حمل و نقل با تبعیت رانندگان از فرمان امام خمینی (ره) در سال 1362 برای مردم تبیین شد، تصریح کرد: انتقال بیش از یک میلیون زائر به مرز و بازگرداندن آنها به شهرهایشان کار بزرگی بوده که با تبعیت از رهبر انقلاب اسلامی انجام شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم از راهداران به عنوان فرشتگان نجات یاد کرد و افزود: این افراد با ایثار جان خود راه را برای هم‌وطنان هموار می‌کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه استان قم دارای شرایط اقلیمی خاصی است حضور مستمر در جاده‌ها موضوع حائز اهمیت و فعالیت دشواری بوده و خواهد بود.

بهشتی با اشاره به اینکه ارزش اقتصادی راه‌های کشور 200 هزار میلیارد تومان است،‌ افزود: سالانه 8 هزار میلیارد تومان برای نگه‌داری این راه‌ها نیازمند هستیم، در صورتی که در سال‌های گذشته این بودجه اختصاص داده نشده است و امسال در چارچوب اقتصاد مقاومتی به دنبال حفظ این سرمایه هستیم.
وی یادآور شد: امروزه 17 میلیون خودرو در کشور داریم و واردات خودرو خارجی به کشور در حال افزایش است.

بهشتی با بیان اینکه حمل و نقل جاده‌ای در ایران اسلامی بالاتر از کشورهای دیگر است، عنوان کرد: سالانه 7.3 درصد طبق برنامه پنجم توسعه کاهش تلفات جاده‌ای داشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه آمار مذکور طبق پیش‌بینی‌ها باید به 10 درصد افزایش پیدا می‌کرد، گفت: هنوز تا رسیدن به معیارهای مطلوب باید بسیار تلاش کنیم و در این راستا نیز مسئولان استانی باید همکاری مناسبی داشته باشند.

این مقام مسئول متذکر شد: رسانه‌های عمومی که آموزش وظیفه آنهاست باید همکاری مناسبی در راستای ترویج فرهنگ رانندگی قانونمند داشته باشند و امیدواریم با انجام فعالیت‌های مورد نظر بتوانیم دستاوردهای مناسبی داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه خطاهای انسانی آمار بالای تصادفات را به خود اختصاص داده است، گفت: باید با فرهنگ‌سازی و برگزاری کلاس‌های آموزشی در  راستای تقویت رانندگی قانونمند اقدامات مناسبی انجام دهیم.

بهشتی خاطرنشان کرد: قم نیازمند احداث کمربندی است و گره ترافیکی که در 72 تن ایجاد شده با احداث این کمربندی باز خواهد شد.

وی با اشاره به سفر حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهور به استان قم عنوان کرد: قم نیازمند اعتبارات ویژه‌ای است تا بتواند به جایگاه مورد نظر خود برسد که امیدواریم این امر با نگاه ویژه مسئولان کشوری به این استان تحقق پیدا کند.
 

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.